Дисертації з теми "Tissue volumetry"
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Cruz, Francisco (Francisco Ui). "Volumetric reconstruction of tissue structure from two-dimensional microscopy images." Thesis, Massachusetts Institute of Technology, 2005. http://hdl.handle.net/1721.1/37051.
Повний текст джерелаIncludes bibliographical references (leaf 41).
Cell morphology of tissue is naturally three-dimensional. Most current methods for tissue analysis use two dimensional histological images of the tissue samples, restricting the analysis to 2D. Existing approaches do not provide essential three-dimensional information such as cell volume, shape and structural orientation of cells within the tissue. This thesis investigates a method to extract three dimensional data using two-dimensional microscopy. We demonstrate that three dimensional cell structure can be acquired using two dimensional fluorescence microscopy and two-photon microscopy and explore the application of the analysis to studies of cardiac tissue.
by Francisco Cruz.
M.Eng.
Kilian, David, Tilman Ahlfeld, Ashwini Rahul Akkineni, Anja Lode, and Michael Gelinsky. "Three-dimensional bioprinting of volumetric tissues and organs." Cambridge University Press, 2017. https://tud.qucosa.de/id/qucosa%3A70757.
Повний текст джерелаJeuthe, Julius. "Automatic Tissue Segmentation of Volumetric CT Data of the Pelvic Region." Thesis, Linköpings universitet, Medicinsk informatik, 2017. http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-133153.
Повний текст джерелаTurnbull, Lindsay W. "Volumetric analysis and tissue characterisation of cardiac disease by magnetic resonance imaging." Thesis, University of Edinburgh, 1992. http://hdl.handle.net/1842/20256.
Повний текст джерелаpapangelou, christopher G. "Material properties and volumetric porosity of biomaterials for use in hard tissue replacement." [Tampa, Fla.] : University of South Florida, 2005. http://purl.fcla.edu/fcla/etd/SFE0001240.
Повний текст джерелаClark, Andrew. "Tissue Nanotransfection Strategies for the Treatment of Diabetic Neuropathy and Volumetric Muscle Loss." The Ohio State University, 2020. http://rave.ohiolink.edu/etdc/view?acc_num=osu158956655881658.
Повний текст джерелаPapangelou, Christopher G. "Material Properties and Volumetric Porosity of Biomaterials for Use in Hard Tissue Replacement." Scholar Commons, 2005. https://scholarcommons.usf.edu/etd/808.
Повний текст джерелаArmstrong, Michelle Hine, Tepole Adrián Buganza, Ellen Kuhl, Bruce R. Simon, and Geest Jonathan P. Vande. "A Finite Element Model for Mixed Porohyperelasticity with Transport, Swelling, and Growth." Public Library of Science, 2016. http://hdl.handle.net/10150/614631.
Повний текст джерелаMadden, Marie Catherine. "A non-clinical method to simultaneously estimate thermal conductivity, volumetric specific heat, and perfusion of in-vivo tissue." Thesis, Virginia Tech, 2004. http://hdl.handle.net/10919/34799.
Повний текст джерелаMaster of Science
Kaipala, J. (Jukka). "Automatic segmentation of bone tissue from computed tomography using a volumetric local binary patterns based method." Master's thesis, University of Oulu, 2018. http://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-201802101221.
Повний текст джерелаSkannattujen kudosrakenteiden segmentointi kolmiulotteisista (3D) tomografiakuvista tehdään usein ainakin osittain manuaalisesti, sillä standardoitua automaattista menetelmää ei ole. Täysin automatisoitujen lähestymistapojen kehitys on tarpeen, sillä se parantaisi sekä segmentoinnin objektiivisuutta että sen kokonaisnopeutta. Tässä työssä laajennamme automatisoitua local binary patterns (LBP) -perustaista trabekulaarisen luun 3D-segmentointimenetelmää adaptiivisella paikallisella kynnystyksellä ja segmentoinnin lisäparametreilla tavoitteenamme vahvistaa menetelmää mutta säilyttää silti riittävä suorituskyky verrattuna perinteiseen käyttäjäavusteiseen segmentointiin. Arvioimme koejärjestelyssämme parametrit uudelle automatisoidulle adaptiiviselle moniasteikkoiselle LBP-pohjaiselle 3Dsegmentointimenetelmälle (AMLM), ja teetämme sekä AMLM:n avulla että kahden kokeneen käyttäjän toimesta binäärisegmentoinnit kahdelle mikrotietokonetomografialla (μTT) tuotetulle kuvalle naudan trabekulaarisesta luukudoksesta. Tulosten vertailu osoittaa AMLM:n suorituskyvyltään selkeästi paremmaksi, mikä antaa vahvan viitteen tämän menetelmän soveltuvuudesta automatisoituun luusegmentointiin
Rinehart, Sarah. "Periodontal phenotype and supracrestal soft tissue dimensions – clinical correlations and their impact on post-extraction volumetric changes." Thesis, University of Iowa, 2017. https://ir.uiowa.edu/etd/5834.
Повний текст джерелаFarr, Joshua Nicholas. "Influences of Soft Tissue Composition and Physical Activity on Bone Volumetric Density, Bone Geometry, and Fracture Prevalence in Young Girls." Diss., The University of Arizona, 2011. http://hdl.handle.net/10150/145283.
Повний текст джерелаNoschinski, Leonie. "Validierung einer neuen Software für halbautomatische Volumetrie – ist diese besser als manuelle Messungen?" Doctoral thesis, Universitätsbibliothek Leipzig, 2016. http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:15-qucosa-210703.
Повний текст джерелаZiel dieser Studie war es, eine manuelle Methode zur Lebervolumetrie mit einer halbautomatischen Software zu vergleichen. Die zu prüfende Hypothese war eine Überlegenheit der halbautomatischen Software hinsichtlich Schnelligkeit, Genauigkeit und Unabhängigkeit von der Erfahrung des Auswerters. Material und Methoden: Die Studie wurde von der Ethikkommission geprüft und es lagen Einverständniserklärungen aller Patienten vor. In die Studie wurden zehn Patienten eingeschlossen, die eine Hemihepatektomie erhielten. Es wurde präoperativ ein CT-Scan angefertigt, der sowohl für die Volumetrie der gesamten Leber als auch zur Bestimmung des Resektatvolumens verwendet wurde. Für die Volumetrie wurden zwei verschiedene Programme genutzt: 1) eine manuelle Methode, wobei die Lebergrenzen in jeder Schicht vom Auswerter definiert werden mussten 2) eine halbautomatische Software mit automatischer Erkennung des Lebervolumens und manueller Definition der Lebersegmente nach Coinaud. Die Messungen wurden von sechs Auswertern mit unterschiedlicher Erfahrung vorgenommen. Als Goldstandard diente eine Verdrängungsvolumetrie des Leberresektats, die direkt nach der Resektion im Operationssaal durchgeführt wurde. Anschließend wurde zusätzlich ein CT-Scan des Resektats angefertigt. Ergebnisse: Die Ergebnisse des postoperativen CT-Scans korrelierten hochgradig mit den Ergebnissen der Verdrängungsvolumetrie (manuell: ρ=0.997; halbautomatische Software: ρ=0.995). Mit der halbautomatischen Software fielen die Unterschiede zwischen dem vorhergesagten und dem tatsächlichen Volumen signifikant kleiner aus (33 % vs. 57 %, p=0.002). Zudem lieferte die halbautomatische Software die Volumina der Gesamtleber 3.9mal schneller. Schlussfolgerung: Beide Methoden erlauben eine sehr gute Abschätzung des Lebervolumens. Die getestete halbautomatische Software kann das Lebervolumen jedoch schneller und das Resektatvolumen genauer vorhersagen und ist zusätzlich unabhängiger von der Erfahrung des Auswerters
Raykin, Julia. "A theoretical and experimental model to predict biaxial failure of tissue engineered blood vessels." Diss., Georgia Institute of Technology, 2013. http://hdl.handle.net/1853/50211.
Повний текст джерелаReddy, Bhiskar. "Dosimetric comparison of volumetric modulated arc therapy and three dimensional conformal radiotherapy in the adjuvant setting for the management of gastric cancer : target volume coverage and normal tissue sparing." Master's thesis, University of Cape Town, 2014. http://hdl.handle.net/11427/12943.
Повний текст джерелаWhilst the benefit of adjuvant radiotherapy in gastric cancer is known, the optimal means of delivery, including two dimensional conventional, three dimensional conformal radiotherapy, intensity modulated radiotherapy and volumetric modulated arc therapy is less certain. The purpose of this study is to assess and compare volumetric modulated arc therapy (VMAT) and three dimensional conformal radiotherapy (3DCRT) plans in adjuvant radiation of gastric cancer.
Grasman, Jonathan M. "Designing Fibrin Microthread Scaffolds for Skeletal Muscle Regeneration." Digital WPI, 2015. https://digitalcommons.wpi.edu/etd-dissertations/18.
Повний текст джерелаLee, Ryan Thomas. "Modulation of Keratin Biomaterial Formulations for Controlled Mechanical Properties, Drug Delivery, and Cell Delivery Applications." Miami University / OhioLINK, 2013. http://rave.ohiolink.edu/etdc/view?acc_num=miami1385549579.
Повний текст джерелаBrowne, Shannon. "A novel image processing pipeline for assessing volumetric changes to grey matter in ex-vivo brain tissue." Thesis, 2015. https://hdl.handle.net/2144/15613.
Повний текст джерелаVoleti, Venkatakaushik. "Development of swept, confocally-aligned planar excitation (SCAPE) microscopy for high-speed, volumetric imaging of biological tissue." Thesis, 2019. https://doi.org/10.7916/d8-bf45-yj52.
Повний текст джерелаNoschinski, Leonie. "Validierung einer neuen Software für halbautomatische Volumetrie – ist diese besser als manuelle Messungen?" Doctoral thesis, 2015. https://ul.qucosa.de/id/qucosa%3A14957.
Повний текст джерелаZiel dieser Studie war es, eine manuelle Methode zur Lebervolumetrie mit einer halbautomatischen Software zu vergleichen. Die zu prüfende Hypothese war eine Überlegenheit der halbautomatischen Software hinsichtlich Schnelligkeit, Genauigkeit und Unabhängigkeit von der Erfahrung des Auswerters. Material und Methoden: Die Studie wurde von der Ethikkommission geprüft und es lagen Einverständniserklärungen aller Patienten vor. In die Studie wurden zehn Patienten eingeschlossen, die eine Hemihepatektomie erhielten. Es wurde präoperativ ein CT-Scan angefertigt, der sowohl für die Volumetrie der gesamten Leber als auch zur Bestimmung des Resektatvolumens verwendet wurde. Für die Volumetrie wurden zwei verschiedene Programme genutzt: 1) eine manuelle Methode, wobei die Lebergrenzen in jeder Schicht vom Auswerter definiert werden mussten 2) eine halbautomatische Software mit automatischer Erkennung des Lebervolumens und manueller Definition der Lebersegmente nach Coinaud. Die Messungen wurden von sechs Auswertern mit unterschiedlicher Erfahrung vorgenommen. Als Goldstandard diente eine Verdrängungsvolumetrie des Leberresektats, die direkt nach der Resektion im Operationssaal durchgeführt wurde. Anschließend wurde zusätzlich ein CT-Scan des Resektats angefertigt. Ergebnisse: Die Ergebnisse des postoperativen CT-Scans korrelierten hochgradig mit den Ergebnissen der Verdrängungsvolumetrie (manuell: ρ=0.997; halbautomatische Software: ρ=0.995). Mit der halbautomatischen Software fielen die Unterschiede zwischen dem vorhergesagten und dem tatsächlichen Volumen signifikant kleiner aus (33 % vs. 57 %, p=0.002). Zudem lieferte die halbautomatische Software die Volumina der Gesamtleber 3.9mal schneller. Schlussfolgerung: Beide Methoden erlauben eine sehr gute Abschätzung des Lebervolumens. Die getestete halbautomatische Software kann das Lebervolumen jedoch schneller und das Resektatvolumen genauer vorhersagen und ist zusätzlich unabhängiger von der Erfahrung des Auswerters.
Gómez, Ortiz Josefa. "Linear and volumetric analysis on the effect of a customized healing abutment at maxillary immediate implant sites." Master's thesis, 2021. http://hdl.handle.net/10400.14/34388.
Повний текст джерелаIntroduction The placement of immediate post-extraction implants is a frequent treatment modality in clinical practice, and the processes that are involved in the healing of the alveolar are being investigated, taking into account that the inevitability of physiological remodeling phenomena after tooth extraction can result in significant changes in alveolar bone. The aim of this study is to compare the clinical differences determined through tissue changes between two types of alveolar sealing after placement of an immediate implant in the maxillary arch over two years of treatment. Materials and Methods The present study followed a methodology of prospective, controlled, randomized clinical study with parallelism of test groups. The treatment protocol was randomly divided according to the alveolus closure technique used. Thus, in group I, patients who had the post-extractional alveolus sealed with a reabsorbable matrix of collagen sutured through a simple suture interrupted with polyamide thread 6/0 to the adjacent alveolar mucosa were allocated; patients in group II received a customized healing abutment, without the need for sutures. All patients were rehabilitated prostheticly and provisionally, with Maryland crown type. Ten days after the surgical procedure, the sutures of group I were removed and scheduled the postoperative controls, which included visits to one (T1), four (T2), twelve (T3) and twenty-four (T4) months after implant insertion. The digital models of the arch in question corresponding to T1, T2, T3 and T4 were exported from the intraoral optical scanner software used in STL format and imported into the computer program, following the analysis protocol of already published models. The mean values were compared and the statistical significance was established at 0.05. Results Thirty-four patients participated in this study, with a mean age of 53.38±11.46 years. No patient was diagnosed with periodontal disease during the 24-month follow-up period. In group I, most tissue changes occurred during the first (T0-T1), fourth (T0-T2) and twelfth month of observation (T0-T3) in comparison with twenty-four months (T0-T4). These results are not significant to XII a 1 year of follow-up in relation to variations in linear measurements and volumetric measurements. Regarding the variation in vestibular volume, the alterations occurred in the two years of follow-up (T0-T4) individuals in group I had an average loss of -8.53%±6.51 and individuals in group II of -12.00%±7.09, with significant differences between the two groups. Conclusion The group of patients who received the collagen membrane had favorable results over the two years of treatment in the maintenance of peri-implant tissues in relation to the customized abutment.
Ramos, Sara Patrícia Figueiredo Fonte. "Avaliação tridimensional do processo de cicatrização do palato lateral por comparação de duas técnicas de recolha de enxerto de tecido conjuntivo." Master's thesis, 2019. http://hdl.handle.net/10400.14/28429.
Повний текст джерелаIntroduction: Connective tissue grafts are frequently used in root coverage procedures. Some suggest a single incision technique, promoting primary intention healing at the donor site, probably inducing less postoperative morbidity to the patient. Others propose the free gingival graft, having a better view of the surgical site and advantages in gingival thickness. Aim: To compare the healing pattern in the palate following harvesting of connective tissue graft at 3 and 6 months of postoperative by two different harvesting techniques. Materials and Methods: This is a prospective cohort study, over a period of 6 months. Three evaluation times were made - surgery day (T0), 3 months (T1) and 6 months after surgery (T2). The sample included 19 lateral palatal donor sites. Four subepithelial tissue grafts were harvested using the single incision technique by Hürzeler MB. & Weng D. while the remaining 15 de-epithelialized tissue grafts were harvested using the technique by Zucchelli, G. et al. Digital evaluation protocol: Patient’s casts were recorded at T0, T1 and T2. The casts were digitalized by an intra-oral scanner (DentalWings®). In the computer programs, Geomagic Control X® e Materialise Magics®, the three-dimensional digital analysis of the intervened areas was recorded. Results: Regarding to the SE technique mean thickness and volume change was calculated, getting 0.36mm and 77.52mm3, respectively, at T1, and, 0.10mm and 16.99mm3, respectively, at T2. Regarding to the DE group mean thickness and volume change was calculated, getting -0.26mm and 46.99mm3, respectively, at T1, and, -0.25mm and 50.53mm3, respectively, at T2. Conclusions: ETC harvesting promotes hard palate soft tissues changes and volume/thickness gain or loss may occur; tissue stabilization appears not to happen in the first 3 months, with subsequent changes in place. There appears to be a non-significant tendency for the DE technique to produce minor soft tissue changes comparing to the SE technique. The three-dimensional digital evaluation has shown to be innovative, allowing us to study soft tissue healing dynamics.