Статті в журналах з теми "Signaux Faible"

Щоб переглянути інші типи публікацій з цієї теми, перейдіть за посиланням: Signaux Faible.

Оформте джерело за APA, MLA, Chicago, Harvard та іншими стилями

Оберіть тип джерела:

Ознайомтеся з топ-50 статей у журналах для дослідження на тему "Signaux Faible".

Біля кожної праці в переліку літератури доступна кнопка «Додати до бібліографії». Скористайтеся нею – і ми автоматично оформимо бібліографічне посилання на обрану працю в потрібному вам стилі цитування: APA, MLA, «Гарвард», «Чикаго», «Ванкувер» тощо.

Також ви можете завантажити повний текст наукової публікації у форматі «.pdf» та прочитати онлайн анотацію до роботи, якщо відповідні параметри наявні в метаданих.

Переглядайте статті в журналах для різних дисциплін та оформлюйте правильно вашу бібліографію.

1

Bouaiss, Karima, and Carine Girard-Guerraud. "Capital humain du dirigeant-entrepreneur et faillite des entreprises financées par ECF." Revue Française de Gestion 47, no. 299 (August 2021): 95–115. http://dx.doi.org/10.3166/rfg.2021.00556.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
Анотація:
Le dirigeant-entrepreneur est l’acteur central dans la trajectoire de financement de l’entreprise. À partir de la théorie du signal, les auteures supposent que le capital humain de celui-ci émet des signaux pouvant affecter la probabilité de faillite de l’entreprise. Par l’étude de données portant sur 277 dirigeants-entrepreneurs financés par equity crowdfunding en France entre 2010 et 2018, elles montrent que les entreprises dirigées par des docteurs ont une probabilité de faire faillite plus faible alors qu’elle est plus élevée pour celles dirigées par d’anciens dirigeants.
2

Boudarbat, Brahim, and Sonia Ines Gontero. "Offre de travail des femmes mariées immigrantes au Canada." Articles 84, no. 2 (February 25, 2009): 129–53. http://dx.doi.org/10.7202/000372ar.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
Анотація:
Résumé Cette étude analyse l’offre de travail des femmes mariées selon le statut d’immigration au Canada. Nos résultats empiriques obtenus à l’aide des données du recensement canadien de 2001, indiquent que les femmes immigrantes ont un taux d’activité plus faible comparativement aux natives. Les immigrantes provenant d’Asie sont les moins susceptibles de participer au marché du travail alors que, parallèlement, cette région est devenue la source d’immigration la plus importante au Canada. Par ailleurs, nous trouvons que l’élasticité de l’offre de travail par rapport au salaire horaire est deux fois et demie plus élevée pour les natives comparativement aux immigrantes (0,18 contre 0,072). Ce faible degré de réponse des femmes immigrantes aux signaux du marché du travail, pourrait indiquer qu’elles ont moins de choix dans les faits à cause, peut-être, de contraintes culturelles quant à la position de la femme au sein du ménage, ou encore à cause des difficultés d’accès à l’emploi auxquelles font face les immigrantes. Enfin, nous trouvons que les immigrantes européennes ont une élasticité de l’offre de travail par rapport au salaire qui est légèrement supérieure à celle des autres immigrantes (0,082 contre 0,058), mais qui demeure significativement inférieure à celle des natives.
3

Le Cam, Steven, Christophe Chollet, and Fabien Salzenstein. "Un arbre de Markov sélectif en fréquence pour la détection de signaux transitoires à faible rapport signal à bruit." Traitement du signal 27, no. 4-5 (October 28, 2010): 443–82. http://dx.doi.org/10.3166/ts.27.443-482.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
4

Gibbons, Cynthia, Rachel Schiffman, Holly Brophy-Herb, Hiram E. Fitzgerald, Mildred Omar, and Lorraine McKelvey. "Une étude exploratoire. Interaction entre les dyades mère-nourrisson et père-nourrisson chez les couples à faible revenu." Santé mentale au Québec 26, no. 1 (February 5, 2007): 101–17. http://dx.doi.org/10.7202/014513ar.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
Анотація:
Résumé Vingt-neuf parents à faible revenu et leurs nourrissons ont participé à une recherche exploratoire portant sur les interactions parent-nourrisson et décrivant le niveau d'interactions, les similarités et les différences au sein des dyades mère-nourrisson et père-nourrisson. L'échelle de mesure Nursing Child Assessment Teaching Scale, un instrument d'observation standardisé de 73 items, a été utilisée pour mesurer les interactions. Les résultats ont montré que bien que la majorité (69%) des dyades parent-nourrisson n'ont pas démontré de comportements interactifs à risque, près de 31% de l'échantillon étaient désorganisés dans leurs interactions. De plus, les résultats ont démontré que bien que les deux parents étaient sensibles et répondaient aux signaux de leurs nourrissons, les mères étaient plus aptes que les pères à répondre à la détresse de leurs nourrissons alors que les nourrissons étaient plus clairs et répondaient mieux aux pères qu'aux mères. Avec cette information, les cliniciens et les chercheurs peuvent mieux comprendre les interactions au sein du contexte familial et renforcer les programmes d'intervention visant à maintenir et à améliorer les interactions parent-nourrisson.
5

Allouis, Tristan, Jean-Stéphane Bailly, Yves Pastol, and Catherine Le Roux. "Utilisation conjointe de trains d'ondes lidar vert et infrarouge pour la bathymétrie des eaux de très faibles profondeurs." Revue Française de Photogrammétrie et de Télédétection, no. 213 (April 27, 2017): 33–42. http://dx.doi.org/10.52638/rfpt.2017.362.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
Анотація:
La bathymétrie et la topographie des surfaces immergées sont des connaissances essentielles pour la gestion durabledes rivières et des espaces littoraux. Parmi les techniques permettant de les obtenir, le LiDAR bathymétrique apparaîtprometteur par sa capacité à relever de grandes surfaces en un temps limité, avec une forte résolution spatiale et demanière continue entre zones émergées et immergées.Bien que certaines études aient porté sur la précision de cette technique dans les zones côtières de profondeurmodérée, peu se sont intéressées aux eaux très peu profondes (< 3 m). Dans cette étude, une nouvelle méthode detraitement de formes d'ondes LiDAR pour les très faibles profondeurs est proposée. Cet algorithme s'appuie sur letraitement conjoint des trains d'ondes vert et proche-infrarouge (PIR). La densité et la précision des données résultantessur les eaux côtières très peu profondes sont ensuite analysées.Les résultats de ces développements et analyses sont présentés sur des données acquises sur le Golfe du Morbihan(France) par le Service Hydrographique et Océanographique de la Marine (SHOM) en 2005 avec un système SHOALSqui fournit les formes d'ondes Raman, PIR et vert. Ce travail met l'accent sur la comparaison de la qualité entre lesdonnées bathymétriques livrées issues du traitement des signaux par l'opérateur et celles issues de l'algorithme detraitement proposé. Pour la validation des résultats, une méthode spécifique est utilisée ici afin de faciliter lacomparaison de mesures altimétriques réalisées entre des points GPS de référence et des empreintes LiDAR (diamètrede l'ordre de 2 m). Dans les très faibles profondeurs d'eau, l'algorithme proposé extrait 41% de mesuressupplémentaires par rapport aux données livrées, avec un biais de mesure comparable (environ 5 cm) et un écart-typedes erreurs plus faible (26,1 cm contre 41,1 cm). 55% de ces mesures supplémentaires sont situés à une profondeurcomprise entre 1,5 m et 2 m. De plus, l'algorithme proposé améliore la profondeur minimale détectable de 80 cm parrapport aux données livrées (1 m contre 1,8 m).
6

Vautrin, Denis, Irmela Zentner, Guy D’Urso, Géry Hachet, Christophe Vergniault, and Dimitri Mercadier. "Démarche de qualification de l’utilisation de la méthode MASW sur les digues par mesures en environnement contrôlé et simulations pour évaluer l’influence de la géométrie 3D des ouvrages." Revue Française de Géotechnique, no. 178 (2024): 2. http://dx.doi.org/10.1051/geotech/2024005.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
Анотація:
Les digues de protection contre les inondations peuvent faire l’objet de campagnes de reconnaissance dans le but d’identifier d’éventuelles zones de faiblesse et de prévenir tout risque de défaillance. La méthode Multi-channel Analysis of Surface Waves (MASW), non invasive et à faible coût, offre un complément intéressant aux sondages géotechniques. Elle est notamment utile pour les ouvrages de grand linéaire car elle est employable en mode « grand rendement ». Cependant, la méthode MASW repose sur une hypothèse de milieu 1D stratifié, c’est-à-dire que la surface du sol ainsi que les interfaces entre les différentes couches de sol sont supposées horizontales. Cela n’est a priori pas compatible avec la topographie 3D de l’ouvrage. Nous avons réalisé une étude de sensibilité des résultats de MASW à la géométrie 3D d’une digue en nous appuyant à la fois sur des mesures expérimentales et sur des simulations. L’ouvrage considéré est une maquette de digue à l’échelle 1. Dans un premier temps, nous avons proposé une méthodologie de simulation permettant de reproduire numériquement la propagation d’une onde sismique en 3D pour la configuration de la maquette, et nous avons validé ce modèle par comparaison entre signaux numériques et acquisitions réelles. Dans un second temps, nous avons considéré différentes configurations de simulation dans le but d’évaluer l’influence de la géométrie 3D de l’ouvrage. D’après les résultats obtenus, la géométrie 3D de la digue entraîne une sous-estimation de la profondeur de l’interface entre la digue et le sol. En revanche, son influence sur l’estimation des caractéristiques des couches est négligeable. Ces résultats sont en accord avec le retour d’expérience terrain d’EDF. D’autres limites restent à approfondir par de nouvelles simulations, en considérant des ouvrages de plus grandes dimensions et à géométries plus complexes. De plus, l’exploitation de la maquette de digue se poursuivra avec la mise en œuvre de méthodes électriques, et avec des travaux sur les méthodes de fusion de données.
7

Minaker, Leia M., Meghan Lynch, Brian E. Cook, and Catherine L. Mah. "Analyse de données sur les ventes lors d'une intervention axée sur un dépanneur santé de Toronto : le projet FRESH sur l'environnement de la vente d’aliments au détail comme déterminant de la santé." Promotion de la santé et prévention des maladies chroniques au Canada 37, no. 10 (October 2017): 383–91. http://dx.doi.org/10.24095/hpcdp.37.10.04f.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
Анотація:
Introduction Les interventions en santé de la population dans le secteur de l’alimentation de détail, comme celles réalisées dans les dépanneurs, visent à transformer le type de signaux envoyés aux consommateurs afin qu'ils choisissent des aliments plus sains. Peu de recherches abordent les aspects financiers des interventions réalisées dans le milieu de la vente au détail, en particulier les mesures de résultat comme les ventes en magasin, pourtant au centre du processus décisionnel de la vente au détail. Cette étude examine l'évolution des ventes en magasin et les ventes par catégories de produits dans le cadre d’une intervention axée sur un dépanneur santé situé dans un quartier à faible revenu de Toronto (Ontario). Méthodologie Les données sur les ventes effectuées entre août 2014 et avril 2015 ont été regroupées par catégories de produits et par jour. Nous avons utilisé des tableaux croisés dynamiques Excel afin de résumer et de présenter visuellement les données sur ces ventes. Nous avons mené des tests t afin d’étudier les différences au niveau des ventes de chaque catégorie de produits en fonction des jours de vente « de pointe » (jours d’affluence) par rapport aux autres jours de vente. Résultats Les ventes globales du magasin culminaient les derniers jours de chaque mois, soit à la période à laquelle les prestations d’assistance sociale sont versées. La hausse des revenus lors des jours de pointe était principalement imputable aux ventes de laissez-passer de transports en commun. La moyenne des ventes de collations non nutritives et de cigarettes était légèrement plus élevée lors des jours de pointe par rapport aux autres jours. Les stratégies novatrices employées pour augmenter les ventes de fruits et légumes frais ont semblé accroître considérablement les revenus générés par ces catégories de produits. Conclusion Les données sur les ventes en magasin constituent un paramètre important de mesure du succès des interventions en environnement alimentaire. De plus, les prises de décision des détaillants fondé sur ces données peuvent se révéler déterminantes lors de l’adaptation des interventions. Les responsables des recherches et des interventions futures devraient envisager d’établir des partenariats et d’utiliser d'autres indicateurs de rendement lors des interventions ciblant l'environnement de la vente au détail d’aliments dans divers contextes canadiens.
8

Lhomme, Quentin. "NUNKI : détecter les signaux faibles." Servir N° 519, no. 1 (February 27, 2023): 62–64. http://dx.doi.org/10.3917/servir.519.0062.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
9

Texier, Bruno. "Tom Morisse, détecteur de signaux faibles." Archimag N°313, no. 3 (April 1, 2018): 43. http://dx.doi.org/10.3917/arma.313.0043.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
10

Sylvestre, Guillaume. "Détecter des signaux faibles en cartographiant des tweets." I2D - Information, données & documents 53, no. 3 (2016): 12. http://dx.doi.org/10.3917/i2d.163.0012.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
11

Alloing, Camille, and Nicolas Moinet. "Les signaux faibles : du mythe à la mystification." Hermès 76, no. 3 (2016): 86. http://dx.doi.org/10.3917/herm.076.0086.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
12

Brizon, Ambre, and Audrey Auboyer. "L'acceptabilite des signaux faibles detectes par le recepteur humain." Revue internationale de psychosociologie XV, no. 36 (2009): 111. http://dx.doi.org/10.3917/rips.036.0111.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
13

Lesca, Humbert, and Nicolas Lesca. "Methodes heuristiques d'entrainement a la detection des signaux faibles." Revue internationale de psychosociologie XV, no. 37 (2009): 135. http://dx.doi.org/10.3917/rips.037.0135.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
14

Weill, Frédéric. "Veille prospective dans les territoires : analyse des signaux faibles." Futuribles N° 457, no. 6 (October 23, 2023): 63–72. http://dx.doi.org/10.3917/futur.457.0063.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
Анотація:
Depuis sa création dans les années 1960, l’association Futuribles International propose à ses membres différents services et activités destinés à les accompagner et les outiller dans leur pratique de la prospective. Pluridisciplinaire, elle opère dans de multiples domaines économiques, sociaux, scientifiques…, et auprès de tous types d’acteurs, avec comme préoccupation récurrente de mutualiser les savoirs, compétences et pratiques permettant de mieux comprendre les enjeux d’avenir et de se préparer à y faire face. Depuis 2016, pour répondre aux besoins spécifiques exprimés par différents acteurs locaux (à l’échelle régionale, départementale, des villes…), l’association a mis en place un Forum prospectif des territoires, qui rassemble des éclairages prospectifs et des travaux collaboratifs sur l’avenir des territoires. L’idée est de permettre à ses membres de partager leurs savoirs et pratiques en matière de prospective territoriale, afin de les aider à anticiper et faire face aux transformations à l’œuvre à leur échelle. Parmi les différents ateliers et chantiers proposés, le Forum prospectif des territoires a lancé un outil de travail mutualisé consistant à élaborer un « tableau permanent des signaux faibles », qui associe la veille (pour détecter des signes de transformation sur le terrain) et l’analyse (pour mettre en perspective et décrypter ces signaux). Frédéric Weill, qui coordonne les travaux de ce Forum, nous livre ici un bref aperçu de ces signaux faibles. S.D.
15

Julien, Pierre-André, Richard Lachance, and Martin Morin. "Signaux forts et signaux faibles : une enquête sur les liens réticulaires dans les PME dynamiques." Géographie, économie, société 6, no. 2 (June 19, 2004): 179–201. http://dx.doi.org/10.3166/ges.6.179-201.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
16

Blanco, Sylvie. "De quelques signaux faibles à une veille anticipative utile à l'innovation de rupture." La Revue des Sciences de Gestion 231-232, no. 3 (2008): 27. http://dx.doi.org/10.3917/rsg.231.0027.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
17

Blanco, Sylvie. "De quelques signaux faibles à une veille anticipative utile à l'innovation de rupture." La Revue des Sciences de Gestion, Direction et Gestion, no. 231-232 (May 2008): 27–37. http://dx.doi.org/10.1051/larsg:2008031.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
18

Quézel, Élodie. "« Signaux faibles » : l’innovation publique et l’expertise de la donnée au service des entreprises fragilisées." Annales des Mines - Réalités industrielles Février 2023, no. 1 (February 2, 2023): 8–10. http://dx.doi.org/10.3917/rindu1.231.0008.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
19

Alloing, Camille, and Nicolas Moinet. "Traquer les signaux faibles ou l’art illusoire de chercher des aiguilles dans une botte d’aiguilles." I2D - Information, données & documents 54, no. 3 (2017): 17. http://dx.doi.org/10.3917/i2d.173.0017.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
20

Chanut, Odile, and Gilles PachÉ. "Le PSL à l’épreuve de la logistique urbaine : des signaux faibles porteurs de profondes mutations." Logistique & Management 21, no. 1 (January 2013): 31–44. http://dx.doi.org/10.1080/12507970.2013.11517007.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
21

Junghans, Pascal. "Les difficultés de l’appréhension des signaux faibles dans le domaine de la finance : le cas des ADR non parrainés." Revue internationale d'intelligence économique 6, no. 1 (June 30, 2014): 51–61. http://dx.doi.org/10.3166/r2ie.6.51-61.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
22

Fayolle, Jacky, and Françoise Milewski. "Un compromis monétaire favorable à l'Europe." Revue de l'OFCE 61, no. 2 (June 1, 1997): 5–92. http://dx.doi.org/10.3917/reof.p1997.61n1.0005.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
Анотація:
Résumé Une fenêtre s'ouvre aujourd'hui pour que les pays européens puissent s'échapper de la « prison » de la déflation, si leurs politiques économiques s'avèrent suffisamment accommodantes. L'appréciation récente du dollar n'est pas une simple bulle destinée à se dégonfler à brève échéance. Elle traduit fondamentalement la prise en compte par les opérateurs internationaux de la continuité des performances de croissance américaines et leur confiance accrue dans le caractère soutenable de la position extérieure américaine. Si les politiques monétaires, en Europe et au Japon, maintiennent suffisamment longtemps de bas taux d'intérêt à court terme, la correction des changes pourrait être menée à terme et le dollar se stabiliser, fin 1997, au voisinage de 1,9 DM et 130 yens. Avec la normalisation des changes intra-européens, c'est un changement d'environnement significatif pour les entreprises européennes. Dans les dernières années, en effet, la contrainte de monnaie forte a constitué, pour nombre d'entre elles, un vecteur privilégié des influences déflationnistes, en poussant à la guerre des prix et à l'abaissement prioritaire des charges d'exploitation et d'investissement. Il résultera de ce changement des gains de parts de marché substantiels pour les entreprises européennes, mais aussi et surtout des signaux de prix plus favorables, qui devraient lever l'inhibition à produire et investir. Les politiques budgétaires européennes auront aussi leur rôle à jouer jians la consolidation de cet environnement, en évitant un durcissement exagéré au voisinage des prochaines échéances institutionnelles. La croissance internationale, qui bénéficiera en 1997 et 1998 d'une accélération du commerce international, pourrait être ainsi mieux partagée au sein de l'OCDE. La croissance américaine, toujours forte, bénéficie des effets du fort courant d'investissements sur le potentiel productif, si bien que les tensions inflationnistes sur les marchés de biens restent limitées. Les autorités monétaires ont les moyens de maîtriser la vitesse de l'expansion, sans avoir à verser dans un durcissement d'une sévérité telle qu'il s'avérerait déstabilisant. Les conditions de liquidité de l'économie américaine se sont en effet progressivement resserrées depuis 1994 et rendent efficace une nouvelle action marginale de la Réserve fédérale. La croissance américaine, encore vive en 1997 (2,8 %), ralentirait sans drame en 1998 (2 %). Le Japon bénéficie désormais de la décrue du yen mais s'apprête à subir un assainissement budgétaire qui amputera lourdement les ressources des ménages et fragilisera davantage une demande privée déjà versatile. C'est donc le maintien d'une politique monétaire accommodante, qui, à travers son impact sur le taux de change, aura la charge principale de placer le Japon sur un sentier d'expansion honorable. La contribution du commerce extérieur jouera un rôle essentiel pour permettre au Japon d'atteindre une croissance supérieure à 3 % en 1998. Le regain d'exportations n'a encore eu jusqu'à présent qu'un effet d'entraînement limité sur l'économie allemande. La consommation des ménages allemands pâtit de l'ajustement des emplois et des restructurations en cours. Ces restructurations améliorent progressivement la rentabilité des entreprises mais la confirmation de la détente concurrentielle est décisive pour que leur incitation à investir soit enfin libérée. En 1997, le programme d'économies sociales exercera une ponction contraignante sur les ressources des ménages. Mais si l'effort actuel parvient à ramener le déficit public au voisinage du critère de Maastricht, la politique budgétaire pourrait relâcher la pression sur les ménages en 1998 et devenir modérément expansionniste : ce serait bénéfique à l'expansion sans constituer un danger pour la maîtrise acquise du déficit. Une impulsion pourrait ainsi être donnée à la consommation des ménages et la demande interne relaierait enfin la reprise des exportations. C'est dans ces conditions que L'Allemagne pourrait renouer, après une année 1997 encore modeste (2,2 %), avec une expansion significative en 1998 (3,5 %). La croissance décrite pour la France (2,5 % cette année, 3,1 % l'an prochain) s'appuie sur l'hypothèse d'un changement de configuration monétaire et financière : la montée du dollar, passée et prévue, permettrait de conforter le regain des exportations, grâce au redressement du commerce mondial et aux gains de parts de marché. En même temps, les profits à l'exportation pourraient se redresser ; leur compression passée, pour limiter les pertes de compétitivité, pesait sur les salaires, les emplois, les investissements etc. Le rééquilibrage anticipé dans cette prévision modifierait les comportements. D'autant que la montée du dollar s'accompagne d'un rééquilibrage à l'intérieur même du SME. La détente des taux d'intérêt se maintiendrait et permettrait aussi que le contexte d'incertitudes soit en partie levé. La dynamique d'une reprise par l'extérieur pourrait ainsi se concrétiser : la fin des comportements restrictifs de dépenses des entreprises impliquerait l'arrêt du déstockage, la stabilisation des effectifs puis la reprise des embauches et enfin le redémarrage de l'investissement. Ainsi, la demande intérieure s'accélérerait : demande intérieure totale dès 1997 (du fait des stocks), demande intérieure finale en 1998 grâce à l'investissement. La politique économique reste contrainte par la satisfaction des critères de Maastricht : investissement et consommation des administrations sont limités et le seront d'autant plus si des risques de creusement du déficit apparaissent. L'investissement productif sera l'élément dynamique de la demande intérieure, tout particulièrement en 1998. Mais la consommation a peu de chance de s'intensifier car elle a été dopée en 1996 par les mesures de soutien à l'automobile : la baisse du taux d'épargne a déjà eu lieu. La croissance sera compatible avec un nouveau ralentissement de l'inflation (malgré la hausse du prix de l'énergie importée), une nouvelle extension de l'excédent commercial (grâce à l'industrie) et elle permettrait une inflexion à la baisse du chômage. Les créations d'emplois s'accentueraient progressivement et atteindraient en 1998 un rythme proche de celui de 1988-89, bien que la croissance du PIB soit plus faible : le ralentissement des gains de productivité, avec le développement du temps partiel, et le contrecoup des faibles créations d'emplois de 1994 dans l'industrie permettraient une reprise franche à court terme. Le revenu des ménages en sera peu affecté ; mais le chômage pourrait cesser de croître et même diminuer en 1998, sous l'hypothèse d'une neutralité de la politique de l'emploi. Enfin, les critères de Maastricht seraient respectés, les dépenses étant modérées (et, au besoin, gelées) et les recettes accrues si nécessaire.
23

Plantard, Pascal, and Matthieu Serreau. "Digital Technology as a Total Social Fact." Canadian Journal of Learning and Technology 49, no. 4 (February 6, 2024): 1–19. http://dx.doi.org/10.21432/cjlt28463.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
Анотація:
Cet article questionne les dimensions personnelles et collectives des parcours d’appropriation des technologies numériques par les enseignants, les élèves et les familles en se focalisant sur l’évolution de leurs pratiques numériques durant les confinements de 2020 à 2022 en France. Une approche qualitative par entretiens ethnographiques et observations participantes vient compléter les données quantitatives recueillies à partir de cinq enquêtes. Les résultats présentent différentes dynamiques d’appropriation et questionnent les relations entre les différents acteurs. Nous constatons qu’en étudiant les usages des technologies numériques on peut saisir les trois dimensions essentielles du fait social total : sa profondeur historique notamment au niveau des techno-imaginaires ; les signaux faibles qui émergent des nombreuses études d’usages et enfin les transformations psychodynamiques à la fois individuelles et collectives dans la construction des normes sociales d’usages du numérique, particulièrement perceptibles en éducation depuis la pandémie. Ces travaux éclairent et interrogent les représentations, les usages et les imaginaires liés au numérique dans l’éducation et, en particulier, la notion contestable de « digital native ». L’analyse des signaux faibles et des transformations psychodynamiques à l’œuvre pendant les différents confinements atteste d’une contagion du dessaisissement parental vis-à-vis du numérique vers un dessaisissement éducatif et appelle à un ressaisissement collectif.
24

Williams, Laron K. "Unsuccessful Success? Failed No-Confidence Motions, Competence Signals, and Electoral Support." Comparative Political Studies 44, no. 11 (May 17, 2011): 1474–99. http://dx.doi.org/10.1177/0010414011407470.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
Анотація:
If no-confidence motions are primarily motivated by bringing down governments, why do only approximately 5% of no-confidence motions in advanced parliamentary democracies from 1960 result in the termination of government? In this project the author addresses this puzzle by developing a formal model of the electoral benefits of no-confidence motions and tests these hypotheses with the use of an original data set. No-confidence motions represent highly visible opportunities for opposition parties to highlight their strength or ability compared to the government in the hopes of improving their vote shares. The author finds support for the signal-based theory on a sample of 20 advanced parliamentary democracies from 1960 to 2008. Although no-confidence motions result in decreases for the government parties, the opposition parties that propose the motion experience boosts in vote share. This relationship is even stronger when the proposing party is an alternative governing possibility—illustrated by the conditioning impacts of the number of parliamentary parties and the opposition party’s ideological extremism. This provides an explanation as to why opposition parties would continue to challenge the government even though the motions are likely to fail.
25

Acharya, Om Prakash, Amalendu Patnaik, and Sachendra N. Sinha. "Null Steering in Failed Antenna Arrays." Applied Computational Intelligence and Soft Computing 2011 (2011): 1–9. http://dx.doi.org/10.1155/2011/692197.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
Анотація:
Antenna array pattern nulling is desirable in order to suppress the interfering signals. But in large antenna arrays, there is always a possibility of failure of some elements, which may degrade the radiation pattern with an increase in side lobe level (SLL) and removal of the nulls from desired position. In this paper a correction procedure is introduced based on Particle Swarm Optimization (PSO) which maintains the nulling performance of the failed antenna array. Considering the faulty elements as nonradiating elements, PSO reoptimizes the weights of the remaining radiating elements to reshape the pattern. Simulation results for a Chebyshev array with imposed single, multiple, and broad nulls with failed antenna array are presented.
26

FAVERDIN, P. "Dossier : Palatabilité et choix alimentaires - Avant-propos." INRAE Productions Animales 9, no. 5 (October 20, 1996): 337–38. http://dx.doi.org/10.20870/productions-animales.1996.9.5.4072.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
Анотація:
Les trois articles qui suivent retracent le contenu de trois exposés présentés dans le cadre du groupe de réflexion sur le thème ingestion au sein du département Elevage et Nutrition des Animaux de l’INRA. Ce groupe "Ingestion", qui existe depuis environ une dizaine d’année maintenant, se réunit une ou deux fois par an autour d’un thème particulier dont les différents aspects sont traités par des membres du groupe ou invités par le groupe. Il nous est apparu que ce travail pouvait intéresser un public francophone plus large que les seuls participants à ces réunions. A l’avenir, des dossiers seront donc ainsi proposés à la revue Productions Animales en fonction des activités du groupe. Le premier dossier a pour thème "Palatabilité et choix alimentaires". Avant même d’essayer d’en définir les termes, le titre posait problème : fallait- il parler de palatabilité ou d’appétibilité ? Si palatabilité nous apparaît aujourd’hui comme un néologisme, Gallouin et Le Magnen (1987) nous ont rassurés en nous apprenant que les Anglais l’ont importé de France il y a plusieurs siècles. Quant au mot appétibilité, il n’a été proposé qu’il y a un peu moins d’un demi-siècle pour traduire "palatability" de l’anglais. Malheureusement, résoudre ce différend linguistique ne permet pas de définir facilement et précisément ce terme. L’estimation de la palatabilité est généralement décrite par la notion de préférence alimentaire, donc de choix, sans que les deux soient équivalents. Enfin, ce critère de palatabilité est très couramment associé aux qualités organoleptiques des aliments. Différences de définitions, de méthodes de caractérisation, de mécanismes impliqués pour expliquer ces phénomènes, il est apparu important de clarifier la situation et de faire le point sur ce sujet. Les finalités des travaux sur la prise alimentaire chez les monogastriques et les ruminants sont généralement différentes. La nature de la ration (des aliments concentrés jusqu’aux prairies naturelles), mais également le type de production qui recouvre des échelles de temps très variées (de quelques semaines à 10 ans) posent des problèmes de prise alimentaire très différents. Les travaux sur les monogastriques (porcs et volailles) et les ruminants sont donc traités dans des articles séparés. Ces textes permettent de mieux percevoir la spécificité d’approche pour chaque espèce, mais soulignent les points communs quant aux mécanismes associés au concept de palatabilité. Pour les espèces à cycle court, les problèmes d’apprentissage et les choix alimentaires peuvent affecter rapidement la productivité des systèmes. Le refus par des jeunes d’un nouvel aliment pendant quelques jours va affecter leur croissance, même si, a priori, dans l’aliment rien de perceptible par l’homme ne permet de comprendre ce comportement. La synthèse de Marie- Christine Meunier-Salaün et Michel Picard essaye donc de préciser les relations entre ces problèmes de choix alimentaires, de préférence ou d’aversion, et la notion de palatabilité chez le porc et les volailles et discute les moyens d’étudier ces problèmes. Les ruminants disposent souvent de fourrages à volonté. Les fourrages étant généralement, en France, d’un coût plus faible que les autres aliments, l’éleveur souhaite en maximiser l’utilisation. Ceci suppose que le fourrage soit bien ingéré par l’animal. La palatabilité d’un aliment interfère-t-elle avec le niveau d’ingestion de cet aliment ? Comment apprécier objectivement cette notion de palatabilité ? Quel est le rôle des sens dans les préférences alimentaires des ruminants ? La revue de René Baumont essaye de répondre à ces questions à l’aide de nombreux exemples. Les ruminants d’élevage disposent généralement pendant plus de la moitié de l’année d’un accès au pâturage. Dans ces conditions d’alimentation très particulières l’animal va être amené à gérer lui-même ses prises alimentaires avec des situations de choix parfois très complexes. Cette complexité au pâturage est accrue par la dispersion de l’offre alimentaire. Les choix comportementaux ne sont donc pas que le reflet des préférences alimentaires strictes pour telle ou telle espèce ou partie de végétal, mais le résultat d’une stratégie de pâturage complexe qui pourrait chercher à maximiser le bénéfice énergétique. Ces relations entre les préférences alimentaires des ruminants et les choix alimentaires effectués au pâturage sont étudiées par Bertrand Dumont qui en présente une synthèse dans le dernier article de ce dossier. Bien que recouvrant des approches et des points de vue très divers, ces trois articles partagent certaines conclusions sur la notion de palatabilité. En particulier, on peut difficilement la dissocier d’une notion d’apprentissage si l’on veut en comprendre les rouages. Essayer de s’en défaire ne fait que renforcer le poids des apprentissages précédents (souvent inconnus) au détriment de la propre expérience de l’animal sur tel aliment. Les choix d’un animal peuvent donc évoluer pour prendre en compte des signaux post-ingestifs. L’utilisation de tests en tout genre pour apprécier la palatabilité doit donc se faire avec discernement. Néanmoins, une meilleure connaissance des mécanismes d’apprentissage et d’identification de l’aliment permettrait de limiter les problèmes lors des transitions alimentaires et de mieux comprendre comment l’animal équilibre sa ration. Un travail de réflexion important reste donc à réaliser pour mettre en place des méthodologies adaptées afin de mieux expliquer les choix alimentaires des animaux domestiques. Gallouin F., Le Magnen J., 1987. Evolution historique des concepts de faim, satiété et appétit. Reprod. Nutr. Dévelop., 27, 109-128.
27

Sheret, Tamara Louise, Ben Allen, and Clive G. Parini. "Monopulse sum and difference signals with compensation for a failed feed element." IET Microwaves, Antennas & Propagation 10, no. 6 (April 2016): 645–50. http://dx.doi.org/10.1049/iet-map.2015.0537.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
28

Mevel, Olivier, and Philippe Abgrall. "Management de l’information dans l’organisation : une approche nouvelle de la veille informationnelle fondée sur le captage et le traitement des signaux faibles." Revue internationale d'intelligence économique 1, no. 1 (June 30, 2009): 123–37. http://dx.doi.org/10.3166/r2ie.1.123-137.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
29

Secor, Stephen M., John S. Lane, Edward E. Whang, Stanley W. Ashley, and Jared Diamond. "Luminal nutrient signals for intestinal adaptation in pythons." American Journal of Physiology-Gastrointestinal and Liver Physiology 283, no. 6 (December 1, 2002): G1298—G1309. http://dx.doi.org/10.1152/ajpgi.00194.2002.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
Анотація:
Python intestine responds rapidly to luminal nutrients by increasing mass and upregulating nutrient transport. Candidates for luminal signals triggering those responses include mechanical stimulation, single or several dietary nutrients, and endogenous secretions. To identify signals, we infused into the python's small intestine either a nonnutrient solution (saline) or a single- or multinutrient solution. Python intestine failed to respond trophically or functionally to luminal infusions of saline, glucose, lipid, or bile. Infusion of amino acids and peptides, with or without glucose, induced an intermediate response. Infusion of nutritionally complete liquid formula or natural diet induced full intestinal response. Intact meals triggered full intestinal responses without pancreatic or biliary secretions, whereas direct cephalic and gastric stimulation failed to elicit any response. Hence neither physical stimulation (cephalic, gastric, or intestinal) nor the luminal presence of glucose, lipids, or bile can induce intestinal response; instead, a combination of nutrients is required (even without pancreaticobiliary secretions), the most important being amino acids and peptides. This is understandable because pythons, as carnivores, have a high-protein diet.
30

Bouaouiche, Karim, Yamina Menasria, and Dalila Khalfa. "Diagnosis of rotating machine defects by vibration analysis." Acta IMEKO 12, no. 1 (March 29, 2023): 1–6. http://dx.doi.org/10.21014/actaimeko.v12i1.1438.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
Анотація:
This work presents the analysis of the vibration signals of a ball bearing, the signals available on the platform Case Western Reserve University in the form of MATLAB files. By proposing an approach for the diagnosis of any rotating machine and detects the failed components in a simple way, the proposed approach consists of several methods and steps each complementary to the other. First on decomposing the signal by the feature mode decomposition (FMD) method and then, according to the Kurtosis values by selecting the useful signals after the selection by computing the sum of the useful signals called the residual of the original signal. The simplicity of the form of the residual makes through the application of band pass filtering and Hilbert transform, but the analysis of the peaks represents the frequency of the failed components.
31

Gibbs, Raymond W. "Do pragmatic signals affect conventional metaphor understanding? A failed test of deliberate metaphor theory." Journal of Pragmatics 90 (December 2015): 77–87. http://dx.doi.org/10.1016/j.pragma.2015.05.021.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
32

Hadjistavropoulos, Heather D., Bonnie S. Snider, and Thomas Hadjistavropoulos. "Anxiety in Older Persons Waiting for Cataract Surgery: Investigating the Contributing Factors." Canadian Journal on Aging / La Revue canadienne du vieillissement 20, no. 1 (2001): 97–112. http://dx.doi.org/10.1017/s0714980800012150.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
Анотація:
RÉSUMÉLa chirurgie de la cataracte est une des chirurgies auxquelles les aîné(e)s doivent le plus souvent avoir recours. Au Canada, les listes d'attente sont souvent très chargées. La présente étude examine systématiquement le phénomène de l'anxiété chez les aîné(e)s en attente d'une chirurgie de la cataracte et les facteurs qui l'entourent, à savoir l'âge, le sexe, l'instruction, les problèmes médicaux et oculaires, une chirurgie de la cataracte précédente, l'inquiétude de l'attente, une décision antérieure concernant la remise à plus tard de la chirurgie, la durée de l'attente, le fonctionnement visuel, l'acuité visuelle, les inquiétudes au sujet de la santé et les stratégies d'adaptation. Un échantillonnage de patients tiré au hasard (n = 50) en attente d'une chirurgie de la cataracte ont pris part à une enquête téléphonique. Les opthtalmologistes avaient fourni l'acuité visuelle préopératoire des patients. Plus d'un tiers des patients ont signalé une anxiété se situant dans les limites des troubles paniques et les résultats au test d'anxiété de Beck s'élevaient bien audelà des normes habituelles chez les aîé(e)s. L'anxiété était plus importante chez ceux qui avaient une tendance à se préoccuper de leur santé, qui avaient un fonctionnement visuel plus faible et qui faisaient un plus grand usage de stratégies d'adaptation palliatives. Le texte présente les répercussions cliniques des résultats. L'analyse signale l'importance d'évaluer l'anxiété des patients en attente d'une chirurgie, de concevoir des méthodes d'intervention et de fournir de l'aide à ceux qui éprouvent un haut degré d'anxiété.
33

Guillaume, Nathalie. "Nucléaire : du nouveau sur les réseaux sociaux." Revue Générale Nucléaire, no. 4 (July 2020): 24–27. http://dx.doi.org/10.1051/rgn/20204024.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
Анотація:
Ils ne s’expriment pas au nom de leur entreprise, mais ne font pas mystère de leur rattachement à leur employeur. Comme ils se plaisent à le rappeler, ils ne font pas de communication, ne portent pas la parole officielle de leur entreprise, mais assument leurs messages à titre personnel. Ce sont ces « nouveaux citoyens », animés par le désir de partager leurs compétences sur les réseaux sociaux et de ne pas laisser passer les idées reçues et les fausses informations. Avec eux, quelque chose est en train de changer dans l’information du public sur le nucléaire. Un changement culturel indéniable, alors qu’apparaissent les signaux, de moins en moins faibles, d’une évolution dans le ton des conversations.
34

Zhang, Xue Bo, Jin Song Tang, and Jun Ouyang. "Imaging Processor for Multi-Receiver SAS in the Presence of Partially Failed Receivers." Applied Mechanics and Materials 543-547 (March 2014): 2225–28. http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/amm.543-547.2225.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
Анотація:
For multi-receiver synthetic aperture image formation, if one or more receivers are failed because of unexpectable reasons, the synthetic virtual array may have to be pulled out from operation due to unacceptable pattern distortion. Here, a technique is presented for reconstructing the signals of failed receivers before synthetic aperture image formation. Its performance is validated by using simulated data, as well as real data collected by ChinSAS-150.
35

Dykstra, Tobin, Darcy A. Waller, Eliot Hazeltine, and Jan R. Wessel. "Leveling the Field for a Fairer Race between Going and Stopping: Neural Evidence for the Race Model of Motor Inhibition from a New Version of the Stop Signal Task." Journal of Cognitive Neuroscience 32, no. 4 (April 2020): 590–602. http://dx.doi.org/10.1162/jocn_a_01503.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
Анотація:
The stop signal task (SST) is the gold standard experimental model of inhibitory control. However, neither SST condition–contrast (stop vs. go, successful vs. failed stop) purely operationalizes inhibition. Because stop trials include a second, infrequent signal, the stop versus go contrast confounds inhibition with attentional and stimulus processing demands. While this confound is controlled for in the successful versus failed stop contrast, the go process is systematically faster on failed stop trials, contaminating the contrast with a different noninhibitory confound. Here, we present an SST variant to address both confounds and evaluate putative neural indices of inhibition with these influences removed. In our variant, stop signals occurred on every trial, equating the noninhibitory demands of the stop versus go contrast. To entice participants to respond despite the impending stop signals, responses produced before stop signals were rewarded. This also reversed the go process bias that typically affects the successful versus failed stop contrast. We recorded scalp electroencephalography in this new version of the task (as well as a standard version of the SST with infrequent stop signal) and found that, even under these conditions, the properties of the frontocentral stop signal P3 ERP remained consistent with the race model. Specifically, in both tasks, the amplitude of the P3 was increased on stop versus go trials. Moreover, the onset of this P3 occurred earlier for successful compared with failed stop trials in both tasks, consistent with the proposal of the race model that an earlier start of the inhibition process will increase stopping success. Therefore, the frontocentral stop signal P3 represents a neural process whose properties are in line with the predictions of the race model of motor inhibition, even when the SST's confounds are controlled.
36

Chikara, Rupesh Kumar, and Li-Wei Ko. "Prediction of Human Inhibition Brain Function with Inter-Subject and Intra-Subject Variability." Brain Sciences 10, no. 10 (October 13, 2020): 726. http://dx.doi.org/10.3390/brainsci10100726.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
Анотація:
The stop signal task has been used to quantify the human inhibitory control. The inter-subject and intra-subject variability was investigated under the inhibition of human response with a realistic environmental scenario. In present study, we used a battleground scenario where a sniper-scope picture was the background, a target picture was a go signal, and a nontarget picture was a stop signal. The task instructions were to respond on the target image and inhibit the response if a nontarget image appeared. This scenario produced a threatening situation and endorsed the evaluation of how subject’s response inhibition manifests in a real situation. In this study, 32 channels of electroencephalography (EEG) signals were collected from 20 participants during successful stop (response inhibition) and failed stop (response) trials. These EEG signals were used to predict two possible outcomes: successful stop or failed stop. The inter-subject variability (between-subjects) and intra-subject variability (within-subjects) affect the performance of participants in the classification system. The EEG signals of successful stop versus failed stop trials were classified using quadratic discriminant analysis (QDA) and linear discriminant analysis (LDA) (i.e., parametric) and K-nearest neighbor classifier (KNNC) and Parzen density-based (PARZEN) (i.e., nonparametric) under inter- and intra-subject variability. The EEG activities were found to increase during response inhibition in the frontal cortex (F3 and F4), presupplementary motor area (C3 and C4), parietal lobe (P3 and P4), and occipital (O1 and O2) lobe. Therefore, power spectral density (PSD) of EEG signals (1-50Hz) in F3, F4, C3, C4, P3, P4, O1, and O2 electrodes were measured in successful stop and failed stop trials. The PSD of the EEG signals was used as the feature input for the classifiers. Our proposed method shows an intra-subject classification accuracy of 97.61% for subject 15 with QDA classifier in C3 (left motor cortex) and an overall inter-subject classification accuracy of 71.66% ± 9.81% with the KNNC classifier in F3 (left frontal lobe). These results display how inter-subject and intra-subject variability affects the performance of the classification system. These findings can be used effectively to improve the psychopathology of attention deficit hyperactivity disorder (ADHD), obsessive-compulsive disorder (OCD), schizophrenia, and suicidality.
37

Argüello-Prada, Erick Javier. "The mountaineer's method for peak detection in photoplethysmographic signals." Revista Facultad de Ingeniería Universidad de Antioquia, no. 90 (January 14, 2019): 42–50. http://dx.doi.org/10.17533/udea.redin.n90a06.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
Анотація:
Several efforts have been made to develop algorithms for accurate peak detection in photoplethysmographic (PPG) signals. Most of those algorithms have been specifically conceived to perform under high motion artifact and baseline drift conditions. However, little has been done regarding peak detection in low-amplitude PPG signals. In an attempt to address this issue, a simple and real-time peak detection algorithm for PPG signals was proposed. In comparison with two other well-established peak detection algorithms, the proposed method was able to achieve over than 98% sensitivity and less than 3% failed detection rate, even when the amplitude of the PPG signal dropped to 0.2 V. Still, further work is needed to improve its robustness to motion artifacts.
38

Alonso, M., Emmanuel Camus, J. Rodriguez Diego, Lilian Bertaudière, J. C. Tatareau, and Jean-Marie Liabeuf. "Situation actuelle des hémoparasitoses bovines en Martinique (Antilles françaises)." Revue d’élevage et de médecine vétérinaire des pays tropicaux 45, no. 1 (January 1, 1992): 9–14. http://dx.doi.org/10.19182/remvt.8963.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
Анотація:
Une enquête sérologique par immunofluorescence indirecte pour les babésioses bovines (Babesia bovis et B. bigemina) et par agglutination pour l'anaplasmose bovine, indique que ces hémoparasitoses sont largement répandues en Martinique. Les séroprévalences élevées (62 % pour B. bovis, 52 % pour B. bigemina et 43 % pour Anaplasma marginale) font penser à une situation épizootiologique instable pour ces trois hémoparasitoses mais le faible nombre de frottis observés ne permet pas d'apprécier leur incidence clinique. Les deux Card tests américain et cubain donnent des résultats pratiquement identiques dans la détection d'anticorps anti-A. marginale. Theileria mutans est signalé pour la première fois en Martinique. Quant à la trypanosomose à Trypanosoma vivax, elle a disparu de l'île cliniquement et sérologiquement.
39

Sia, Michael, George Rodrigues, Cynthia Menard, Andrew Bayley, Robert Bristow, Peter Chung, Mary Gospodarowicz, Michael Milosevic, Padraig Warde, and Charles Catton. "Treatment-related toxicity and symptom-related bother followingpostoperative radiotherapy for prostate cancer." Canadian Urological Association Journal 4, no. 2 (April 16, 2013): 105. http://dx.doi.org/10.5489/cuaj.801.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
Анотація:
ntroduction: Patients have reported late effects and symptom-relatedbother following postoperative radiotherapy for prostate cancer.Methods: Patients treated with postoperative radiotherapy weresurveyed at a median 56 months after radiotherapy using the ProstateCancer Radiation Therapy instrument. A retrospective review wasundertaken to obtain Radiation Therapy Oncology Group-LateEffects Normal Tissue (RTOG-LENT) toxicity scores at baselineand during follow-up.Results: Survey response was 64.5%. Median prostate bed radiationdose was 66 Gy given at a median 14 months after surgery.Adjuvant hormone therapy was given for 2 to 3 years to 40 patients;22 received salvage therapy.PCRT impairment subscales were reported as mild for gastrointestinaldysfunction, moderate for genitourinary dysfunction andmarked for sexual dysfunction. The use of one or more incontinencepads daily was reported by 25.6% and was similar to 23%use reported at baseline. Frequent or worse urinary frequency orhematuria was reported by 4.8%, and by 8.4% of respondentsfor bowel dysfunction. Moderate to severe disruption from boweland bladder dysfunction was reported by up to 5.4% and 2.4%of respondents, respectively.Erectile function was described as poor to none in 88.3% ofrespondents, and dissatisfaction with sexual functioning was reportedby 42.7%. Counselling or treatment was offered to 59% of thosefollowed.Conclusion: Combined surgery and postoperative radiotherapy areassociated with low and moderate rates of bowel and bladderdysfunction respectively, with low reported bother. High levelsof sexual dysfunction and bother are seen following combinedtherapy. More effective pre- and post-treatment counselling arerequired, along with research into more effective prevention andtreatment strategies.Introduction : Des patients ont signalé l’apparition d’effets tardifset de symptômes incommodants après une radiothérapie postopératoirepour le traitement d’un cancer de la prostate.Méthodologie : On a mené un sondage auprès de patients traitéspar radiothérapie postopératoire environ 56 mois (valeur mé diane)après cette thérapie à l’aide du questionnaire de qualité de vieliée à une radiothérapie pour traiter un cancer de la prostate (QdVPCRT).Une analyse rétrospective a ensuite été menée à l’aide duquestionnaire du RTOG (Radiation Therapy Oncology Group) surles effets tardifs sur le tissu normal pour obtenir les scores de toxicitéau départ et pendant le suivi.Résultats : Le taux de réponse au sondage était de 64,5 %. Ladose médiane de rayonnement au niveau de la région prostatiqueétait de 66 Gy administrée environ 14 mois (valeur médiane) aprèsl’intervention chirurgicale. Quarante patients ont reçu une hormonothérapieadjuvante pendant 2 à 3 ans; 22 patients ont reçuun traitement de sauvetage.Les sous-échelles de symptômes du questionnaire QdV-PCRTont montré un léger taux de troubles gastro-intestinaux, un tauxmodéré de troubles génito-urinaires et un taux prononcé de troublessexuels. Le recours à une ou plusieurs serviettes pour incontinentspar jour a été signalé par 25,6 % des patients, soit un tauxsimilaire au taux de 23 % signalé au départ. Une miction fréquenteou accrue ou une hématurie ont été signalées par 4,8 % des patients,et par 8,4 % des répondants ayant signalé des troubles intesti -naux. Des troubles intestinaux et vésicaux modérés ou graves ontété signalés par un maximum de 5,4 % et 2,4 % des patients,respectivement.La fonction érectile a été décrite comme étant faible ou nullechez 88,3 % des patients, et le taux signalé d’insatisfaction quantà la fonction sexuelle était de 42,7 %. Des conseils ou un traitementont été offerts à 59 % des patients suivis.Conclusion : L’association d’une intervention chirurgicale et d’uneradiothérapie postopératoire est liée à des taux faibles et modérésde troubles intestinaux et vésicaux, respectivement, et un faibletaux de symptômes incommodants. Des taux élevés de troubleset symptômes incommodants sur le plan sexuel sont observés aprèsle traitement. Un counseling plus efficace avant et après le traitementest nécessaire, de même que des études visant l’élaborationde meilleures stratégies de prévention et de traitement.
40

Hundley, Thomas R., Alasdair M. Gilfillan, Christine Tkaczyk, Marcus V. Andrade, Dean D. Metcalfe та Michael A. Beaven. "Kit and FcϵRI mediate unique and convergent signals for release of inflammatory mediators from human mast cells". Blood 104, № 8 (15 жовтня 2004): 2410–17. http://dx.doi.org/10.1182/blood-2004-02-0631.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
Анотація:
Abstract In human mast cells, derived from CD34+ peripheral blood cells, we observed that Kit ligand (KL) failed to induce degranulation but acted in synergy with antigen to markedly enhance degranulation, levels of cytokine gene transcripts, and production of cytokines. Further examination revealed that antigen and KL activated common and unique signaling pathways to account for these varied responses. KL, unlike antigen, failed to activate protein kinase C but activated phospholipase Cγ and calcium mobilization and augmented these signals as well as degranulation when added together with antigen. Both KL and antigen induced signals that are associated with cytokine production, namely phosphorylation of the mitogen-activated protein kinases, phosphatidylinositol 3–kinase–dependent phosphorylation of protein kinase B (also known as Akt), and phosphorylation of nuclear factor κB (NFκB). However, only KL stimulated phosphorylation of signal transducer and activator of transcription 5 (STAT5) and STAT6, whereas antigen weakly stimulated the protein kinase C–dependent induction and phosphorylation of c-Jun and associated activating protein-1 (AP-1) components, an action that was markedly potentiated by costimulation with KL. Interestingly, most signals were down-regulated on continuous exposure to KL but were reactivated along with cytokine gene transcription on addition of antigen. The findings, in total, indicated that a combination of FcϵRI and Kit-mediated signals and transcriptional processes were required for optimal physiologic responses of human mast cells to antigen.
41

Shokry, Ahmed, Piero Baraldi, Andrea Castellano, Luigi Serio, and Enrico Zio. "Identification of Critical Components in the Complex Technical Infrastructure of the Large Hadron Collider Using Relief Feature Ranking and Support Vector Machines." Energies 14, no. 18 (September 21, 2021): 6000. http://dx.doi.org/10.3390/en14186000.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
Анотація:
This work proposes a data-driven methodology for identifying critical components in Complex Technical Infrastructures (CTIs), for which the functional logic and/or the system structure functions are not known due the CTI’s complexity and evolving nature. The methodology uses large amounts of CTI monitoring data acquired over long periods of time and under different operating conditions. The critical components are identified as those for which the condition monitoring signals permit the optimal classification of the CTI functioning or failed state. The methodology includes two stages: in the first stage, a feature selection filter method based on the Relief technique is used to rank the monitoring signals according to their importance with respect to the CTI functioning or failed state; the second stage identifies the subset of signals among those highlighted by the Relief technique that are most informative with respect to the CTI state. This identification is performed on the basis of evaluating the performance of a Cost-Sensitive Support Vector Machine (CS-SVM) classifier trained with several subsets of the candidate signals. The capabilities of the methodology proposed are assessed through its application to different benchmarks of highly imbalanced datasets, showing performances that are competitive to those obtained by other methods presented in the literature. The methodology is finally applied to the monitoring signals of the Large Hadron Collider (LHC) of the European Organization for Nuclear Research (CERN), a CTI for experiments of physics; the criticality of the identified components has been confirmed by CERN experts.
42

Heuer, Hilary W., Stefanie Tokiyama, and Stephen G. Lisberger. "Doing Without Learning: Stimulation of the Frontal Eye Fields and Floccular Complex Does Not Instruct Motor Learning in Smooth Pursuit Eye Movements." Journal of Neurophysiology 100, no. 3 (September 2008): 1320–31. http://dx.doi.org/10.1152/jn.90492.2008.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
Анотація:
Under natural conditions, motor learning is instructed by sensory feedback. We have asked whether sensory signals that indicate motor errors are necessary to instruct learning or if the motor signals related to movements normally driven by sensory error signals would be sufficient. We measured eye movements in trained rhesus monkeys while employing electrical microstimulation of the floccular complex of the cerebellum and the smooth eye movement region of the frontal eye fields to alter ongoing pursuit eye movements. Repeated electrical stimulation at fixed times after the onset of target motion and pursuit failed to cause any learning that was retained beyond the time period used to instruct learning. Learning was not uncovered when the target was stabilized with respect to the moving eye to prevent competition between instructive signals created by electrical stimulation and visual image motion signals evoked when stimulation drove the eye away from the tracking target. We suggest that signals emanating from motor-related structures in the pursuit circuit do not instruct learning. Instead, instructive sensory error signals seem to be necessary.
43

Boopalan, Navaamsini, Agileswari K. Ramasamy, and Farrukh Nagi. "A Comparison of Faulty Antenna Detection Methodologies in Planar Array." Applied Sciences 13, no. 6 (March 14, 2023): 3695. http://dx.doi.org/10.3390/app13063695.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
Анотація:
Broadcasting, radar, sonar and space telecommunication systems use phased arrays to produce directed signals to be transmitted at the desired angle. This system requires a large number of antenna elements. The presence of faulty element(s) in an array causes asymmetry, which results in a deformed radiation pattern with higher sidelobe levels. Higher sidelobe levels indicate waste of energy by transmitting and receiving signals in unwanted directions. Hence, it is important to develop a method that detects faulty elements and corrects the radiation pattern. To correct the failed radiation pattern, failed elements in an array must be identified first. There have been various studies conducted on linear array failed radiation pattern correction and the finding of faulty elements, but investigation on the planar array is limited. Further, the optimization suggested for linear arrays does not necessarily work for the planar array. In this study, planar array faulty antenna detection was developed with pattern search (PS), simulated annealing (SA), and particle swarm optimization (PSO) methods by reducing the Signal to Noise Ratio (SNR) as the objective function. The analysis was varied for 8 × 8 and 6 × 6 planar arrays with different types of failures. The results were compared to find the best method to identify the faulty element’s location in a planar array. The pattern search method produced outstanding results in finding the faulty element’s locations by providing 100% accuracy for all types of failure, while other methods failed to do the same.
44

Althoefer, Kaspar, Bruno Lara, and Lakmal D. Seneviratne. "Monitoring of Self-Tapping Screw Fastenings Using Artificial Neural Networks." Journal of Manufacturing Science and Engineering 127, no. 1 (February 1, 2005): 236–43. http://dx.doi.org/10.1115/1.1831286.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
Анотація:
Screw fastenings account for a quarter of all assembly operations and automation of the process is highly desirable. This paper presents a novel strategy for monitoring this manufacturing process, focusing on the insertion of self-tapping screws. An artificial neural network (ANN), using “Torque-versus-Insertion-Depth” signature signals as input, is designed to distinguish between successful and failed insertions. The ANN is first tested using simulation data from an analytical model for screw insertions, and then validated using experimental torque signals obtained from an electric screwdriver. The results demonstrate that ANNs can effectively monitor the screw fastening process and cope with a wide range of insertion cases interpolating for unseen insertion signals.
45

Sabri, Yassine, Siham Lamzabi, Aouad Siham, and Aberrahim Maizate. "Acupuncture Efficacy Study Using Electromyographic Signals." International Journal of Circuits, Systems and Signal Processing 15 (October 19, 2021): 1571–84. http://dx.doi.org/10.46300/9106.2021.15.169.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
Анотація:
Acupuncture is a centuries-old therapeutic technique. However, because of the large number of complicating circumstances, it has been difficult to clearly prove the treatment's therapeutic effectiveness.As a result, acupuncture has failed to acquire acceptance in the mainstream clinical sector. An electromyography (EMG) sensor was built and used to test the efficacy of acupuncture in alleviating muscular stiffness in this study. Electrodes, differential and inverting amplifiers, filters, and a full-wave rectifier made up the EMG circuit. The output of the circuit was sent to a microcontroller for analog-to-digital transformation in order to perform data acquisition. Acupuncture was used to treat four participants who had muscular dysfunction in various regions of their bodies in our case study. Before and after the therapy, EMG signals at the damaged regions were recorded. The findings revealed that the therapy had no immediate conceivable impact on the patients, since the levels of muscular contraction before and after the treatment were comparable. When the EMG signals were measured 30 minutes after the therapy, signs of muscular alleviation were found. This shows that acupuncture does supply patients with beneficial medicine, although slowly. The act of placing the highly conducting needles into the acupuncture sites, we believe, is similar to connecting a parallel wire to a circuit, resulting in a short-circuited route at the meridian. It permits the meridian's polarized in- ner energy, or qi, to pass through. The equilibrium in qi regulation can therefore be restored by unclogging the ow of qi.The repair process is relatively slow, and the treatment impact may not be immediately apparent, because the consti- tutive qualities at the acupuncture points where the needles are pricked may not alter quickly.
46

Lank, David B., and James Dale. "Visual Signals for Individual Identification: The Silent “Song” of Ruffs." Auk 118, no. 3 (July 1, 2001): 759–65. http://dx.doi.org/10.1093/auk/118.3.759.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
Анотація:
Abstract Breeding male Ruffs (Philomachus pugnax) appear to communicate individual identity through extreme variation in coloration and pattern of their plumages. If plumage variation evolved to provide sufficient information to signal individual identity, we might expect different plumage components to vary independently. We find that variation in four plumage characteristics is largely independent. Previous studies produced conflicting answers about plumage-component independence, perhaps because they failed to separate two genetically distinct behavioral categories of males, which differ in plumage types, in their analysis. We propose that using plumage variation to signal individual identity, rather than voice (used by most other bird species) was favored by lengthy daytime male display in open habitats in close proximity to receivers. However, signaling associated with the unique dimorphism in this species' male mating behavior might also have influenced the evolution of extraordinary plumage diversity in this species.
47

Tsao, B. P., K. Ohnishi, H. Cheroutre, B. Mitchell, M. Teitell, P. Mixter, M. Kronenberg, and B. H. Hahn. "Failed self-tolerance and autoimmunity in IgG anti-DNA transgenic mice." Journal of Immunology 149, no. 1 (July 1, 1992): 350–58. http://dx.doi.org/10.4049/jimmunol.149.1.350.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
Анотація:
Abstract Transgenic mice were generated that express both the H and L chain genes derived from a hybridoma secreting an IgG2a mAb specific for ds- and ssDNA. This hybridoma is derived from a lupus mouse and can accelerate nephritis in young NZB x NZW F1 female mice and induce clinical nephritis in BALB/c mice. Some transgenic B cells did not exhibit allelic exclusion; they expressed both transgene-derived IgG and endogenous IgM intracellularly. Most of the B cells in transgenic mice expressed endogenous IgM, some of them expressed low levels of IgG on cell membranes. The transgenic mice, created in a strain not prone to SLE, expressed elevated serum IgG anti-DNA, and some developed clinical nephritis. The affinity of the spontaneously secreted IgG antibodies for dsDNA were similar in nephritic NZB x NZW F1 and transgenic mice. In contrast to the nontransgenic littermates, immunization of transgenic mice with murine DNA further enhanced serum levels of IgG anti-DNA in transgenic mice. Therefore, expression of transgene-encoded IgG anti-DNA mainly in the secreted form does not provide the signals necessary for allelic exclusion or self-tolerance. Expression of this Ig is sufficient to induce a mild form of autoimmune disease.
48

Ackland, J. F., N. B. Schwartz, K. E. Mayo, and R. E. Dodson. "Nonsteroidal signals originating in the gonads." Physiological Reviews 72, no. 3 (July 1, 1992): 731–87. http://dx.doi.org/10.1152/physrev.1992.72.3.731.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
Анотація:
The discovery of the various peptide factors in the gonads followed different paths. A number of factors were specifically searched for because of physiological experiments that predicted that an activity from the gonads was necessary to explain phenomena. Such was the case for gonadal steroids and for such peptide factors as inhibin, MIS, OMI, FRP, seminal plasma inhibin, relaxin, PA factor and other proteases, and ABP. In the process other factors such as activin and follistatin were serendipitously discovered. A second group of factors was discovered because in vitro experiments of various combinations of gonadal cell types failed to replicate in vivo findings, suggesting missing signals. Such substances are the panoply of growth factors aiding in differentiation and growth promotion and inhibition: LS and LI, P-Mod-S, clusterin, and various components of the ECM. Finally, and most recently, another set of peptides has been identified because immunological or molecular probes have been used to search gonadal tissue for factors originally discovered elsewhere; these include POMC, GnRH-like peptide, oxytocin, AVP, angiotensin, ANF, CRF, neural peptides, and c-mos. Our understanding of the relationship of most of these peptides to the local signals necessary for gonadal function is still very elementary. Clearly some like relaxin and inhibin function as important hormones, and ABP, for example, probably functions importantly in transporting testosterone down the tubule. Most local paracrine or autocrine peptide signals appear to act in relationship to gonadotropin levels probably in local differentiation in the process of gamete maturation, but this is only conjecture at this point. No experimental verification that any of these factors is involved in follicle selection for recruitment or for atresia is yet available. For many of the factors local receptors have not yet been identified. The richness of the variety of peptides in the gonads suggests that microanalysis of cell-cell signaling would be rewarding, but at the time of this writing such investigations are not yet possible.
49

Klinaku, Shukri. "Lorentz, Poincare, Einstein, and Minkowski failed—and modern physics is still failing—to know the time Doppler effect." Physics Essays 34, no. 4 (December 7, 2021): 472–74. http://dx.doi.org/10.4006/0836-1398-34.4.472.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
Анотація:
We know that the Doppler effect (DE) is the difference between the frequency at which signals (or particles) leave a source and that at which they reach an observer, caused by relative motion. We also know that, based on the relationship of the frequency with wavelength, energy, and period, one can express the DE through these quantities. But, it is also very well-known relationship between frequency and time. Then, why modern physics fails to express the “time DE,” i.e., the DE through time)?
50

Mittrücker, Hans-Willi, Anne Köhler, Tak W. Mak, and Stefan H. E. Kaufmann. "Critical Role of CD28 in Protective Immunity Against Salmonella typhimurium." Journal of Immunology 163, no. 12 (December 15, 1999): 6769–76. http://dx.doi.org/10.4049/jimmunol.163.12.6769.

Повний текст джерела
Стилі APA, Harvard, Vancouver, ISO та ін.
Анотація:
Abstract Efficient T cell activation requires both TCR signals and costimulatory signals. CD28 is one of the molecules that provide costimulatory signals for T cells. We used mice deficient in CD28 expression (CD28−/− mice) to analyze the role of CD28 in the immune response against the intracellular bacterium Salmonella typhimurium, the causative agent of murine typhoid fever. CD28−/− mice were highly susceptible to infection with wild-type S. typhimurium and even failed to control infection with attenuated aroA− S. typhimurium. More detailed analysis revealed that CD28−/− animals did not mount a T-dependent Ab response and were highly impaired in the production of IFN-γ. Thus, CD28 cosignaling is crucial for immunity against S. typhimurium. To our knowledge, this is the first report describing an essential role for CD28 in protective immunity against an intracellular microbial pathogen.

До бібліографії