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Статті в журналах з теми "Antibiotic synergy"
Acar, Jacques F. "ANTIBIOTIC SYNERGY AND ANTAGONISM." Medical Clinics of North America 84, no. 6 (November 2000): 1391–406. http://dx.doi.org/10.1016/s0025-7125(05)70294-7.
Повний текст джерелаFoweraker, Juliet E., Christian R. Laughton, Derek F. Brown, and Diana Bilton. "Comparison of Methods To Test Antibiotic Combinations against Heterogeneous Populations of Multiresistant Pseudomonas aeruginosa from Patients with Acute Infective Exacerbations in Cystic Fibrosis." Antimicrobial Agents and Chemotherapy 53, no. 11 (August 24, 2009): 4809–15. http://dx.doi.org/10.1128/aac.00269-09.
Повний текст джерелаSong, Lisa Yun, Sara D'Souza, Karen Lam, Tina Manzhu Kang, Pamela Yeh, and Jeffrey H. Miller. "Exploring Synergy between Classic Mutagens and Antibiotics To Examine Mechanisms of Synergy and Antibiotic Action." Antimicrobial Agents and Chemotherapy 60, no. 3 (December 28, 2015): 1515–20. http://dx.doi.org/10.1128/aac.02485-15.
Повний текст джерелаDiallo, Kevin, and Alain Dublanchet. "Benefits of Combined Phage–Antibiotic Therapy for the Control of Antibiotic-Resistant Bacteria: A Literature Review." Antibiotics 11, no. 7 (June 22, 2022): 839. http://dx.doi.org/10.3390/antibiotics11070839.
Повний текст джерелаWang, Shu, Xiang-Qian Liu, Ok-Hwa Kang, and Dong-Yeul Kwon. "Combination of Sanguisorbigenin and Conventional Antibiotic Therapy for Methicillin-Resistant Staphylococcus aureus: Inhibition of Biofilm Formation and Alteration of Cell Membrane Permeability." International Journal of Molecular Sciences 23, no. 8 (April 11, 2022): 4232. http://dx.doi.org/10.3390/ijms23084232.
Повний текст джерелаItzia Azucena, Rangel-Castañeda, Cruz-Lozano José Roberto, Zermeño-Ruiz Martin, Cortes-Zarate Rafael, Hernández-Hernández Leonardo, Tapia-Pastrana Gabriela, and Castillo-Romero Araceli. "Drug Susceptibility Testing and Synergistic Antibacterial Activity of Curcumin with Antibiotics against Enterotoxigenic Escherichia coli." Antibiotics 8, no. 2 (April 18, 2019): 43. http://dx.doi.org/10.3390/antibiotics8020043.
Повний текст джерелаVamsi, K. Sreeja, S. Rama Moorthy, N. Mary Hemiliamma, Y. Raja Rathna Reddy, B. Rama Chandra Reddy, J. Deepak, and S. Sravani. "A review of antibiotic synergy in carbapenemase-producing bacteria." Journal of Applied and Natural Science 14, no. 1 (March 20, 2022): 148–62. http://dx.doi.org/10.31018/jans.v14i1.3248.
Повний текст джерелаHess, Donavon J., Michelle J. Henry-Stanley, and Carol L. Wells. "Antibacterial Synergy of Glycerol Monolaurate and Aminoglycosides in Staphylococcus aureus Biofilms." Antimicrobial Agents and Chemotherapy 58, no. 11 (September 2, 2014): 6970–73. http://dx.doi.org/10.1128/aac.03672-14.
Повний текст джерелаKamal, Fatima, and Jonathan J. Dennis. "Burkholderia cepacia Complex Phage-Antibiotic Synergy (PAS): Antibiotics Stimulate Lytic Phage Activity." Applied and Environmental Microbiology 81, no. 3 (December 1, 2014): 1132–38. http://dx.doi.org/10.1128/aem.02850-14.
Повний текст джерелаBrennan, Jennifer, Lalit Jain, Sofia Garman, Ann E. Donnelly, Erik Scott Wright, and Kevin Jamieson. "Sample-efficient identification of high-dimensional antibiotic synergy with a normalized diagonal sampling design." PLOS Computational Biology 18, no. 7 (July 18, 2022): e1010311. http://dx.doi.org/10.1371/journal.pcbi.1010311.
Повний текст джерелаДисертації з теми "Antibiotic synergy"
Martin, Siseko. "In Vitro antimicrobial synergy testing of Acinetobachter Baumannii." Thesis, Stellenbosch : University of Stellenbosch, 2010. http://hdl.handle.net/10019.1/5228.
Повний текст джерелаThesis (MMed (Pathology. Medical Microbiology))--University of Stellenbosch, 2011.
ENGLISH ABSTRACT: Acinetobacter baumannii has emerged as one of the most troublesome nosocomial pathogens globally. This organism causes infections that are often extremely difficult to treat because of the widespread resistance to the major antibiotic groups. Colonization or infection with multidrugresistant A. baumannii is associated with the following risk factors: prolonged hospital stay, admission to an intensive care unit (ICU), mechanical ventilation, and exposure to broad spectrum antibiotics, recent surgery, invasive procedures, and severe underlying disease. A. baumannii has been isolated as part of the skin flora, mostly in moist regions such as axillae, groin and toe webs. It has also been isolated from the oral cavity and respiratory tract of healthy adults. Debilitated hospitalized patients have a high rate of colonization, especially during nosocomial Acinetobacter outbreaks. This organism is an opportunistic pathogen as it contains few virulence factors. Clinical manifestations of A. baumannii include nosocomial pneumonia, nosocomial bloodstream infections, traumatic battlefield and other wound infections, urinary tract infections, and post-neurological surgery meningitis. Fulminant community-acquired pneumonia has recently been reported, indicating that this organism can be highly pathogenic. The number of multidrug-resistant A. baumannii strains has been increasing worldwide in the past few years. Therefore the selection of empirical antibiotic treatment is very challenging. Antibiotic combinations are used mostly as empirical therapy in critically ill patients. One rationale for the use of combination therapy is to achieve synergy between agents. The checkerboard and time-kill methods are two traditional methods that have been used for synergy testing. These methods are labor intensive, cumbersome, costly, and time consuming. The E-test overlay method is a modification of the E-test method to determine synergy between the different antibiotics. This method is easy to perform, flexible and time efficient. The aim of this study was to assess the in vitro activity of different combinations of colistin, rifampicin, imipenem, and tobramycin against selected clinical strains of A. baumannii using the checkerboard and the E-test synergy methods. The MICs obtained with the E-test and broth microdilution method were compared. The results of the disk diffusion for imipenem and tobramycin as tested in the routine microbiology laboratory were presented for comparison. Overall good reproducibility was obtained with all three methods of sensitivity testing. The agreement of MICs between the broth dilution and E-test methods was good with not more than two dilution differences in MIC values for all isolates, except one in which the rifampicin E-test MIC differed with three dilutions from the MIC obtained with the microdilution method. However, the categorical agreement between the methods for rifampicin was poor. Although MICs did not differ with more than two dilutions in most cases, many major errors occurred because the MICs clustered around the breakpoints. The combinations of colistin + rifampicin, colistin + imipenem, colistin + tobramycin, rifampicin + tobramycin, and imipenem + tobramycin all showed indifferent or additive results by the E-test method. No results indicating synergy were obtained for all the above-mentioned combinations. There was one result indicating antagonistic effect for the combination of colistin + tobramycin. The results of the checkerboard method showed results indicating synergy in four of the six isolates for which the combination of colistin and rifampicin was tested. The other two isolates showed indifferent/additive results. All the other combinations showed indifferent/additive results for all isolates except isolate 30 (col + tob) and isolate 25 (rif + tob) which showed synergism. No antagonistic results were observed by the checkerboard method. When the results obtained with the E-test and checkerboard methods were compared, it was noted that for most antibiotic combinations an indifferent/additive result was obtained. However, for the colistin + rifampicin combination, the checkerboard method showed synergism for 4 of 6 isolates, whereas the E-test method showed indifference and an additive result in one. For the rifampicin + tobramycin, and colistin + tobramycin combinations, synergism was also shown with the checkerboard method in one isolate for each combination. The E-test method however showed an indifferent and additive result respectively. . The E-test method was found to be a rapid, reproducible, easy-to-perform, and flexible method to determine synergistic antibiotic activity. This study was however limited by low numbers of isolates. This might explain why no synergistic results were obtained with the E-test method and few synergistic results with the checkerboard method. Genotypic analysis using pulse-field gel electrophoresis (PFGE) may be considered in future studies to determine relatedness of the isolates which will facilitate the selection of different strains for synergy testing. Furthermore, clinical studies are needed to establish whether in vitro synergy testing is useful in the clinical setting and whether the results of synergy testing will have any bearing on the clinical outcome of patients infected with multidrug resistant A. baumannii.
AFRIKAANSE OPSOMMING: Acinetobacter baumannii het wêreldwyd as een van die mees problematiese nosokomiale patogene verskyn. Hierdie organisme veroorsaak infeksies wat dikwels baie moeilik is om te behandel weens wydverspreide weerstandigheid teen major antibiotikagroepe. Kolonisasie of infeksie met multi-weerstandige A. baumannii word geassosieer met die volgende riskofaktore: verlengde hospitaalverblyf, toelating tot ‘n intensiewe sorgeenheid (ICU), meganiese ventilasie, blootstelling aan breëspektrum antibiotika, onlangse chirurgie, indringende prosedures en ernstige onderliggende siekte. A. baumannii kan deel vorm van die normale velflora, veral in die axillae, inguinale area en tussen die tone. Dit is ook al vanuit die mondholte en die respiratoriese traktus van gesonde volwassenes geïsoleer. Verswakte gehospitaliseerde pasiënte word veral gekoloniseer gedurende nosokomiale Acinetobacter uitbrake. Hierdie organisme is ‘n opportunistiese patogeen en bevat min virulensie faktore. Kliniese manifestasies van A. baumannii sluit nosokomiale pneumonie, nosokomiale bloedstroom infeksies, troumatiese slagveld- en ander wondinfeksies, urienweginfeksies en meningitis wat volg op neurologiese chirurgie in. Fulminerende gemeenskapsverworwe pneumonie is onlangs beskryf en dui aan dat hierdie organisme hoogs patogenies kan wees. Die aantal multi-weerstandige A. baumannii stamme het wêreldwyd toegeneem oor die laaste paar jare. Daarom is die seleksie van empiriese antibiotiese behandeling ‘n uitdaging. Antibiotika kombinasies word meestal as empiriese behandeling in ernstige siek pasiënte gebruik. Die beginsel hiervan is om sinergistiese werking tussen agente te verkry. Die “checkerboard” en “time-kill” metodes is twee tradisionele metodes van sinergisme toetsing. Hierdie metodes is werksintensief, duur en tydrowend. Die E-toets sinergisme metode is gebaseer op die E-toets metode. Hierdie metode is maklik, buigbaar en tydseffektief. Die doel van hierdie studie was om die in vitro aktiwiteit tussen verskillende antibiotika kombinasies van colistin, rifampisien, imipenem, en tobramisien teen geselekteerde kliniese A. baumannii isolate te toets met die “checkerboard” en E-toets sinergisme toetsing metodes. Die minimum inhibitoriese konsentrasies (MIKs) verkry met die E-toets en “broth microdilution” metode is ook vergelyk. Die resultate van die skyfie diffusie metode (die metode wat in die roetiene mikrobiologie laboratorium gebruik word) vir imipenem en tobramisien word ook verskaf vir vergelyking van die resultate van verskillende sensitiwiteitsmetodes. In oorsig is goeie herhaalbaarheid van resultate verkry met al drie metodes van sensitiwiteitstoetsing. Die ooreenstemming van MIKs tussen die “broth dilution” en E-toets metodes was goed en resultate het met nie meer as twee verdunnings in MIK waardes verskil nie. Daar is een uitsondering waar die rifampisien E-toets MIK waarde met drie verdunnings van die MIK waarde verkry met die “microdilution” metode verskil. Die ooreenstemming tussen die sensitiwiteitskategorie resultate tussen die twee metodes was egter swak vir rifampisien. Alhoewel die MIKs in die meeste gevalle met nie meer as twee verdunnings in waarde verskil het nie, was daar baie major foute aangetoon omdat die MIKs rondom die breekpunte geval het. Die kombinasies van colistin + rifampisien, colistin + imipenem, colistin + tobramisien, rifampisien + tobramisien, en imipenem + tobramisien het oorwegend slegs matige interaksie met die E-toets metode getoon. Geen sinergisme is verkry met enige van die antibiotika kombinasies met hierdie metode nie. Daar was egter een resultaat wat antagonisme getoon het vir die kombinasie van colistin + tobramycin. Die resultate van die “checkerboard” metode het sinergisme getoon in vier van die ses isolate wat vir die kombinasie van colistin en rifampisien getoets was. Die ander twee isolate het slegs matige interaksie getoon. Al die ander kombinasies het ook slegs matige interaksie getoon, behalwe in isolaat 30 (col + tob) en isolaat 25 (rif + tob) waar die spesifieke kombinasies sinergisme getoon het. Geen antagonisme is waargeneem met die “checkerboard” metode nie. Met vergelyking van die E-toets en “checkerboard” metodes, is dit opmerklik dat vir die meeste van die antibiotika kombinasies slegs matige interaksie verkry is. Vir die colistin + rifampisien kombinasie toon die “checkerboard” metode egter sinergisme vir 4 uit 6 isolate, terwyl die E-toets metode slegs matige interaksie toon. Vir rifampisien + tobramisien, en colistin + tobramisien kombinasies is sinergisme getoon met die “checkerboard” metode in een isolaat vir elke kombinasie. Die E-toets metode het slegs matige interaksie getoon. Die E-toets sinergisme metode was vinnig, herhaalbaar en maklik om uit te voer. Hierdie studie word egter beperk deur lae getalle van isolate. Dit mag verklaar waarom geen sinergistiese resultate met die E-toets metode verkry is nie en die min sinergistiese resultate met die “checkerboard” metode. Genotipiese analiese met “pulse-field gel electrophoresis” mag in aanmerking geneem word in toekomstige studies om die verwantskap tussen isolate te bepaal wat die seleksie van verskillende stamme vir sinergisme toetsing sal vergemaklik. Verder, kliniese studies is nodig om te bepaal of in vitro sinergisme toetsing van waarde is en of die resultate van sinergisme toetsing ‘n rol speel in die kliniese uitkoms van pasënte geïnfekteer met multiweerstandige A. baumannii.
The National Health Laboratory Serivice
Lake, Alexandra E. "Identification of broad host range phage that antagonize multidrug resistant Pseudomonas aeruginosa and their therapeutic potential to restore antibiotic susceptibility among these pathogens." Bowling Green State University / OhioLINK, 2020. http://rave.ohiolink.edu/etdc/view?acc_num=bgsu1594303799535431.
Повний текст джерелаChoudhury, Anika Nawar. "Utilizing bacteriophage to evolve antibiotic susceptibility in multidrug-resistant Pseudomonas aeruginosa." Bowling Green State University / OhioLINK, 2021. http://rave.ohiolink.edu/etdc/view?acc_num=bgsu1626570706534933.
Повний текст джерелаTängdén, Thomas. "Multidrug-Resistant Escherichia coli and Klebsiella pneumoniae : Treatment, Selection and International Spread." Doctoral thesis, Uppsala universitet, Infektionssjukdomar, 2012. http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:uu:diva-182897.
Повний текст джерелаWu, Ya Li. "Antipseudomonal antibiotics : a study of in-vitro activity, synergy and resistance development." Thesis, Queen's University Belfast, 1997. http://ethos.bl.uk/OrderDetails.do?uin=uk.bl.ethos.361239.
Повний текст джерелаNgwa, Donald. "A Novel Mode of Action of C-reactive Protein in Protecting Against Streptococcus pneumoniae Infection and Synergy with Antibiotics." Digital Commons @ East Tennessee State University, 2020. https://dc.etsu.edu/etd/3752.
Повний текст джерелаMarx, Conrad. "Prediction of antibiotic mass flows in urban catchments and their environmental prioritization." Doctoral thesis, Saechsische Landesbibliothek- Staats- und Universitaetsbibliothek Dresden, 2016. http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:14-qucosa-211581.
Повний текст джерелаIn der Humanmedizin eingesetzte Antibiotika werden im menschlichen Körper nicht vollständig metabolisiert und gelangen über die Ausscheidungen in das kommunale Abwasser. In der Kläranlage erfolgt nur eine unvollständige Elimination dieser Stoffe, so dass der Kläranlagenablauf einen Hot Spot für Antibiotikaemissionen in die Umwelt darstellt. Das induzierte ökotoxikologische Risiko kann anhand standardisierter Testverfahren und allgemein anerkannter Bewertungsansätze für Einzelsubstanzen abgeschätzt werden. Erfolgt jedoch die Betrachtung von Antibiotikagemischen, wie es für den gereinigten Ablauf einer Kläranlage sinnvoll ist, sind aufgrund zumeist unspezifischer Wirkmechanismen und dem Mangel an repräsentativen Daten eine Reihe von Vereinfachungen und Annahmen zu treffen. Es besteht in der Folge die Gefahr einer Unterschätzung des durch Substanzgemische hervorgerufenen ökotoxikologischen Risikos. Eine vielversprechende Möglichkeit den Entscheidungsprozess über mögliche Vermeidungs- und Eliminationsmaßnahmen zu unterstützen besteht in der Priorisierung von Antibiotika entsprechend ihres Effektpotentials. Hierbei sind Substanzen zu identifizieren, die den größten Einfluss auf die Nahrungskette im Gewässer bzw. das höchste (negative) Synergiepotential mit anderen Substanzen aufweisen. Die Verringerung dieser Substanzen führt zu einer hohen ökologischen Effektivität und Effizienz der eingesetzten Mittel. Wie im Fall des klassischen Bewertungsansatzes, ist auch für den Priorisierungsansatz eine umfängliche und zuverlässige Situationsanalyse die Grundvoraussetzung für verwertbare Ergebnisse. Die Situationsanalyse beruht auf der analytischen Bestimmung bzw. der Abschätzung von emittierten Antibiotikafrachten zur Berechnung von repräsentativen Umweltkonzentrationen. Analytisch ermittelte Umweltkonzentrationen vieler Antibiotika weisen aufgrund saisonaler Verschreibungsmuster eine hohe zeitliche und räumliche Variabilität auf. Die für eine adäquate Erfassung der Situation notwendigen Messkampagnen sind kostenintensiv, wobei die tatsächlich notwendige Häufigkeit der Probenahme von zumeist nicht hinreichend bekannten substanzspezifischen Informationen, wie der chemischen Stabilität im Rohabwasser und der saisonal beeinflussten Applikation, abhängt. Alternativ können Antibiotikaeinträge in die Kanalisation anhand von Verschreibungsdaten abgeschätzt und mit Hilfe von Stoffflussanalysen (SFA) zur ökotoxikologischen Bewertung herangezogen werden. Eine vom Umfang befriedigende, direkte Gegenüberstellung von prognostizierten und analytisch ermittelten Frachten ist bisher jedoch nicht erfolgt, so dass die Verifizierung dieses Ansatzes noch aussteht. Für den Fall einer bestehenden Verschreibungspflicht für Antibiotika besitzen Verschreibungsdaten eine vergleichsweise hohe zeitliche und räumliche Informationsgüte. In Verbindung mit einer an diese Datenqualität angepassten Messkampagne, ergibt sich die Möglichkeit einer detaillierten SFA mit substanzspezifischer Bewertung der Eignung des Prognoseansatzes. Die am Beispiel der Stadt Dresden durchgeführte Bewertung des Prognoseansatzes fußt auf einer 15-monatigen Messkampagne und den für das Einzugsgebiet der Zentralkläranlage Dresden-Kaditz verfügbaren Verschreibungsdaten der AOK PLUS. Erwartungsgemäß ergibt der Abgleich von erwarteten und analytisch ermittelten Frachten eine starke Variation der für den Zulauf der Kläranlage ermittelten Wiederfindungsdaten verschiedener Substanzen. Die analytisch ermittelten Frachten von Sulfamethoxazol, Trimethoprim sowie der Gruppe der Makrolid-Antibiotika entsprechen nahezu den prognostizierten Mengen. Die Beta-Laktam-Antibiotika unterliegen bereits während des Abwassertransports einer umfänglichen, zumeist biologisch bedingten, Elimination, was zu hohen Unterbefunden im Zulauf der Kläranlage führt. Andere Substanzen hingegen (z.B. Fluorchinolone) weisen messtechnisch eine signifikante Jahresdynamik auf, die aufgrund der weitgehend konstanten Verschreibung in dieser Ausprägung nicht zu erwarten ist. Die Auswertung zuletzt genannter Substanzen zeigt deutlich, dass die Nutzung von Verschreibungsdaten nicht per se ausreicht, um die Emission von Antibiotika (und anderer Pharmazeutika) sowie die sich daraus ergebenden Umweltkonzentrationen mit ausreichender Sicherheit prognostizieren zu können. Für eine nachgelagerte ökotoxikologische Bewertung ist in diesen Fällen die Durchführung von Messungen unumgänglich. Zur effizienten Planung derartiger Kampagnen wurde der umfassende Datenpool dieser Studie hinsichtlich der erforderlichen Probenanzahl zur Bestimmung einer repräsentativen mittleren Jahresfracht ausgewertet. Es ergibt sich ein Minimum von 20 bis 40 homogen über das Jahr verteilten Proben, um die jährlich in die Kläranlage eingetragene Fracht an Antibiotika bzw. anderer Mikroschadstoffe mit ausreichender Sicherheit abschätzen zu können. Im Rahmen der SFA in der Kläranlage Dresden-Kaditz wird deutlich, dass Makrolide, Clindamycin und dessen Humanmetabolit Clindamycin-Sulfoxid sowie Trimethoprim in der nahezu keiner Elimination unterliegen, wohingegen Penizilline, Cefalosporine und auch Sulfamethoxazol teilweise bis vollständig abgebaut werden. Mit Levofloxacin und Ciprofloxacin handelt es sich um die einzigen untersuchten Antibiotika, welche zu einem signifikanten Massenanteil an Primär-, Überschuss- und Faulschlamm gebunden vorgefunden werden. Aufgrund der hohen Relevanz dieses Eliminationspfades für die zuvor genannten Antibiotika bedarf die Beobachtung von z. T. widersprüchlichen Schwankungen einer kritischen Betrachtung der Ergebnisse. Es ist nicht abschließend geklärt, ob die beobachteten Fluktuationen auf eine unzureichende Qualität der Probenahme und/oder der Analytik zurückzuführen sind oder sich die Schwankungen in einem für Faulbehälter tolerierbaren Bereich befinden. Im Anschluss an die verifizierten Antibiotikaemissionen erfolgte die Priorisierung der betrachteten Antibiotika nach ihrem ökotoxikologischen Effektpotential. Zum einen wurde der ökologische Einfluss auf verschiedene, die Nahrungskette bildende trophische Ebenen (Alge, Daphnie, Fisch) untersucht. In Anlehnung an die humanmedizinische Kombinationstherapie erfolgte im zweiten Ansatz die Beurteilung der Antibiotika hinsichtlich ihres möglichen Potentials zur Verstärkung von negativen Effekten durch das gleichzeitige Auftreten mit anderen Substanzen. Für Ciprofloxacin, Levofloxacin und die Gruppen der Makrolide und Cefalosporine konnten signifikante Beeinträchtigungen der aquatischen Umwelt nachgewiesen werden. Diese Stoffe und Stoffgruppen führten im Rahmen der untersuchten Substanzen entweder zur höchsten Schadwirkung gegenüber der niedrigsten trophischen Ebene oder besitzen das höchste Synergiepotential in Kombination mit anderen Substanzen. Die Auswertung der SFA bestätigt die grundsätzliche Eignung der Verschreibungsdaten sowie des entwickelten Prognosemodells zur Vorhersage von Antibiotikaemissionen im urbanen Raum. Die Stoffflussanalyse stellt somit ein strategisches, im Vergleich zur Messung kostengünstiges Instrument zur Identifikation von Hot Spots der Antibiotikaemission dar und erleichtert die Entscheidungsfindung für monetär aufwendige Reduktionsmaßnahmen am Ort der Entstehung oder in der Kläranlage (z.B. 4. Reinigungsstufe). Die Vorgehensweise zur Priorisierung von Substanzen hinsichtlich ihres ökotoxikologischen Effektpotentials eignet sich sehr gut, Antibiotika mit dem höchsten Schadpotential zu identifizieren. Die Verschneidung der Kenntnis dieser Substanzen mit den Ergebnissen der SFA macht deutlich, dass mit Ausnahme der Makrolide, alle ökotoxikologisch priorisierten Antibiotika eine mangelhafte Prognosefähigkeit aufweisen. Die unvollständige Abbildung kritischer Stoffströme, wie z.B. Frachtspitzen, führt insbesondere im Fall der ökotoxikologisch priorisierten Substanzen zu einer Minderung der Aussagekraft des auf Verschreibungsdaten beruhenden Prognoseansatzes. An diesem Punkt ist in zukünftigen Betrachtungen anzusetzen, um die Qualität von Verschreibungsdaten zu verbessern, potentiell nicht erfasste Emittenten in die Betrachtungen einzubeziehen, sowie die Dynamik der Rückhalte- und Eliminationsprozesse in der Kanalisation adäquat beschreiben zu können. Die ergänzende Betrachtung weiterer Anlagentechnologien (z.B. Festbettreaktoren) kann zur Bestätigung der am Beispiel der Kläranlage Dresden-Kaditz gewonnenen Ergebnisse beitragen bzw. Unterschiede bei der Elimination von Antibiotika das Potential, die Problematik der Antibiotika und anderer Mikroschadstoffe bereits während der Planung von Abwasseranlagen berücksichtigen zu können
Filgueiras, Aline Luciano. "Estudo in vitro do potencial antibacteriano de nanopartículas de prata, associadas à quitosana e antibióticos e das interações com a superfície metálica por espectroscopia Raman intensificada por superfície." Universidade Federal de Juiz de Fora, 2013. https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/2316.
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Neste trabalho investigou-se diferentes sínteses de nanopartículas de prata (AgNPs), misturadas ou não com antibióticos e misturadas ou não com quitosana com o objetivo de verificar as propriedades antibacterianas das misturas, e as interações químicas dos adsorbatos na superfície das AgNPs através da técnica de Espectroscopia por espalhamento Raman Intensificada por Superfície (SERS). A proposta considera uma alternativa para o uso de antibióticos, devido a um número crescente de linhagens bacterianas resistentes. Os testes biológicos contra as bactérias Escherichia coli, Pseudonomas aeruginosa, Klebisiella pneumoniae, Staphylococcus aureus, Enterococcus faecalis e Staphylococcus epidermides foram realizados em colaboração com Laboratório de Fisiologia e Genética Molecular Bacteriana do Instituto de Ciências Biológicas da Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF). Nos testes biológicos verificou-se que algumas associações de AgNPs, quitosana e os antibióticos levofloxacina (LV), tetraciclina (TC), rifampicina (RP), benzilpenicilina (BP), meropenem (MP), ampicilina (AP), amicacina (AC), gentamicina (GT), vancomicina (VC) e oxacilina (OC) promoveram a intensificação do efeito antibacteriano de forma sinérgica. Também foram obtidos os espectros SERS dos antibióticos LV, TC, BP e RP e realizados os cálculos teóricos dos modos normais de vibração dos complexos destas espécies com prata, em colaboração com o Núcleo de Estudos em Química Computacional do departamento de química da UFJF. Com isso, foi possível realizar as atribuições vibracionais dos espectros Raman dos compostos sólidos e SERS das espécies adsorvidas, inferindo-se assim as geometrias de adsorção.
In this work were investigated several synthesis of silver nanoparticles (AgNPs), mixed or not with antibiotics and mixed or not with chitosan, in order to verify the antibacterial properties of the mixtures and the chemical interaction of the adsorbates with silver surface by Surface-Enhanced Raman Scattering (SERS) spectroscopy. The proposal consists in an alternative for antibiotic use, due to a large number of resistant bacteria strains. The biological tests against Escherichia coli, Pseudonomas aeruginosa, Klebisiella pneumoniae, Staphylococcus aureus, Enterococcus faecalis and Staphylococcus epidermides were made in collaboration with the Laboratório de Fisiologia e Genética Bacteriana in the Instituto de Ciências Biológicas of the Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF). In biological tests, some associations of the AgNPs and chitosan and the antibiotics levofloxacin (LV), benzylpenicillin (BP), tetracycline (TC), rifampicina (RP), meropenem (MP), amikacin (AC), gentamicin (GT), ampicillin (AP), oxacillin (OC) promotes the antibacterial effect in a synergic mechanism. Also were obtained the SERS spectra of LV, TC, BP and RP and the vibrational assignment were obtained by density functional theory (DFT) calculations. Such work was made in collaboration with the Núcleo de Estudos em Química Computacional from the Departamento de Química of the UFJF. In this way, it was possible to perform the vibrational assignment of the Raman spectra of the solid compounds and the SERS spectra of the adsorbed species, inferring the adsorption geometries.
Valcourt, Chantal. "Contribution à l'étude du traitement de bactéries multi-résistantes : Associations de composants aromatiques d'huiles essentiels nano-encapsulés avec des antibiotiques." Thesis, Angers, 2016. http://www.theses.fr/2016ANGE0001/document.
Повний текст джерелаMultiresistant bacteria (MRB) present today a public health problem. Some antibiotics are ineffective and bacteria formerly controlled, begin to become more and more pathogenic. The use of drugs derived from plants as some components from essential oils have demonstrated a bactericidal effect against resistant bacteria.For the administration of these lipophilic drugs, they have been encapsulated in the core of lipidnanocapsules (LNC), formulated via the phase inversion method. This method was developed in the laboratory Inserm U1066 in the early 2000s.The aim of this thesis is to find a combination with an antibiotic that prove to be synergistic against MRB. We have found a synergistic effect with the combination of doxycycline (bacteriostatic antibiotic of the tetracycline class) and the LNC of a mixture of three aromatic components of essential oils (eugenol,carvacrol and cinnamaldehyde). This synergy was also tested in vivo in a pneumopathicmice model with interesting results which appear consistent with in vitro results.The interactions between LNC and bacteria were studied using physicochemical method as electrophoretic mobility and contact angle measurement. Obtained results suggest that LNC cover the surface of the bacteria and release the aromatic components. These results are also observed by confocal microscopy. Nevertheless, we also accept the hypothesis that, a certain amount of LNC can cross the bacteria
Bouhallab, Saïd. "Mecanisme d'action des facteurs i et ii des pristinamycines : etude de leur synergie et localisation du site de fixation de la pristinamycine ia." Paris 6, 1988. http://www.theses.fr/1988PA066095.
Повний текст джерелаЧастини книг з теми "Antibiotic synergy"
Otvos, Laszlo Jr, Marco Cassone, Vanessa de Olivier Inacio, Paul Noto, John J. Rux, John D. Wade, and Predrag Cudic. "Synergy Between a Lead Proline-rich Antibacterial Peptide Derivative and Small Molecule Antibiotics." In Advances in Experimental Medicine and Biology, 375–78. New York, NY: Springer New York, 2009. http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-73657-0_165.
Повний текст джерелаBergogne-Berezin, Eugenie. "Laboratory Methods and Clinical Relevance of in Vitro Synergy and Antagonism of Antibiotics." In Useful and Harmful Interactions of Antibiotics, 1–26. CRC Press, 2019. http://dx.doi.org/10.1201/9780429279744-1.
Повний текст джерелаТези доповідей конференцій з теми "Antibiotic synergy"
Meah, Ibnat, and David Singleton. "Instrumentation & Investigation of Phage-Antibiotic Synergy on K. pneumoniae, H. alvei, and Transductant H. alvei." In 2020 IEEE Integrated STEM Education Conference (ISEC). IEEE, 2020. http://dx.doi.org/10.1109/isec49744.2020.9397809.
Повний текст джерелаNešuta, Ondrej, Jakub Kyznar, Andrea Volejníková, and Václav Cerovský. "Synergy of short antimicrobial peptides withb -lactam antibiotics against MRSA resides in the degradation of peptidoglycan barrier." In 35th European Peptide Symposium. Prompt Scientific Publishing, 2018. http://dx.doi.org/10.17952/35eps.2018.217.
Повний текст джерела