Dissertations / Theses on the topic 'Periprothetische Infektionen'
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Letsch, Julia [Verfasser]. "Vorkommen und Auswirkungen periprothetischer Infektionen beim alloplastischen Hüftgelenkersatz / Julia Letsch." Berlin : Medizinische Fakultät Charité - Universitätsmedizin Berlin, 2015. http://d-nb.info/1076270859/34.
Full textSchmelzer, Lisa [Verfasser]. "Kritische Evaluation unerkannter periprothetischer Infektionen in einem Patientenkollektiv von 1064 Hüftprothesenwechseln / Lisa Schmelzer." Berlin : Medizinische Fakultät Charité - Universitätsmedizin Berlin, 2017. http://d-nb.info/1133492355/34.
Full textBauer, Michael [Verfasser], and Joachim [Akademischer Betreuer] Grifka. "Plasma- und Gewebekonzentrationen von Linezolid bei periprothetischen Infektionen in Ratten / Michael Bauer. Betreuer: Joachim Grifka." Regensburg : Universitätsbibliothek Regensburg, 2012. http://d-nb.info/102839263X/34.
Full textThieme, Olaf [Verfasser], and Holger [Akademischer Betreuer] Rohde. "Phänotypische Charakterisierung der antibiotischen Empfindlichkeit von Staphylokokken aus periprothetischen Infektionen. / Olaf Thieme. Betreuer: Holger Rohde." Hamburg : Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg, 2014. http://d-nb.info/1054422540/34.
Full textEmge, Karoline [Verfasser], and Bernd [Akademischer Betreuer] Baumann. "Wertigkeit der Power-Doppler-Sonographie in der Erkennung von periprothetischen Infektionen / Karoline Emge. Betreuer: Bernd Baumann." Würzburg : Universitätsbibliothek der Universität Würzburg, 2011. http://d-nb.info/1018163441/34.
Full textLüker, Anna-Lena [Verfasser], and Olaf [Gutachter] Rolf. "Funktionelle Ergebnisse der zweizeitigen Hüftendoprothesenrevision bei periprothetischer Infektion / Anna-Lena Lüker. Gutachter: Olaf Rolf." Würzburg : Universität Würzburg, 2015. http://d-nb.info/1111784361/34.
Full textZajonz, Dirk, Almut Zieme, Torsten Prietzel, Michael Moche, Solveig Tiepoldt, Andreas Roth, Christoph Josten, Salis-Soglio Georg von, Christoph-E. Heyde, and Mohamed Ghanem. "Periprosthetic joint infections in modular endoprostheses of the lower extremities." Universitätsbibliothek Leipzig, 2016. http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:15-qucosa-206184.
Full textZeidler, Anne Tina [Verfasser], David [Gutachter] Wohlrab, Christoph H. [Gutachter] Lohmann, and Andreas [Gutachter] Wienke. "Prädisponierende Faktoren periprothetischer Infektionen bei der Implantation primärer Hüfttotalendoprothesen / Anne Tina Zeidler ; Gutachter: David Wohlrab, Christoph H. Lohmann, Andreas Wienke." Halle (Saale) : Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt, 2019. http://d-nb.info/1222974819/34.
Full textBeifuß, Anna Katharina [Verfasser], and Joachim [Akademischer Betreuer] Grifka. "Mittel- und langfristige Ergebnisse nach Behandlung der periprothetischen Infektion am Hüftgelenk / Anna Katharina Beifuß. Betreuer: Joachim Grifka." Regensburg : Universitätsbibliothek Regensburg, 2013. http://d-nb.info/1044159960/34.
Full textWeiner, Christina Monika [Verfasser]. "Ergebnisse unterschiedlicher Therapieansätze der periprothetischen Infektion an Hüft- und Kniegelenk im Kontext patientenbezogener Vorraussetzungen / Christina Monika Weiner." Ulm : Universität Ulm, 2021. http://d-nb.info/1235527964/34.
Full textFierdel, Frederic [Verfasser], and Gunnar [Akademischer Betreuer] Ochs. "Unabhängige Evaluation des Biomarkers Alpha Defensin zum Nachweis einer periprothetischen Infektion gemäß derzeitiger Klassifikationskriterien / Frederic Fierdel ; Betreuer: Gunnar Ochs." Tübingen : Universitätsbibliothek Tübingen, 2019. http://d-nb.info/1204879982/34.
Full textScheuerer, Christine [Verfasser], and Joachim [Akademischer Betreuer] Grifka. "Tierexperimentelle Untersuchung zur Wirksamkeit der Kombinationstherapie von Moxifloxacin und Rifampicin versus Flucloxacillin und Rifampicin bei der Behandlung von periprothetischen Infektionen / Christine Scheuerer. Betreuer: Joachim Grifka." Regensburg : Universitätsbibliothek Regensburg, 2011. http://d-nb.info/1022820257/34.
Full textWartig, Stefanie Christine [Verfasser], Andreas [Akademischer Betreuer] Maurer, and Raimund [Gutachter] Forst. "Antibakterieller Effekt einer neuartigen Cu-TiO2-Beschichtung bei akuter periprothetischer Infektion - ein Tiermodell / Stefanie Christine Wartig ; Gutachter: Raimund Forst ; Betreuer: Andreas Maurer." Erlangen : Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg (FAU), 2020. http://d-nb.info/1223175200/34.
Full textSchulte, Martin [Verfasser], Thomas Armin [Gutachter] Schildhauer, and Christian [Gutachter] Götze. "Die zementfreie modulare Titanstabarthrodese des Kniegelenkes als salvage Operation der periprothetischen Infektion / Martin Schulte ; Gutachter: Thomas Armin Schildhauer, Christian Götze ; Medizinische Fakultät." Bochum : Ruhr-Universität Bochum, 2019. http://d-nb.info/1191481247/34.
Full textStangenberg, Peter [Verfasser]. "Therapieerfolg und Therapiesicherheit der einzeitigen Hüftprothesenwechseloperation unter Verwendung eines Vancomycin augmentierten Knochenzementes in der Therapie der periprothetischen Infektion : eine retrospektive Studie / Peter Stangenberg." Berlin : Medizinische Fakultät Charité - Universitätsmedizin Berlin, 2012. http://d-nb.info/1027306934/34.
Full textKokenge, Thomas [Verfasser], and Carl [Akademischer Betreuer] Haasper. "Etablierung eines Schnelltests zum Nachweis von periprothetischen Infektionen mit Hilfe der Leukozyten-Esterase : eine prospektive Studie$hvorgelegt von Thomas Kokenge / Thomas Kokenge ; Akademischer Betreuer: Carl Haasper ; HELIOS ENDO-Klinik Hamburg." Hannover : Bibliothek der Medizinischen Hochschule Hannover, 2021. http://d-nb.info/1233206567/34.
Full textPrager, Florian Lutz. "Die Bedeutung des Vitamin D-Haushaltes in der Entwicklung von periprothetischen Infektionen nach totaler Hüft- und Knieendoprothese." 2019. https://ul.qucosa.de/id/qucosa%3A71658.
Full textEmge, Karoline. "Wertigkeit der Power-Doppler Sonographie bei der Erkennung von periprothetischen Infektionen." Doctoral thesis, 2011. https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:bvb:20-opus-66194.
Full textThe aim of this study was to evaluate the diagnostic value of the PDS at endoprosthetic replacement surgery of hip and knee. The main focus was a comparative study of the representation of the periprosthetic synovitis by PDS, the histological assessment according to the consensus classification by Morawietz and hygiene. Another aspect was to examine the reliability of the newly established consensus Classification by Morawietz. We had 83 patients, 33 men and 50 women, with an average age of 70 years (43 - 88 years) examined both before endoprosthetic revision by PDS, and preoperative laboratory and diagnostic, intraoperative sampling to determine the hygienic and histological assessment conducted by Morawietz. It was followed by a comparison of PDS with the results of the histology and the intra-operatively acquired Hygiene findings. In this study we couldn't find a significant correlation between the PDS and the histological results. Also, no significant correlation between the PDS and infections with septic causes (intraoperative pathogen detection, elevated inflammatory parameters to be determined). So we found out in this study, the PDS no suitable post in the process of preoperative diagnosis of endoprosthetic revisions supplies. Most significant was the positive predictive value in our study when comparing results of histological and microbiological findings. An investigation on the use of contrast medium-enhanced PDS in the assessment revisions of total hip and knee replacement would be useful. Nearly identical results brought the comparison of our histopathological data of the consensus classification of Morawietz et al. with published data. These results indicate a good definition of the criteria by Morawietz et al. and thus a reliable method for histopathological evaluation of the synovium
Lüker, Anna-Lena. "Funktionelle Ergebnisse der zweizeitigen Hüftendoprothesenrevision bei periprothetischer Infektion." Doctoral thesis, 2012. https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:bvb:20-opus-123829.
Full textBackground: Periprosthetic infections remain a rare but potentially severe complication of hip arthroplasty. Based on the type and duration of the infection, numerous management options have been described. Although the two-stage revision has emerged as the mainstay treatment choice for chronic infections, there remains no clear consensus on the optimal management of periprosthetic infections. Methods: 36 patients were retrospectively analyzed following a two-stage cementless exchange with the use of an antibiotic-impregnated spacer following periprosthetic infection. 90% of these patients presented with a chronic infection. The treatment consisted of the use of a patient-specific combined local and systemic antibiotic therapy, with a mean spacer duration of 9 weeks (range 4 - 19 weeks) based on clinical and laboratory parameters. Clinical, laboratory, and radiologic outcomes were evaluated with an average follow up of 42 months (range 12 months - 8 years). 81% of patients had underlying orthopedic or medical conditions increasing their risk for periprosthetic infections. 47% had undergone previous revision surgery, of which 47% had undergone previous septic revision surgery. The most common pathogens isolated included various strains of staphylococcal species (64%). MRSA was isolated in two of these patients and 25% of isolates grew out multiple pathogens. Results: Successful eradication was achieved in 94% of patients. Two patients required additional revisions. One patient had a recurring infection that was successfully eradicated following repeat exchange revision. Another patient proceeded to have a complicated course requiring several revision surgeries and continued to exhibit signs of persistent infection at time of follow up. None of the patients showed signs of aseptic loosening. Postoperatively, the median Harris Hip Score was 74 points. Conclusion: The two-stage cementless revision of septic hip arthroplasty using an antibiotic-impregnated spacer is a reliable method for the treatment of chronic and complicated periprosthetic infections, with successful eradication seen in 94% of our patients and no aseptic loosening documented. We recommend patient-specific local and systemic antibiotic management until clinical and laboratory eradication is confirmed in order to achieve optimal duration of antibiotic therapy while simultaneously minimizing the duration of the spacer to improve patient mobility and satisfaction