Academic literature on the topic 'Perfluorés'

Create a spot-on reference in APA, MLA, Chicago, Harvard, and other styles

Select a source type:

Consult the lists of relevant articles, books, theses, conference reports, and other scholarly sources on the topic 'Perfluorés.'

Next to every source in the list of references, there is an 'Add to bibliography' button. Press on it, and we will generate automatically the bibliographic reference to the chosen work in the citation style you need: APA, MLA, Harvard, Chicago, Vancouver, etc.

You can also download the full text of the academic publication as pdf and read online its abstract whenever available in the metadata.

Journal articles on the topic "Perfluorés"

1

BODIN, Clara, Roxane CHÊNE, Annie MARION, Léa SOUVIGNET, Aurélie CORTÉJADE, and Mickaël NICOLAS. "Développement et validation d’une méthode de quantification de 25 composés perfluorés dans les eaux usées." TSM 12 2023, TSM 12 2023 (December 20, 2023): 143–63. http://dx.doi.org/10.36904/tsm/202312143.

Full text
Abstract:
Suite à la détection de quantités importantes de composés perfluorés dans des prélèvements d’air, de sol, d’eau ainsi que de lait maternel, deux arrêtés préfectoraux de la préfecture du Rhône, datant de mai 2022, ont défini les limites de quantification de ces contaminants environnementaux à 10 ng/L dans les eaux usées. Ces composés très persistants et considérés comme des perturbateurs endocriniens peuvent avoir des effets non négligeables sur la santé humaine. La nécessité de développer de nouveaux outils de détection et de quantification de ces molécules dans les eaux de rejets est donc urgente et indispensable. Afin de répondre au besoin de quantifier ces contaminants environnementaux à de basses teneurs, une méthode d’analyse par chromatographie liquide couplée à la spectrométrie de masse en tandem, a été développée. Au préalable, les échantillons subissent une étape de préparation d’échantillons permettant d’extraire les composés d’intérêt des eaux usées par une extraction liquide-liquide. Cette méthode a été validée selon la norme NF T90-210 et permet la détection de 25 composés perfluorés et la quantification de 15 d’entre eux, jusqu’à des teneurs de l’ordre de 10 ng/L, comme demandé par les arrêtés préfectoraux. Les taux de recouvrement s’élèvent entre 87 et 117 % avec des coefficients de variation de fidélité intermédiaire compris entre 6 et 25 %. La méthode analytique est ainsi accréditée Cofrac pour 15 composés perfluorés. Enfin, cette dernière a été appliquée à plus d’une centaine d’échantillons d’eaux usées, dits réels, démontrant la pollution d’un grand nombre d’entre eux aux composés perfluorés. Parmi ces composés, trois sont les plus souvent retrouvés dans les eaux résiduaires, il s’agit du PFOA, du PFNA et du PFHxA.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
2

Portella, C., and J. P. Pete. "Photoréduction d'esters d'acides perfluorés dans l'hexaméthylphosphortriamide (HMPT). Elimination sélective du fluor en α du groupe carboxyle." Tetrahedron Letters 26, no. 2 (January 1985): 211–14. http://dx.doi.org/10.1016/s0040-4039(00)61882-8.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
3

Boutevin, B., B. Youssef, L. Abdellah, and N. M. Dinia. "Synthèse et propriétés de polysiloxanes photoré ticulables—IV. Polysiloxanes à greffons perfluorés et à greffons uréthanes vinyliques." European Polymer Journal 32, no. 6 (June 1996): 701–8. http://dx.doi.org/10.1016/0014-3057(95)00210-3.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
4

Léty-Sistel, Chantal, Bernard Sébille, and Claude Quivoron. "Étude Spectroscopique De La Formation De Complexes Par Liaison Hydrogène Entre La Polyvinylpyrrolidone Et Des Acides Carboxyliques Perfluorés." Journal of Polymer Science: Polymer Symposia 52, no. 1 (March 8, 2007): 311–25. http://dx.doi.org/10.1002/polc.5070520126.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
5

CHATELET, A., A. FOURNIER, S. JURJANZ, S. LERCH, H. TOUSSAINT, M. DELANNOY, C. FEIDT, and G. RYCHEN. "L’épandage de matières fertilisantes d’origine résiduaire sur les prairies comporte-t-il des risques en termes de transfert de polluants organiques et inorganiques vers la chaîne alimentaire ?" INRA Productions Animales 28, no. 5 (January 14, 2020): 383–98. http://dx.doi.org/10.20870/productions-animales.2015.28.5.3041.

Full text
Abstract:
L’objectif de cet article est d’identifier les points de vigilance relatifs aux transferts de polluants inorganiques ou organiques vers les animaux d’élevage via l’ingestion de sol, de plantes, d’eau ou encore de pédofaune, consécutivement à l’épandage de MAtières Fertilisantes d’Origine Résiduaire (MAFOR) sur les prairies. Cette identification consiste à prendre en compte simultanément les quantités de polluants ingérées (quantité de matrice ingérée × concentration du polluant dans cette matrice), la fraction biodisponible et le devenir des polluants au sein de l’organisme. Les études réalisées en conditions de terrain et qui renseignent l’ensemble des données nécessaires pour estimer l’impact des MAFOR épandues sur prairies sont rares et peu conclusives. Elles reposent principalement sur l’application des boues de stations d’épuration sur des prairies et ne permettent pas de comparer l’impact des autres formes de MAFOR. Cependant, en prenant en compte l’ensemble des connaissances sur les transferts de polluants vers les produits animaux, il apparaît que les polluants organiques sont plus fortement absorbés que les Eléments Traces Métalliques (ETM). Seuls les composés peu biotransformés s’accumulent significativement dans les produits animaux. In fine, les polluants organiques se concentrent généralement dans les tissus et produits gras alors que les ETM se retrouvent préférentiellement dans les abats. Cependant, un manque manifeste de connaissances sur le devenir de contaminants organiques émergents (bromés, perfluorés, phtalates et paraffines) ou de certains ETM (vanadium et thallium) doit être signalé. De manière globale, les transferts de polluants organiques et inorganiques vers les produits animaux, suite à l’épandage de MAFOR sur les prairies, ne peuvent être exclus.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
6

Giroux, Isabelle, Serge Hébert, and David Berryman. "Qualité de l’eau du Saint-Laurent de 2000 à 2014 : paramètres classiques, pesticides et contaminants émergents." Qualité de l’eau 140, no. 2 (June 2, 2016): 26–34. http://dx.doi.org/10.7202/1036500ar.

Full text
Abstract:
Selon l’indice de qualité bactériologique et physicochimique (IQBP5), l’eau du Saint-Laurent est de bonne qualité en amont de Montréal, mais elle se détériore en aval, dans le chenal de navigation et dans la masse d’eau au nord de celui-ci, à cause de la contamination bactériologique provenant des stations d’épuration de Montréal, Longueuil et Repentigny. Au sud du chenal, la qualité est bonne ou satisfaisante tout au long du corridor fluvial. Dans la région de Québec, toutes les stations d’échantillonnage présentent une eau de bonne qualité ou à la limite de cette classe. De 2000 à 2014, le pourcentage de stations de qualité mauvaise ou très mauvaise a diminué, mais la fréquence de dépassement des critères de qualité pour le phosphore et les coliformes fécaux n’a pas montré de tendance significative. De 4 à 33 pesticides ont été détectés dans les tributaires du Saint-Laurent, selon le tributaire, et 20 de ces produits ont été détectés dans le lac Saint-Pierre. Les concentrations de clothianidine, de thiaméthoxame et d’atrazine dans le lac ont parfois dépassé les critères de qualité de l’eau pour la protection des espèces aquatiques. Les contaminants d’intérêt émergent comme les nonylphénols éthoxylés, les PBDE, les composés perfluorés et les produits pharmaceutiques et de soins personnels sont également présents dans le Saint-Laurent. Les concentrations de PBDE dans le poisson dépassent les critères pour la protection du poisson lui-même et ceux concernant la faune terrestre piscivore. Les concentrations de nonylphénols éthoxylés ont diminué à la suite de mesures de contrôle gouvernementales instaurées durant les années 2000. Après 2 décennies d’amélioration, la qualité de l’eau du Saint-Laurent est restée relativement stable entre 2000 et 2014. Cependant, de nouveaux pesticides et des contaminants d’intérêt émergents ont été détectés et, pour plusieurs d’entre eux, les connaissances actuelles ne permettent pas de cerner leurs effets potentiels sur l’écosystème.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
7

Golokhvastova, D. S., Ya V. Zonov, V. M. Karpov, and T. V. Mezhenkova. "Interaction of polyfluorobenzocyclobutenes with oleum." Журнал органической химии 59, no. 1 (January 15, 2023): 51–61. http://dx.doi.org/10.31857/s0514749223010032.

Full text
Abstract:
When perfluorinated 1-methyl- and 1-ethylbenzocyclobutenes, 2-methyl- and 2-ethylbenzocyclobutenones react with 20% oleum at 150°C, 3-perfluoroalkyl-4,5,6,7-tetrafluorophthalides and perfluoro-3hydroxy-3-alkylphthalides are formed in approximately equal proportions. Along with them, perfluoro-2hydroxy-2-methylbenzocyclobutenone was obtained in the reaction of perfluoro-2-methylbenzocyclobutenone with oleum at 100°C. Under the action of oleum, perfluoro-2-phenylbenzocyclobutenone forms perfluoro-2-benzoylbenzoic acid, and polyfluorobenzocyclobutene-1,2-diols form their cyclic sulfates.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
8

Billah, Md Baki. "Determination of perfluorinated compounds (PFCs) in the fine particulate matter (PM2.5) in China." Jahangirnagar University Journal of Biological Sciences 5, no. 1 (September 25, 2016): 21–27. http://dx.doi.org/10.3329/jujbs.v5i1.29740.

Full text
Abstract:
Perfluorinated chemicals (PFCs) can be absorbed on fine particulate matter (PM2.5) and used as stain, water and grease repellent in a wide range of consumer products. Among the PFCs, perfluorooctane sulfonate (PFOS) and perfluoro octanoic acid (PFOA) are widely detected in human blood and serum and are of concern due to their potential toxicity. In the present experiment, fine particulate matter (PM2.5) from some northern (Beijing, Xian) and southern (Hong Kong, Guangzhou and Xiamen) cities of China were collected and analyzed for perfluoro butanoic acid (PFBA), perfluoro hexanoic acid (PFHxA), perfluoro octanoic acid (PFOA), perfluoro nonanoic acid (PFNA), perfluoro decanoic acid (PFDA), perfluoro undecanoic acid (PFUdA), perfluoro dodecanoic acid (PFDoA), perfluoro hexanesulfonate (PFHxS) and perfluoro octanesulfonate (PFOS) using liquid chromatography mass spectrometry (LC-MS/MS). The total PFCs ranged from 121.2 to 192.2pg/m3, leading by Guangzhou followed by Xian, Beijing, Xiamen and Hong Koung. Among the nine measured PFCs compounds, the level of PFHxS was below the limit of detection in all the sampling cities. The other eight PFCs (PFOS, PFDoA, PFUdA, PFDA, PFNA, PFOA, PFHxA and PFBA) were detected in all the sampling locations except PFDoA in Hong Kong samples. Human exposure estimated to PFCs for adults showed PFOS as the dominant inhaled compound representing 1.59, 1.15, 1.0 and 1.0 ng/day exposure for Hong Kong, Guangzhou, Xiamen, Beijing and Xian respectively. Results from this study contribute to our understanding of exposure pathways of PFCs to humans.Jahangirnagar University J. Biol. Sci. 5(1): 21-27, 2016 (June)
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
9

HOGUE, CHERYL. "FOCUS ON PERFLUOROS." Chemical & Engineering News 81, no. 16 (April 21, 2003): 9. http://dx.doi.org/10.1021/cen-v081n016.p009.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
10

Kovtonyuk, Vladimir N., Yuri V. Gatilov, Pavel V. Nikul’shin, and Roman A. Bredikhin. "Synthesis of Polyfluorinated Thia- and Oxathiacalixarenes Based on Perfluoro-m-xylene." Molecules 26, no. 3 (January 20, 2021): 526. http://dx.doi.org/10.3390/molecules26030526.

Full text
Abstract:
Perfluorinated tetrathiacalix[4]arene was obtained by heating perfluoro-m-xylene with thiourea or 2,5-difluoro-4,6-bis(trifluoromethyl)benzene-1,3-dithiol at 90 °C. Interaction of perfluoro-m-xylene with resorcinol or orcinol under mild conditions and subsequent heating of the mixture with 2,5-difluoro-4,6-bis(trifluoromethyl)benzene-1,3-dithiol leads to polyfluorinated dioxadithiacalix[4]arenes. Triphenyl and pentaphenyl ethers formed by the interaction of perfluoro-m-xylene with resorcinol under heating with thiourea gives polyfluorinated oxathiacalixarenes containing six and five aromatic nuclei, respectively.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles

Dissertations / Theses on the topic "Perfluorés"

1

Maillard, David. "Nouveaux ligands perfluorés : synthèse et applications en catalyse." Lyon 1, 2002. http://www.theses.fr/2002LYO10147.

Full text
Abstract:
Parmi les nombreuses méthodes nouvelles d'hétérogénéisation de catalyseurs homogènes, le concept de FBS ("Fluorous Biphase System") constitue une approche originale permettant de séparer efficacement les produits de la réaction du catalyseur, ce dernier pouvant être récupéré quantitativement sous sa forme active et, ainsi, recyclé. Dans l'objectif d'élargir le champ d'application de cette technique d'immobilisation, nous avons tout d'abord développé la synthèse d'une famille de nouvelles arylphosphines perfluorées, dont les complexes du rhodium se sont révélés particulièrement actifs dans l'hydrogénation d'alcènes fonctionnalisés en système biphasique fluoré. De tels systèmes ont pu être recyclés efficacement selon le choix des ligands. En vue d'une extension en catalyse asymétrique, nous avons également préparé plusieures phosphines chirales à chaîne perfluoréees dont les propriétés catalytiques ont été, de façon préliminaire, étudiées dans les réactions d'alkylation allylique, d'hydrogénation et d'hydroboration en milieu homogène. Enfin, les complexes de l'iridium associé à des salens perfluorés ont été utilisés avec succès dans la réduction asymétrique de cétones par tranfert d'hydrogène dans un système FBS. La réduction de ces ligands en diamines correspondantes permet le recyclage efficace du système catalytique, qui gagne alors en stabilité vis à vis des conditions réactionnelles.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
2

Thiébaut, Sylvie. "Modules perfluorés pour la synthèse d'agents de surface." Nancy 1, 1995. http://www.theses.fr/1995NAN10402.

Full text
Abstract:
La mise au point de synthons perfluorés, utilisables en synthèse modulaire d'agents de surface a été étudiée. Les substrats commerciaux choisis sont les perfluoroiodoalcanes d'abord, puis les perfluoroethan-un-ol. Avec les premiers, un carbanion est formé par action de la trisdimethylamino-phosphine, à la température ambiante. Ce carbanion présente une basicité normale pour une telle espèce mais s'avère être un mauvais nucléophile. Il se stabilise par déshydrofluoration, ce qui ne permet pas son emploi dans la synthèse de produits tensioactifs. Les alcools perfluoralkyles, quant à eux, ont été oxydes quantitativement en acides carboxyliques. Ces acides ou leurs dérives (esters, chlorures) peuvent être déshydrofluorés très facilement. Ils conduisent ainsi à une espèce insaturée, qui est un bon accepteur de Michael. L’action de nucléophiles, comme les alcoolates, amines, azotures donnent respectivement des éthers d'énol, énamines, azides. La géométrie de la double liaison a fait l'objet d'une discussion systématique. Un équivalent d'alcoolate s'additionne sur les éthers d'énol pour former des acétals particulièrement stables en milieu acide. Ces réactions se font dans des conditions opératoires douces et leur rendement est généralement bon voire quantitatif. Les produits dotes d'une hydrophilie suffisante pour être mis en solution dans l'eau permettent d'en abaisser la tension superficielle a 20 millinewton par mettre ou moins
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
3

Bertin, Delphine. "Transfert des composés perfluorés des sédiments aux invertébrés benthiques." Thesis, Lyon 1, 2014. http://www.theses.fr/2014LYO10274.

Full text
Abstract:
L'accumulation de composés persistants dans le biote constitue des préoccupations écologiques, sanitaires et réglementaires. Parmi ces substances, les composés per- et polyfluorés (PFASs) représentent un cas d'intérêt, en raison de leurs propriétés physico-chimiques particulières. Ces dernières rendent le comportement des PFASs dans l'environnement difficilement prévisibles, les outils actuels n'étant pas adaptés. Bien qu'il soit reconnu que ces composés sont persistants et s'accumulent dans le biote, de nombreuses inconnues subsistent, notamment sur les mécanismes de transferts sédiment–biote et des facteurs qui les contrôlent. Ce travail de thèse aborde le rôle du sédiment dans les processus d'accumulation, et plus particulièrement (a) les voies d'exposition du biote, (b) le rôle de la diversité biologique dans l'accumulation, par l'exposition de deux invertébrés benthiques (Chironomus riparius et gammarus sp.) à du sédiment naturel. La description des cinétiques d'accumulation et d'élimination des PFASs ont mis en évidence la biodisponibilité des composés pour les organismes. Ainsi, un modèle de bioaccumulation en accord avec la croissance des organismes et des particularités des composés a permis d'estimer des constantes d'accumulation et de dépuration (ku et ke). Une représentation conceptuelle du transfert des composés, a permis de comprendre les principales voies de contamination des organismes. D'autre part, la variabilité interspécifique a été évaluée par la comparaison de la bioaccumulation et des voies de transfert des PFASs chez ces deux invertébrés. Ce travail de thèse aura alors permis d'ouvrir de nombreuses questions, notamment celles du rôle du biofilm et de la bioturbation des organismes dans la bioaccumulation et ouvre les perspectives quant à l'étude de la bioamplification
The accumulation of persistent compounds in biota creates environmental, health and regulatory concerns. Among these substances, the poly-fluorinated compounds (PFASs) represents a case of interest due to their specific physicochemical properties. So the PFAs behavior in the environment is difficult to predict as the existing tools are not suitable. Athough it is recognized that these compounds are persistent and accumulate in biota, many knowledge gaps remain, including the mechanisms of sediment-biota transfer and the factors that control them. This thesis examines the role of sediment in the accumulation process, especially (a) exposure routes of biota, (b) role of biodiversity in the accumulation, by exposing two benthic invertebrates (Chironomus riparius and Gammarus sp.) to natural sediment. The description of PFASs kinetics of accumulation and elimination have showed the biodisponibility of the compounds to organisms. Thus, a bioaccumulation model including the organisms growth and the specificity of the compounds was used to estimate the accumulation and depuration rate constants (ku and ke). A conceptual representation of compounds transfer allowed us to understand the major routes for organisms contamination. Moreover, the interspecific variability has been assessed by comparing the PFASs bioaccumulation and transfer pathways for both invertebrates. This thesis have helped to open up many issues, and especially the influence of both biofilm and organism bioturbation onPFASs bioaccumulation. Moreover some new perspectives on the study of biomagnification were opened
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
4

Fleury, Alexandre. "Dynamique des états de l’eau au sein de polymères perfluorés." Mémoire, Université de Sherbrooke, 2017. http://hdl.handle.net/11143/10385.

Full text
Abstract:
Une inquiétude majeure de notre société moderne est de fournir de l’énergie à une demande mondiale toujours croissante. Les énergies alternatives sont alors un domaine de recherche stimulant et stimulé. Comme technologie prometteuse, les piles à combustible comportant une membrane conductrice de protons montrent des résultats encourageants en simulation et en laboratoire. Ces membranes sont souvent composées de polymères perfluorés, comme le Nafion\textsuperscript{\textregistered}, malgré leur coût et leur faible efficacité à haute température. Une meilleure compréhension de leurs propriétés intrinsèques mènerait à des indices vers de nouvelles membranes stables thermiquement, chimiquement, et plus efficaces. Cette étude concerne alors la simulation de membranes composées de Nafion\textsuperscript{\textregistered} à différents taux d’hydratation. Une des problématiques mentionnées précédemment concerne l’efficacité des membranes à faible taux d’hydratation. La conductivité du Nafion\textsuperscript{\textregistered} décroît fortement lorsque peu de molécules d’eau sont présentes dans le matériau. Ce fait est directement lié aux états de l’eau. En effet, les molécules présentes en faible concentration ne se comportent pas comme l’eau en \textit{bulk} (ex.: un verre d’eau). Celles-ci sont fortement liées au groupement chimique sulfonique, ce qui réduit leur mobilité et, par ailleurs, leur capacité de conduire des protons. À plus haute concentration en eau dans la membrane, trois autres états apparaissent: l’eau normale, un état intermédiaire et l'eau liée au groupement d'acide sulfonnique. La conductivité de la membrane augmente donc drastiquement lorsque la prise d’eau de la membrane atteint un seuil critique. Une fraction élevée d’eau à l'état normale dans une membrane est alors corrélé à une meilleure efficacité de cette dernière. Par ailleurs, ceci explique pourquoi le Nafion\textsuperscript{\textregistered} trône au sommet du palmarès pour les matériaux solides conducteurs: en comparaison avec les autres matériaux, ce polymère perfluoré possède plus d’eau à l'état normal (pour un taux d’hydratation constant). Les résultats font alors objet de l’identification des états de l’eau dans un matériau simulé. Dans un premier temps, la quantification des pourcentages relatifs des états de l’eau au sein d’une membrane perfluorée a été faite. L’état le plus important est l’eau libre, où cette quantité dans une membrane est corrélée avec la conductivité de celle-ci. La performance de cette dernière est alors reliée à l’eau libre qu’elle contient. Pour confirmer les bonnes définitions employées, les molécules d’eau sont alors soumises à des tests pour sonder leur déplacement et rotation dans l’espace. Les données calculées sont ensuite comparées à des expériences en calorimétrie différentielle à balayage, résonance magnétique nucléaire du proton et spectroscopie d’impédance électrique. La validation des résultats étant faite, le transfert des connaissances aux polymères dérivés du norbornène peut être accompli. Ces nouvelles connaissances seront la clé pour l’élaboration d’une procédure de simulation à la prédiction de nouveaux matériaux. Les perspectives à court terme englobent l’étude de différents dérivés du norbornène. Les composés les plus prometteurs seront communiqués à des chimistes spécialistes en synthèse de matériaux fonctionnels. [Symboles non conformes]
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
5

Hugues, Thierry. "Polymères méthacryliques à groupements latéraux perfluorés : synthèse, propriétés de surface : comportement thermique." Montpellier 2, 1991. http://www.theses.fr/1991MON20131.

Full text
Abstract:
L'etude que nous avons realisee, vise a mieux apprehender les correlations entre les proprietes de surface des materiaux polymeres methacryliques, a chaine pendante perfluoree r#f (r#f=c#nf#2#n#+#1, n=4, 6, 8) et les parametres structuraux de ces polymeres. Les homopolymeres et copolymeres sont synthetises, par voie radicalaire, en solution ou emulsion, a partir de methacrylates de 1,1,2,2-tetrahydroperfluoroalkyle et de monomeres methacryliques hydrogenes. La composition et la microstructure (tacticite) des copolymeres sont determinees par rmn #1h. Les rapports de reactivite, montrent que les groupements pendants r#f sont repartis de facon aleatoire dans la chaine polymere. A partir des angles de mouillage, determines par tensiometrie, les tensions superficielles sont etudiees en fonction de la longueur de la chaine r#f, du taux de fluor, et de la nature du comonomere. Les tensions superficielles, bien inferieures a 20 nm. M##1, obtenues avec des taux de fluor relativement faibles (20%), sont interpretees par une organisation des groupements r#f a l'interface. L'hysteresis de mouillage observee rend compte d'un processus de reorientation et de reorganisation, partiellement reversible, des groupements fluores, selon la nature du liquide de mouillage, la structure, la mise en uvre et l'histoire du polymere. L'etude par dsc met en evidence la cristallinite de certains (co)polymeres et confirme ainsi, de maniere indirecte, l'organisation des groupements perfluores a l'interface
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
6

Glinel, Karine. "Polysaccharides perfluorés dérivés de pullulane : synthèse et étude des propriétés en solution." Rouen, 1999. http://www.theses.fr/1999ROUES009.

Full text
Abstract:
Le pullulane est un polysaccharide de fermentation neutre caractérisé par un squelette macromoléculaire flexible. La présence de trois fonctions alcool par motif anhydroglucose a permis de le modifier chimiquement de façon à obtenir des composés associatifs porteurs de chaînons perfluorés. Des dérivés neutres ont d'abord été synthétisés par fixation d'un acide carboxylique C11 (< 4%) sur les fonctions hydroxyle. Cependant, ces échantillons ne présentent pas de propriétés viscosifiantes marquées par rapport au précurseur en raison d'une mauvaise solvatation des chaînes macromoléculaires. Afin de renforcer l'hydrophilie du pullulane et permettre une bonne solubilisation des dérivés amphiphiles, des groupes carboxyméthyle ont été introduits sur le squelette polysaccharidique. Une étude RMN ( 1H et 13C) a montré que la substitution s'effectue principalement sur le carbone 3 et que la fonction hydroxyle située sur le carbone 4 est la plus réactive vis-à-vis de la substitution. Les carboxyméthylpullulanes (0,85 ≤ DS c o o ≤ 1) ont ensuite été hydrophobisés par greffage d'amines (2,5 a 7%) de longueur variable (C 8 à C 1 3) sur les fonctions acide carboxylique. Lors de cette synthèse, une réaction secondaire entraînant la réticulation partielle du polymère apparaît. En ajustant les conditions expérimentales, des échantillons amphiphiles non réticulés et partiellement réticulés ont été préparés. Les dérivés non réticulés présentent des propriétés en solution classiques des polymères associatifs du fait de l'établissement de nombreuses associations hydrophobes intra et/ou intermoléculaires. Les propriétés viscosifiantes de ces composés sont fonction de paramètres moléculaires (concentration en polymère, taux de greffage, longueur du greffon,) et de paramètres extérieurs (force ionique, tensioactif,). Dans le cas des polymères réticulés, on obtient des microgels et les échantillons présentent un comportement typique d'une suspension.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
7

Miguel, Clave Ignacio de. "Utilisation des composés perfluorés en chromatographie en tant qu'additifs et phases stationnaires." Toulouse, INSA, 1989. http://www.theses.fr/1989ISAT0029.

Full text
Abstract:
Ce travail a porte sur quelques aspects des proprietes chromatographiques des composes perfluores en tant qu'additifs dans la phase mobile et comme phases stationnaires perfluorees. Nous avons d'abord evalue l'utilisation de melanges complexes d'acides carboxyliques perfluores a courte chaine comme agents de paire d'ions pour la chromatographie en phase inverse des aminoglycosides. L'etude de l'efficacite de la separation en fonction de la composition de la phase mobile nous a permis de definir des phases mobiles aqueuses adaptees a la purification preparative des aminoglycosides. Nous nous sommes ensuite interesses au comportement chromatographique des phases stationnaires perfluorees vis-a-vis des composes perfluores et perhydrogenes. Nous avons demontre que ce comportement etait directement lie a l'existence d'un phenomene de segregation entre composes perfluores et perhydrogenes. Les resultats obtenus nous ont permis de modeliser ce phenomene de segregation en fonction des caracteristiques physico-chimiques de phases perfluorees greffees et des solutes
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
8

Pees, Bernard. "Synthèse et polymérisation de monomères acryliques perfluorés : caractérisations physico-chimiques de leurs polymères." Metz, 2000. http://docnum.univ-lorraine.fr/public/UPV-M/Theses/2000/Pees.Bernard.SMZ0056.pdf.

Full text
Abstract:
Depuis un demi-siècle, nombreuses ont été les études qui ont montré les très bonnes propriétés de surface des polyacrylates de perfluoroalkyles. Il a ainsi un lien entre ces propriétés de surface et l'organisation interne de ces polymères, qui présentent généralement une structure semi-cristalline avec arrangement des chaînes latérales perfluorées sous forme de lamelles bicouches. Afin d'améliorer l'organisation de ces composés, nous décrivons dans notre travail la synthèse et la polymérisation de nombreux monomères acryliques perfluorés fonctionnalités ainsi que leurs propriétés physico-chimiques. Dans un premier temps, nous décrivons la synthèse de monomères acryliques comportant, au sein des chaînes estérifiante, diverses fonctions organiques qui représentent des groupements mésogènes potentiels. En particulier, nous avons étudié l'additionradicalaire des mercaptants perfluorés sur des alcools [omega]-insaturés et l'estérification de Fisher des alcools β-sulfurés par l'acide acrylique. Dans un second temps, après l'étude de la polymérisation (homo et copolymérisation) des divers monomères, nous présentons les résultats des études physico-chimiques réalisées sur ces polymères. Nous avons ainsi mis en évidence, dans le cas des polyacrylates d'[omega]-perfluorooctyl-alkyle, un effet pair-impair dans la variation des propriétés thermiques, structurales et de surfaces en fonction de la taille de la chaîne hydrocarbonée au sein des chaînes latérales. L'introduction de groupements organiques polaires permet d'accroître de manière très significative les propriétés structurales et thermiques de ces polymères ; leur rôle de groupement mésogène est ainsi établi. Enfin, un monomère sulfoné a été étudié dans des conditions proches de celles employées industriellement (copolymères) et les propriétés comparées à celle d'un composé commercial. Les bons résultats obtenus ainsi que la relative simplicité de sa synthèse laisse des possibilités industrielles intéressantes
A lot of studies showing the water-repellency of fluorine-containing polyacrylates were reported since 1950. A string connection between these surface properties and the structure of the polymers (bilayer organization of the perfluorinated lateral chains) has been demonstrated. The purpose of this work is the synthesis and the polymerization of new functionalized fluorine-containing acrylic monomers. Then physical and chemical properties of these compounds are investigated. In a firt part, we describe the synthesis of acrylic monomers bearing different kind of organic group (mesogenic group). Particularly, we investigate the free radical addition of perfluorinated mercaptans to [omega]-unsaturated alcohols and the Fisher esterification of β-hydroxyl sulfide with acrylic acid. In second part, the homopolymerization and copolymerization of the previous monomers is studied. Then, the results of physical and chemical properties determinations are detailed. The investigation of the changes of the thermal, strutural and surface properties of [omega]-perfluorooctyl-alkyl acrylates with the increasing of the number of methylen group into the lateral chains, shows an even-odd effect. Structural and thermal properties of fluorine-containing polyacrylates can be increased significantly by adding an organic group into the lateral chain. The mesogenic group effet of these moieties is demonstrated. Finally, a sulfonated monomer is copolymerized with butyl acrylate in one hand and in second with stearyl crylate. The two copolymers water-repellencies are investigated and compared to commercial compounds. The good results obtained and the quite simple synthesis of this monomer, afford a possible commercial use
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
9

Cosgun, Sedat. "Molécules amphiphiles en série peptidoamine : synthèses et études de dérivés perfluorés ou mixtes." Nancy 1, 2002. http://www.theses.fr/2002NAN10146.

Full text
Abstract:
Nous nous sommes intéressés à la conception de nouvelles molécules tensioactives analogues perfluoroalkylées de peptidoamines telles que la carnosine [ß-alanine-histidine) ou la carcinine (ß-alanine-histamine)] ainsi qu'à la caractérisation générale de leurs propriétés. Notre étude s'est orientée plus particulièrement vers la préparation de tensioactifs originaux bicaténaires et tricaténaires associant deux ou trois chaînes grasses et une tête polaire peptidique pouvant apporter des propriétés spécifiques telles que des propriétés complexantes ou antioxydantes. Lors de cette démarche, nous avons ainsi été amenés à préparer des composés mixtes fluorés et hydrogénés qui devraient permettre l'obtention de Systèmes moléculaires Organisés intéressants. La staratégie de synthèse que nous avons mis au point met en œuvre des méthodes simples de manière à rendre le processus aussi court que rentable. La synthèse débute par la préparation du module hydrophobe et se poursuit par un greffage d'un module polaire. En fait, nous mettons en œuvre une méthodologie qui met à profit la réactivité des acides 2-perfluoroalkyléthanoiques pour préparer des énamines avec 1 ou 2 substituants alkyles sur l'atome d'azote. L'hydrogénation de ces énamines conduit alors aux analogues de la ß-alanine. Ces dérivés sont ensuite aisément greffés sur un aminoacide tel que l'histidine ou à une amine particulière tel que l'histamine pour conduire aux analogues pseudopeptidiques. Nous avaons étudié par la technique de Wilhelmy les tensions superficielles des solutions aqueuses des composés ce qui nous a permis de déterminer les concentrations critiques d'agrégation et de montrer que les analogues de la ß-alanine et les analogues de la carnosine ou des proprié tés de surface importante. Pour les dérivés peu solubles, les études par la balance de Langmuir ont été réalisées. Nous avons réalisé quelques diagrammes de phase binaires par étude au microscope polarisant à platine chauffante. Par ailleurs leurs capacités complexantes vis à vis du m étal Cu (II) ont été évaluées.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
10

Kadar, Hanane. "Contribution à l'évaluation de l'exposition et de l'imprégnation de l'homme aux contaminants émergents de type perfluorés." Nantes, Ecole nationale vétérinaire, 2011. https://doc-veto.oniris-nantes.fr/GED_CHN/193062491124/These_Hanane_KADAR.pdf.

Full text
Abstract:
Les composés perfluorés (PFCs) utilisés comme anti-adhésifs, anti-salissants et imperméabilisant dans divers revêtements sont des contaminants chimiques persistants présents dans l’environnement et tout au long de la chaîne trophique jusqu’à l’homme. Plusieurs études ont révélé leurs effets délétères sur les animaux, suscitant des inquiétudes pour la santé de l’Homme au sein des agences sanitaires et de la communauté scientifique internationale. A l’échelle nationale, un besoin de données précises et fiables a été constaté s’agissant de l’exposition et de l’imprégnation des populations. C’est dans ce cadre que des méthodes analytiques basées sur la chromatographie liquide couplée à la spectrométrie de masse ont été développées afin de mesurer une quinzaine de composés perfluorés parmi lesquels le PFOS et le PFOA dans trois matrices différentes (poisson, lait maternel et sérum). L’application de ces méthodes a permis d’identifier le PFOS, le PFOA et les PFCAs (perfluoroalkylcarboxyliques) à longues chaînes comme les principaux composés présents dans le poisson. Les concentrations mesurées varient de quelques µg/kg à quelques dizaines de µg/kg de poids frais. Les principaux composés retrouvés à l’état de traces dans le lait maternel sont le PFOS, le PFOA, le PFHxS et le PFDS à quelques centaines de pg/mL. Enfin, l’analyse du sérum a permis de mettre en évidence la présence d’une dizaine de PFCs dont le PFOS, le PFOA, le PFHxS et le PFNA, à des dizaines de ng/mL. Ces données, comparables à celles des autres pays industrialisés, constituent aujourd’hui une première source d’information inédite en France pour l’évaluation quantitative du risque sanitaire lié à ces composés.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles

Books on the topic "Perfluorés"

1

Schwickert, Heinz. Molekulare Dynamik und Defektstrukturen in Perfluor-n-Alkanen. [s.l.]: [s.n.], 1985.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
2

Mori, Shigeyuki. Reaction of perfluoroalkylpolyethers (PFPE) with 440C stainless steel in vacuum under sliding conditions at room temperature. Cleveland, Ohio: Lewis Research Center, 1989.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
3

R, Williams John. Development and preliminary evaluation of aryl ester boundary additives for perfluoropolyethers. Cleveland, Ohio: National Aeronautics and Space Administration, Lewis Research Center, 1994.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
4

Jones, W. R. Enhancement of perfluoropolyether boundary lubrication performance. [Washington, DC]: National Aeronautics and Space Administration, 1996.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
5

R, Jones W., and United States. National Aeronautics and Space Administration., eds. Enhancement of perfluoropolyether boundary lubrication performance. [Washington, D.C.]: National Aeronautics and Space Administration, 1995.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
6

United States. National Aeronautics and Space Administration., ed. Phospha-s-triazines and related compositions of improved hydrolytic and thermal stability. [Washington, DC: National Aeronautics and Space Administration, 1996.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
7

United States. National Aeronautics and Space Administration., ed. Phospha-s-triazines and related compositions of improved hydrolytic and thermal stability. [Washington, DC: National Aeronautics and Space Administration, 1996.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
8

United States. National Aeronautics and Space Administration., ed. Phospha-s-triazines and related compositions of improved hydrolytic and thermal stability. [Washington, DC: National Aeronautics and Space Administration, 1996.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
9

Morales, Wilfredo. Analysis of a spacecraft instrument ball bearing assembly lubricated by a perfluoroalkylether. [Cleveland, Ohio: National Aeronautics and Space Administration, Lewis Research Center, 1986.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
10

Racz, LeeAnn, and David M. Kempisty. Forever Chemicals: Environmental, Economic, and Social Equity Concerns with PFAS in the Environment. Taylor & Francis Group, 2021.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles

Book chapters on the topic "Perfluorés"

1

Bashford, David. "Perfluoro-Alkoxy Copolymers (PFA)." In Thermoplastics, 241–42. Dordrecht: Springer Netherlands, 1997. http://dx.doi.org/10.1007/978-94-009-1531-2_40.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
2

Wohlfarth, Ch. "Dielectric constant of perfluoro-1,3-dimethylcyclohexane." In Supplement to IV/6, 413. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2008. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-540-75506-7_244.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
3

Lagow, Richard J., Tzuhn-Yuan Lin, Herbert W. Roesky, Wayne D. Clark, Wen-Huey Lin, Jennifer S. Brodbelt, Simin D. Maleknia, and Chien Chung Liou. "Synthesis and Chemistry of Perfluoro Macrocycles." In ACS Symposium Series, 216–36. Washington, DC: American Chemical Society, 1994. http://dx.doi.org/10.1021/bk-1994-0555.ch013.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
4

Wohlfarth, Ch. "Dielectric constant of perfluoro-2-methyl-3-isopropylpentane." In Supplement to IV/6, 451. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2008. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-540-75506-7_277.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
5

Dolbier, William R., Jian-Xi Duan, Alex J. Roche, and Lianhao Zhang. "Preparation of 1,1,2,2,9,9,10,10-Octafluoro[2.2]paracyclophane and Perfluoro[2.2]paracyclophane." In Efficient Preparations of Fluorine Compounds, 343–48. Hoboken, NJ, USA: John Wiley & Sons, Inc., 2012. http://dx.doi.org/10.1002/9781118409466.ch53.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
6

Miyatake, Kenji. "Membrane Electrolytes, from Perfluoro Sulfonic Acid (PFSA) to Hydrocarbon Ionomers." In Fuel Cells, 179–215. New York, NY: Springer New York, 2012. http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4614-5785-5_7.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
7

Grande, Giuseppe, and Carlo Foresta. "Male Reproduction: From Pathophysiology to Clinical Assessment." In Practical Clinical Andrology, 161–72. Cham: Springer International Publishing, 2022. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-11701-5_12.

Full text
Abstract:
AbstractMale infertility may depend by pre-testicular (for example, hypothalamic or pituitary diseases), testicular, and post-testicular (for example, obstructive pathologies of seminal ducts) causes. However, a large proportion (30–60%) of infertile males does not receive a clear diagnosis. In these cases, generally reported as idiopathic infertility, there is a strong suspicion of genetic factors yet to be discovered. Furthermore, male fertility may be influenced by a host of lifestyle risk factors such as environment, nutrition, exposure to infections, and smoking. Therefore, lifestyle and environment risk factors may have a role in many cases of idiopathic male infertility.In this chapter, we focus our attention on these risk factors, discussing three paradigmatic situations of interference between environment/lifestyle and male fertility, thus providing the pathophysiological basis of their detrimental impact on male fertility: exposure to environmental endocrine disruptors, such as perfluoro-alkyl substances (PFAS); exposure to viruses, such as HPV; effect of nutritional status and obesity.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
8

Kojo, A., H. Hanhijärvi, M. Ylinen, and V. M. Kosma. "Toxicity and Kinetics of Perfluoro-octanoic Acid in the Wistar Rat." In Archives of Toxicology, 465–68. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 1986. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-71248-7_96.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
9

Miyatake, Kenji. "Membrane Electrolytes membrane electrolytes , from Perfluoro Sulfonic Acid (PFSA) to Hydrocarbon Ionomers." In Encyclopedia of Sustainability Science and Technology, 6538–65. New York, NY: Springer New York, 2012. http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4419-0851-3_146.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
10

Holze, Rudolf. "Ionic conductivities of 1-butyl-3-methylimidazo-lium bis(perfluoro-ethanesulfonyl)imide." In Electrochemistry, 166. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2016. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-02723-9_139.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles

Conference papers on the topic "Perfluorés"

1

Date, M., M. Kameike, O. Kobayashi, and K. Zeniya. "Evaluation on Properties of Perfluoro Rubber at High Temperature." In SAE 2003 World Congress & Exhibition. 400 Commonwealth Drive, Warrendale, PA, United States: SAE International, 2003. http://dx.doi.org/10.4271/2003-01-0482.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
2

Chaves, H., M. Herrmann, G. E. A. Meier, P. Kowalczyk, and Z. A. Walenta. "Measurements of shock wave thickness in perfluoro-n-hexane (PP1)." In Current topics in shock waves 17th international symposium on shock waves and shock tubes Bethlehem, Pennsylvania (USA). AIP, 1990. http://dx.doi.org/10.1063/1.39445.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
3

Farsinezhad, Samira, Prashant Waghmare, Benjamin D. Wiltshire, Saeid Amiri, Sushanta K. Mitra, and Karthik Shankar. "The Wetting Behavior of TiO2 Nanotube Arrays With Perfluorinated Surface Functionalization." In ASME 2014 International Mechanical Engineering Congress and Exposition. American Society of Mechanical Engineers, 2014. http://dx.doi.org/10.1115/imece2014-39395.

Full text
Abstract:
A facile electrochemical anodization method was used for producing hierarchically textured surfaces based on TiO2 nanotubes in two different configurations. It was found that perfluoro-functionalized TiO2 nanotubes exhibit high static contact angles for a variety of liquids such as apolar, polar aprotic and polar protic solvents. Wenzel and Cassie-Baxter theories were applied for theoretical contact angle calculations for the present study. By using Cassie theories, it is shown that a drop of polar liquid was in a fakir or Cassie-Baxter (CB) state on perfluoro-functionalized nanotube surfaces. The fakir state prevents spreading of the liquid on the surface. On the other hand, the wetting of non-polar liquids such as hexane is characterized by either Wenzel states or transition states characterized by partial imbibition that lie in between the CB and Wenzel states.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
4

Adigoppula, Vinay K., Waseem Khan, Rajib Anwar, Avni A. Argun, and R. Asmatulu. "Graphene Based Nafion® Nanocomposite Membranes for Proton Exchange Membrane Fuel Cells." In ASME 2011 International Mechanical Engineering Congress and Exposition. ASMEDC, 2011. http://dx.doi.org/10.1115/imece2011-62751.

Full text
Abstract:
Nanocomposite proton-exchange membranes are fabricated by loading graphene nanoflakes into perfluoro sulfonic acid polymer (Nafion) solutions at controlled amounts (1–4 wt%) followed by electrical and thermal characterization of the resulting membranes. Electronic and ionic conductivity values of the nanocomposites, as well as their dielectric and thermal properties improve at increased graphene loadings. Owing to graphene’s exceptionally high surface area to volume ratio and excellent physical properties, these nanocomposite are promising candidates for proton-exchange membrane fuel cell applications.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
5

Polkovnichenko, Andrei V., Egor V. Lupachev, Alexey V. Kisel’, Sergey Ya Kvashnin, and Nikolai N. Kulov. "Perfluoro(7-methylbicyclo[4.3.0]nonane) Purification from Close-Boiling Impurities by Heteroazeotropic Distillation Method." In ECP 2023. Basel Switzerland: MDPI, 2023. http://dx.doi.org/10.3390/ecp2023-14621.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
6

Patil, Vikram, and Chad B. O'Neal. "Adhesive Strength Characterization of CYTOP™: Low Temperature Wafer-Level Packaging." In ASME 2006 International Mechanical Engineering Congress and Exposition. ASMEDC, 2006. http://dx.doi.org/10.1115/imece2006-14791.

Full text
Abstract:
This study describes a wafer bonding technique using CYTOP™ inking method for the high volume packaging of micro-electro mechanical system (MEMS) devices. CYTOP™ is a class of perfluoro (alkenyl vinyl ether) polymer which is obtained by cyclopolymerization of perfluoro. The CYTOP™ adhesive bonding requires much lower temperature (150 to 200° C) compared to other bonding techniques such as soldering (&gt; 250° C) or anodic (~350° C) bonding. The lower temperatures involved in the process reduce the risk of thermal damage to temperature sensitive devices during packaging. The described bonding process consists of a wet inking technique in which wet CYTOP™ ink is applied on soft cured CYTOP™ before bonding. In this study, CYTOP™ is characterized for its bonding strength and quality. The experiments are performed on silicon and glass wafer substrates. The bonded samples are pull-tested and tensile stress values are recorded at the instance of bond failure. About 90% of the samples failed at the bonding interface which indicates that the recorded stress values are the bond strength of CYTOP™. The bond strength of CYTOP™ depends upon the curing temperature and the curing time. The highest bond strength of 16. 46 MPa is recorded at 200° C and 45 min. of curing. The CYTOP™ bond strength at 200° C is comparable with bond strength of BCB at 250° C.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
7

Kang, Tae Goo, Sang Wook Kim, and Young-Ho Cho. "High-Impulse Digital Microthrusters Using Low-Boiling-Temperature Liquid Propellant With High-Viscosity Fluid Plug." In ASME 2001 International Mechanical Engineering Congress and Exposition. American Society of Mechanical Engineers, 2001. http://dx.doi.org/10.1115/imece2001/mems-23893.

Full text
Abstract:
Abstract A high-impulse, low-power, digital microthruster has been developed using low-boiling-temperature liquid propellant with high-viscosity fluid plug. The low-boiling-temperature propellant is used for reducing the electrical input power required for blast pressure build-up, while the high-viscosity fluid plug is intended to withhold the propellant pressure for the high-impluse blast. The three-layer microthruster has been fabricated by surface micromachining as well as bulk micromachining in the size of 7mmx13mmx1.5mm. At the continuous operation mode, the maximum output impulse bit of 6.4 × 10−8 N·sec is obtained for the fabricated microthruster using perfluoro normal hexane (FC72) propellant and oil plug.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
8

Periyasamy, Mookkan, Ronald Campbell, and Joey Mead. "3D Printing of Articles from Fluoro-elastomer (FKM) and Perfluoro Elastomer (FFKM) and Printer Used for Them." In Technical Meeting of the Rubber Division, ACS. Akron, OH, USA: Rubber Division - American Chemical Society (ACS), 2023. http://dx.doi.org/10.52202/073692-0043.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
9

Jones, Paul M., Lei Li, and Yiao-Tee Hsia. "Thermal Stability of Z-Type Perfluoro Poly Ether Lubricant Polymers: A Combined Thermogravimetric and Temperature Programmed Desorption Study." In STLE/ASME 2003 International Joint Tribology Conference. ASMEDC, 2003. http://dx.doi.org/10.1115/2003-trib-331.

Full text
Abstract:
The thermal stability of Zdol 4000, 7800 and Ztetraol perfluoropolyethers (PFPE) have been studied in both the bulk with thermogravimetric analysis (TGA) and in thin film form with temperature programmed desorption spectroscopy (TPD). The TGA results have been interpreted to yield an evaporation activation energy for both Zdol 4000 (13 kcal/mole) and Zdol 7800 (19 kcal/mole). A larger activation energy is also found for all three samples investigated that is consistent with polymer decomposition (22, 27 and 21 kcal/mole respectively). The TPD threshold has been found to be approximately similar all three samples (∼500 K). The temperature of decomposition was also found to be similar for all three samples and was dominated by the CF2O+ mass fragment at ∼660 K. Two desorption maximums were observed for both Zdol 4000 and Ztetraol indicating the similarity in their decomposition chemistry. In contrast only one desorption peak was observed from Zdol 7800 (675 K). A CF3+ fragment was not observed in any of the TPD spectra indicating the absence an acidic decomposition path for all of the Fomblin Z polymers studied.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
10

Bon, Bradley, and James Klausner. "Pool Boiling Heat Transfer of Highly Wetting Fluids on Smooth Metallic Surfaces." In ASME/JSME 2011 8th Thermal Engineering Joint Conference. ASMEDC, 2011. http://dx.doi.org/10.1115/ajtec2011-44045.

Full text
Abstract:
The nucleate pool boiling heat transfer characteristics of smooth metallic surfaces were investigated using two highly wetting fluids. Perfluoro-n-hexane and n-hexane were chosen as the test fluids. Two single crystal metal surfaces (Copper and Aluminum) of two different crystal plane orientations in addition to two polycrystalline metal surfaces (Nickel and Titanium) were studied. Three different orientations of a non-metal surface (Silicon) were also studied. Heat transfer is seen to increase with increasing thermal conductivity for both single crystal and polycrystalline surfaces. For the single crystal metal surfaces, heat transfer slightly increases with decreasing planar density. For the silicon surfaces heat transfer increases with increasing planar density. Film boiling at incipience was observed for some of the surfaces. A plausible criterion for predicting the onset of film boiling at incipience is discussed.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles

Reports on the topic "Perfluorés"

1

Sigman, M. E. Perfluoro(Methylcyclohexane) Tracer Tagging Test and Demonstration. Office of Scientific and Technical Information (OSTI), September 2000. http://dx.doi.org/10.2172/814458.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
2

Ames, Richard L. Nitric Acid Dehydration Using Perfluoro Carboxylate and Mixed Sulfonate/Carboxylate Membranes. Office of Scientific and Technical Information (OSTI), September 2004. http://dx.doi.org/10.2172/836112.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
3

Langley, Albert E. Comparison of PFDA (Perfluoro-n-Decanoic Acid) and TCDD on Heart Membranes. Fort Belvoir, VA: Defense Technical Information Center, June 1986. http://dx.doi.org/10.21236/ada171960.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
4

Stonehart, P. Development and properties of the {open_quotes}Stonehart{close_quotes} humidity stabilized perfluoro-polymer membrane. Office of Scientific and Technical Information (OSTI), December 1996. http://dx.doi.org/10.2172/460300.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
We offer discounts on all premium plans for authors whose works are included in thematic literature selections. Contact us to get a unique promo code!

To the bibliography