Dissertations / Theses on the topic 'Overweight'
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McGreevy, Deborah. "Overweight nurses' experiences of their interactions with overweight patients." Thesis, University of Brighton, 2010. https://research.brighton.ac.uk/en/studentTheses/cc9a4be4-d009-4443-aabe-3b9738c1e324.
Full textSemenyak, A. V. "Overweight and pregnancy." Thesis, БДМУ, 2021. http://dspace.bsmu.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/18720.
Full textSuvan, J. E. "Overweight/obesity and periodontitis." Thesis, University College London (University of London), 2014. http://discovery.ucl.ac.uk/1420934/.
Full textIppisch, Holly M. "Associations Between Overweight and Left Ventricular Structure and Function in Overweight Children and Adolescents." University of Cincinnati / OhioLINK, 2006. http://rave.ohiolink.edu/etdc/view?acc_num=ucin1163795487.
Full textOttino, González Jonatan. "Overweight, Allostatic Load and Neuroimaging." Doctoral thesis, Universitat de Barcelona, 2019. http://hdl.handle.net/10803/666987.
Full textEl sobrepès i l'estrès interactuen de formes complexes. L'excés de pes promou estats inflamatoris crònics de baix grau que poden mobilitzar l'eix hipotalàmic-pituitari-adrenal (HPA). L'activació de l'eix HPA resultant de situacions d'estrès freqüents pot modificar la captació i la despesa d'energia. Les dues condicions s'han vinculat per separat a canvis en la integritat cerebral i l'acompliment executiu. L'organisme s'adapta a situacions de superàvit calòric a través de impulsar sistemes immunes, neuroendocrins i cardiometabòlics per restaurar l'homeòstasi energètica. El model de càrrega alostàtica estableix que els efectes acumulatius de l'adaptació a escenaris desafiadors poden resultar en situacions adverses per a la salut en el futur. Hi ha evidència suficient per a considerar que un estat de sobrepès està inherentment vinculat a un major estrès fisiològic crònic, o càrrega alostàtica. La nostra hipòtesi va ser que, independentment dels efectes de l'adipositat visceral, els efectes agregats de les alteracions biològiques relacionades amb l'excés de pes resultarien suficientment perjudicials per a la estructura cerebral i el funcionament executiu. Es van reclutar voluntaris amb normopès i sobrepès amb edats compreses entre els 21 i els 40 anys de centres d'atenció primària de salut pertanyents al Consorci Sanitari de Terrassa. Els subjectes es van sotmetre a un examen mèdic i neuropsicològic, així com a l'adquisició d'imatges per ressonància magnètica a l'Hospital Clínic de Barcelona. L'índex de càrrega alostàtica va consistir en la suma de diversos biomarcadors representant estrès fisiològic. Els subjectes amb sobrepès van presentar major càrrega alostàtica que els participants de pes saludable. L'escalada de càrrega alostàtica es va correlacionar negativament amb la morfologia d'àrees corticals i tractes coneguts per estar adscrits a circuits implicats en el control cognitiu, el processament de recompenses i la integració de la senyalització visceral-sensorial. Finalment, la intensificació en l'esmentat índex va correlacionar amb una pitjor flexibilitat cognitiva.
El sobrepeso y el estrés interactúan de formas complejas. El exceso de peso promueve estados inflamatorios crónicos de bajo grado que pueden movilizar el eje hipotalámico- pituitario-adrenal (HPA). La activación del eje HPA resultante de situaciones de estrés frecuentes puede modificar la captación y el gasto de energía. Ambas condiciones se han vinculado por separado a cambios en la integridad cerebral y el desempeño ejecutivo. El organismo se adapta a situaciones de superávit calórico a través de varias modificaciones fisiológicas. Esto incluye impulsar sistemas inmunes, neuroendocrinos y cardiometabólicos para restaurar la homeostasis energética. El modelo de carga alostática establece que los efectos acumulativos de la adaptación a escenarios desafiantes pueden resultar en situaciones adversas para la salud en el futuro. Existe evidencia suficiente para considerar que un estado de sobrepeso está inherentemente vinculado a un mayor estrés fisiológico crónico, o carga alostática. Nuestra hipótesis fue que, independientemente de los efectos de la adiposidad visceral, los efectos agregados de las alteraciones biológicas relacionadas con el sobrepeso resultarían suficientemente perjudiciales para la estructura cerebral y el funcionamiento ejecutivo. Se reclutaron voluntarios con normopeso y sobrepeso con edades comprendidas entre los 21 y los 40 años de centros de atención primaria de salud pertenecientes al Consorci Sanitari de Terrassa. Los sujetos se sometieron a un examen médico y neuropsicológico, así como a la adquisición de imágenes por resonancia magnética en el Hospital Clínic de Barcelona. El índice de carga alostática consistió en la suma de varios biomarcadores que representan estrés fisiológico. Los sujetos con sobrepeso presentaron mayor carga alostática que los participantes de peso saludable. La escalada de carga alostática se correlacionó negativamente con la morfología de áreas corticales y tractos conocidos por estar adscritos a circuitos implicados en el control cognitivo, el procesamiento de recompensas y la integración de la señalización visceral-sensorial. Finalmente, la intensificación en dicho índice correlacionó con una peor flexibilidad cognitiva.
Chmitorz, Andrea. "Prenatal influences on childhood overweight." Diss., Ludwig-Maximilians-Universität München, 2013. http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bvb:19-160619.
Full textHintergrund: Kindliches Übergewicht stellt eine wachsende Herausforderung an das Gesundheitssystem dar. Es wird angenommen, dass eine inadäquate oder exzessive mütterliche gestationale Gewichtszunahme (GGZ) zu dauerhaften metabolischen und neuronalen Veränderungen im heranwachsenden Fötus führen kann. Zusammenhänge zwischen der GGZ und dem Geburtsgewicht des Kindes wurden umfassend belegt. Weniger erforscht ist der Einfluss der GGZ auf die langfristige Gewichtsentwicklung des Kindes. Im Jahre 2009 veröffentlichten das Institute of Medicine (IOM) und das National Research Council (NRC) Grenzwerte für die trimester-spezifische und totale GGZ in Abhängigkeit des mütterlichen Body Mass Index (BMI). Bisher unbekannt ist, in wie weit sich diese trimester-spezifischen Grenzwerte dazu eigenen, um eine Abweichung von den Grenzwerten am Ende der Schwangerschaft vorherzusagen und somit gefährdete Mütter frühzeitig zu identifizieren. Zudem ist ungeklärt, ob eine Umkehr von der exzessiven GGZ vor dem dritten Trimester mit einer Risikoreduktion für kindliches Übergewicht einhergeht. Ziele: Beitrag zur existierenden Literatur über den Zusammenhang zwischen GGZ und kindlichem Übergewicht (Studie 1). Analyse, ob und in welchem Ausmaß inadäquate oder exzessive GGZ am Ende der Schwangerschaft durch trimester-spezifische IOM/NRC GGZ Grenzwerte vorhergesagt werden kann (Studie 2). Analyse, ob eine Umkehr von exzessiver GGZ in der frühen oder mittleren Schwangerschaft das Risiko von späteren kindlichen Übergewichts reduziert (Studie 3). Methoden: In einer retrospektiven Kohortenstudie wurden Daten von 11.730 Mutter-Kind Paaren erhoben. Die Stichprobenrekrutierung erfolgte im Rahmen der Schuleingangsuntersuchungen in den Jahren 2009 und 2010. Angaben zum mütterlichen Gewicht wurden dem Mutterpass entnommen und die anthropometrischen Daten des Kindes gemessen. Von 11.730 verfügbaren Mutter-Kind Paaren, wurden 6.837 in Studie 1, 7.962 in Studie 2 und 6.767 in Studie 3 eingeschlossen. Multivariate logistische Regressionsanalysen wurden herangezogen, um den Effekt von totaler GGZ während der Schwangerschaft, über alle Mütter hinweg und stratifiziert nach präkonzeptionellen BMI, und der Umkehr von exzessiver GGZ vor dem dritten Trimester zu analysieren. Odds Ratios (OR) und 95% Konfidenzintervalle (CI) wurden berechnet und eine große Anzahl an potenziellen Störvariablen eingeschlossen. Die Vorhersagekraft der trimester-spezifischen Grenzwerte wurde mittels der Berechnung von Sensitivität, Spezifität, positiver prädiktiver Wert (PPV), negativer prädiktiver Wert (NPV) und der positive diagnostische Likelihood Ratio (DLR+) analysiert. Ergebnisse: 1) Insgesamt war jedes zusätzliche kg GGZ mit einer 4%igen Risikoerhöhung für kindliches Übergewicht assoziiert (OR: 1.04, 95% CI: 1.02, 1.05). Eine exzessive totale GGZ war mit einer 57%igen Risikosteigerung verbunden (OR: 1.57, 95% CI: 1.30, 1.91). Die stratifizierte Analyse ergab signifikante Effekte für exzessive totale GGZ innerhalb der normalgewichtigen (OR: 1.29, 95% CI: 1.01, 1.66) und übergewichtigen Mütter (OR: 1.64, 95% CI: 1.06, 2.63). 2) Die Vorhersage der totalen GGZ innerhalb der IOM/NRC Empfehlungen verbesserte sich mit fortschreitendem Gestationsalter und war abhängig von der mütterlichen BMI Kategorie und der Zielgröße. Bei den untergewichtigen bzw. normalgewichtigen Müttern konnte mit den trimester-spezifischen GGZ Grenzwerten des zweiten Trimesters eine inadäquate totale GGZ mit einer Sensitivität von 49% bzw. 60.2% und einem PPV von 72.1% bzw. 68.3% vorhergesagt werden. Bei den übergewichtigen und adipösen Müttern konnte mit den trimester-spezifschen GGZ Grenzwerten des zweiten Trimesters eine totale exzessive GGZ mit einer Sensitivität von 72.7% bzw. 70.4% und einem PPV von 94.3% bzw. 93.3% vorhergesagt werden. 3) Im Vergleich zu Müttern die während der gesamten Schwangerschaft unterhalb des Grenzwertes für exzessives GGZ lagen (Referenzkategorie), war eine exzessive Gewichtszunahme im dritten und mindestens einem vorhergehenden Trimester mit einer 42%igen Risikoerhöhung assoziiert (OR: 1.42, 95% CI: 1.17, 1.72). Nahmen die Mütter nur im letzten Trimester exzessiv zu, lag die Risikoerhöhung bei 39% (OR: 1.39, 95% CI: 1.06, 1.82). Kein erhöhtes Risiko für kindliches Übergewicht zeigte sich bei den Müttern die ausschließlich in den ersten zwei Trimestern exzessiv zugenommen hatten. Diskussion: Exzessive GGZ scheint ein Risikofaktor für kindliches Übergewicht zu sein. Insbesondere bei übergewichtigen und adipösen Müttern kann eine exzessive GGZ außerhalb der IOM/NRC Empfehlungen ab dem zweiten Trimester vorhergesagt werden. Die Umkehr einer exzessiven GGZ vor dem dritten Trimester scheint das Risiko für kindliches Übergewicht zu reduzieren. Weitere Forschung über Stärke des Zusammenhangs zwischen GGZ und kindlichem Übergewicht ist notwendig. Es scheint möglich, Frauen deren totale GGZ potenziell außerhalb der Empfehlungen liegt ab dem zweiten Trimester zu identifizieren. Diese Frauen sollten wirkungsvollen gewichtsmodifizierenden Maßnahmen zugeführt werden. Die langfristige positive Auswirkung dieser Maßnahmen, insbesondere eine Umkehr von exzessiver GGZ vor dem dritten Trimester, auf die Prävention von kindlichem Übergewicht, sollte in randomisiert-kontrollierten Studien untersucht werden.
Alexander-Cooper, Julie. "Overweight, obesity and weight management." Thesis, Loughborough University, 2009. https://dspace.lboro.ac.uk/2134/26229.
Full textZakrzewski, Julia. "Effect of manipulations in exercise and breakfast on metabolism in overweight and non-overweight children and adolescents." Thesis, Loughborough University, 2012. https://dspace.lboro.ac.uk/2134/9475.
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Full textHerget, Sabine, Sandra Reichardt, Andrea Grimm, David Petroff, Jakob Käpplinger, Michael Haase, Jana Markert, and Susann Blüher. "High-intensity interval training for overweight adolescents." Universitätsbibliothek Leipzig, 2016. http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:15-qucosa-213799.
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Full textOldham, M. F. "Perceptions of weight status in overweight and obesity." Thesis, University of Liverpool, 2018. http://livrepository.liverpool.ac.uk/3015284/.
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Full textJackson, S. E. "Weight loss in overweight and obese older adults." Thesis, University College London (University of London), 2014. http://discovery.ucl.ac.uk/1426126/.
Full textWalther, Mireille, and Anja Hilbert. "Emotional openness in overweight and normal-weight adolescents." Swiss journal of psychology (2014) 74, S. 29-36, 2014. https://ul.qucosa.de/id/qucosa%3A14808.
Full textNelson, Maika E. "Examination of adolescent physical activity and overweight levels /." Diss., CLICK HERE for online access, 2004. http://contentdm.lib.byu.edu/ETD/image/etd373.pdf.
Full textKlopotowski, Georges Montaldo. "Exploring Childhood Overweight and Obesity through Social Networks." Thesis, The University of Sydney, 2013. http://hdl.handle.net/2123/10263.
Full textChaparro, M. Pia, Antonio Bernabe-Ortiz, and Gail G. Harrison. "Association between food assistance program participation and overweight." Revista de Saude Pública (Rev. Saúde Pública), 2015. http://hdl.handle.net/10757/344303.
Full textpia.chaparro@chess.su.se
OBJECTIVE The objective of this study was to investigate the association between food assistance program participation and overweight/obesity according to poverty level. METHODS A cross-sectional analysis of data from 46,217 non-pregnant and non-lactating women in Lima, Peru was conducted; these data were obtained from nationally representative surveys from the years 2003, 2004, 2006, and 2008-2010. The dependent variable was overweight/obesity, and the independent variable was food assistance program participation. Poisson regression was used to stratify the data by family socioeconomic level, area of residence (Lima versus the rest of the country; urban versus rural), and survey year (2003-2006 versus 2008-2010). The models were adjusted for age, education level, urbanization, and survey year. RESULTS Food assistance program participation was associated with an increased risk of overweight/obesity in women living in homes without poverty indicators [prevalence ratio (PR) = 1.29; 95% confidence interval (CI) 1.06;1.57]. When stratified by area of residence, similar associations were observed for women living in Lima and urban areas; no associations were found between food assistance program participation and overweight/obesity among women living outside of Lima or in rural areas, regardless of the poverty status. CONCLUSIONS Food assistance program participation was associated with overweight/obesity in non-poor women. Additional studies are required in countries facing both aspects of malnutrition.
Revisión por pares
Nelson, Maika Elizabeth. "Examination of Adolescent Physical Activity and Overweight Levels." BYU ScholarsArchive, 2004. https://scholarsarchive.byu.edu/etd/1145.
Full textSchoeppner, Heidi Jo. "Overweight adolescents in West Virginia report healthier diet choices after a two-week residential camp." Morgantown, W. Va. : [West Virginia University Libraries], 2009. http://hdl.handle.net/10450/10271.
Full textTitle from document title page. Document formatted into pages; contains vii, 64 p. : ill. (some col.). Includes abstract. Includes bibliographical references (p. 38-40).
Davis, Lisa Marie. "Body perception among at-risk for overweight and overweight adolescents and the relation to certain personal characteristics and health lifestyle behaviors." Connect to resource, 2007. http://hdl.handle.net/1811/28442.
Full textTitle from first page of PDF file. Document formatted into pages: contains 26 p.; also includes graphics. Includes bibliographical references (p. 25-26). Available online via Ohio State University's Knowledge Bank.
Branscum, Paul Wesley. "An Outcome and Process Evaluation of ‘Food Fit:’ A Theory Based Childhood Overweight Prevention Curriculum." Columbus, Ohio : Ohio State University, 2008. http://rave.ohiolink.edu/etdc/view?acc%5Fnum=osu1211391771.
Full textHall, Karen. "The effects of being perceived as overweight on children's social relationships : what do young people and teachers think about 'the overweight child'?" Thesis, University of Exeter, 2012. http://hdl.handle.net/10036/3873.
Full textTaylor, Gabrielle. "Exploring male perspectives on being overweight : a qualitative study." Thesis, Regent's University, 2014. http://ethos.bl.uk/OrderDetails.do?uin=uk.bl.ethos.646087.
Full textBender, Christopher. "The school breakfast program's effect on childhood overweight status." CONNECT TO ELECTRONIC THESIS, 2006. http://hdl.handle.net/1961/3689.
Full textIjäs, H. (Hilkka). "Gestational diabetes:metformin treatment, maternal overweight and long-term outcome." Doctoral thesis, Oulun yliopisto, 2015. http://urn.fi/urn:isbn:9789526208596.
Full textTiivistelmä Raskausdiabetes on ensimmäisen kerran raskauden aikana ilmaantuva glukoosiaineenvaihdunnan häiriö. Hoitamattomana raskausdiabetes lisää raskaana olevan ja vastasyntyneen komplikaatioriskiä, erityisesti sikiön liiallista kasvua (makrosomiaa). Raskausdiabetestä hoidetaan ruokavaliolla, veren glukoosipitoisuuksien omaseurannalla sekä tarvittaessa lääkehoidolla, joka on useimmiten insuliinihoitoa. Muita diabeteslääkkeitä, kuten metformiinia, on tutkittu viime vuosina paljon. Raskausdiabetes lisää myöhemmällä iällä riskiä sairastua diabetekseen, metaboliseen oireyhtymään sekä sydän- ja verisuonisairauksiin. Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää metformiinihoidon tehoa ja turvallisuutta verrattuna insuliiniin raskausdiabeteksen hoidossa. Lisäksi selvitettiin raskausdiabeteksen ja ylipainon itsenäistä vaikutusta raskauskomplikaatioiden esiintyvyyteen sekä naisen myöhempään sairastuvuuteen. Satunnaistetussa tutkimuksessa (n = 100) metformiini ei lisännyt vastasyntyneen makrosomian eikä vastasyntyneen tai raskauskomplikaatioiden riskiä verrattuna insuliiniin. Metformiinilla hoidetuista naisista 32% tarvitsi lisäksi insuliinia normaalin glukoositasapainon saavuttamiseksi. Lisäinsuliinin tarvetta ennustivat äidin lihavuus, varhainen lääkehoidon tarve sekä kohollaan olevat glukoosin paastoarvot sokerirasituksessa. Metformiinille altistuneet lapset olivat sekä pidempiä että painavampia 18 kuukauden iässä kuin insuliinille altistuneet lapset, mutta heidän motorisessa, sosiaalisessa tai kielellisessä kehityksessään ei ollut eroja. Epidemiologisessa tutkimuksessa (n = 24,565) normaalipainoisen naisen raskausdiabetes ei lisännyt keisarileikkauksen tai sikiön makrosomian riskiä verrattuna normaalipainoisiin naisiin, joiden sokeriaineenvaihdunta oli normaali. Raskausdiabetes lisäsi itsenäisesti vastasyntyneen sairastavuuden ja hypoglykemian riskiä. Äidin ylipaino ja lihavuus lisäsivät itsenäisesti makrosomian riskiä ja lihavuus myös keisarileikkauksen ja vastasyntyneen sairastuvuuden riskiä. Seurantatutkimuksessa (n = 116) insuliinihoidettujen raskausdiabeetikoiden riski sairastua 19 vuotta raskauden jälkeen myöhempään metaboliseen oireyhtymään oli lisääntynyt verrattuna terveisiin verrokkeihin. Raskautta edeltävä ylipaino oli vahvempi riskitekijä metabolisen oireyhtymän kehittymiselle kuin aiempi raskausdiabetes
McParlin, Catherine. "Physical activity behaviour in overweight and obese pregnant women." Thesis, University of Newcastle upon Tyne, 2015. http://hdl.handle.net/10443/2996.
Full textSharkey, Sarah Kathryn. "Hunger, appetite and mood in overweight children losing weight." Thesis, University of Leeds, 2006. http://ethos.bl.uk/OrderDetails.do?uin=uk.bl.ethos.434172.
Full textWaterston, Clea Lynne. "Overweight-related victimisation in pre-adolescent boys and girls." Thesis, University of Leeds, 2001. http://etheses.whiterose.ac.uk/366/.
Full textYoung, Eliane M. "A psychological to understanding obesity, overweight and binge eating." Thesis, University of Oxford, 2010. http://ethos.bl.uk/OrderDetails.do?uin=uk.bl.ethos.531946.
Full textLeppert, Beate [Verfasser]. "Perinatal risk factors for childhood overweight development / Beate Leppert." Halle, 2018. http://d-nb.info/1161729666/34.
Full textRhodes, Wanda Lee. "The lived experiences of four overweight Hispanic adolescent females." Thesis, University of Plymouth, 2007. http://hdl.handle.net/10026.1/2821.
Full textSehgal, Nishek. "Nutrimed healthcare clinic for treating childhood obesity and overweight." Thesis, California State University, Long Beach, 2016. http://pqdtopen.proquest.com/#viewpdf?dispub=10105277.
Full textThe prevalence of overweight and obese individuals has been a critical issue which has caused a worldwide concerns for the health threats, since it is burdened due to several linked diseases. This business plan proposes the establishment of a for-profit health clinic named NutriMed that provides a quality care and is mainly patient centered. This clinic provide the care to decrease the prevalence of overweight and obesity among the children of the ages 5 to 19 years. The functioning of this clinic is based on Barlow et al approach for prevention and treatment of obesity using the multidisciplinary team effort, which consist of physician, dietitian, exercise expert, nurse and behavioral therapist. The goal of this health clinic is to improve the health in the Los Angles community especially for children. This is done by identifying the priorities and striving for a patient-centered and evidence based approach to care. While this plan acknowledges the challenges in serving indigent populations, the clinic will contract with Medi-Cal and commit to continuous fundraising efforts to remain financially sustainable in order to improve the health of vulnerable Angelino’s children.