Academic literature on the topic 'Medical statistics Evaluation'

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Journal articles on the topic "Medical statistics Evaluation"

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Newcombe, Robert G. "Evaluation of statistics teaching given to medical undergraduates." Statistics in Medicine 9, no. 9 (September 1990): 1045–55. http://dx.doi.org/10.1002/sim.4780090909.

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Finney, Tia L. "Confirmative Evaluation: New CIPP Evaluation Model." Journal of Modern Applied Statistical Methods 18, no. 2 (December 7, 2020): 2–24. http://dx.doi.org/10.22237/jmasm/1598889893.

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Struggling trainees often require a substantial investment of time, effort, and resources from medical educators. An emergent challenge involves developing effective ways to accurately identify struggling students and better understand the primary causal factors underlying their poor performance. Identifying the potential reasons for poor performance in medical school is a key first step in developing suitable remediation plans. The SOM Modified Program is a remediation program that aims to ensure academic success for medical students. The purpose of this study is to determine the impact of modifying the CIPP evaluation model by adding a confirmative evaluation step to the model. This will be carried out by conducting a program evaluation of Wayne State University’s School of Medicine Modified Program to determine its effectiveness for student success. The key research questions for this study are 1) How effective is the Modified Program for student’s success in the SOM? 2) Do students benefit from a modified program in medical school? 3) Will the CIPP program evaluation model become more effective by adding confirmative evaluation component?
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Alves, Áquila Talita Lima Santana, Fernando Vinicius Alves, Enaldo Vieira Melo, and Edméa Fontes de Oliva-Costa. "Evaluation of medical interns' attitudes towards relevant aspects of medical practice." Revista da Associação Médica Brasileira 63, no. 6 (June 2017): 492–99. http://dx.doi.org/10.1590/1806-9282.63.06.492.

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Summary Introduction: In traditional medical school curriculum, sixth-year is the moment in which students experience medical practice more intensively. Attitudes can be considered predictors of behaviors and actions. Evaluating them contributes to improve medical training. Objective: To evaluate attitudes during medical internship considering medical practice and associated factors in a Brazilian public university. Method: Cross-sectional study that included 69 students, based on a structured questionnaire and an attitude scale (Colares, 2002). We used descriptive statistics, with classification of the attitude tendency, clusters analysis and F-statistics. Results: The average age of the participants was 25.1±1.9, and 56.5% of them were male. Students presented positive attitudes to emotional aspects in organic diseases, primary health care, the medical contribution to the scientific advancement of medicine, and other aspects of medical activity and health politics; there were conflicting attitudes concerning mental illness and negative attitudes concerning death. Conclusion: Results show the need for interventions in order to reduce the identified conflicting and negative attitudes.
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SOFATZIS, JOHN, and VASSO IOAKIMIDOU. "Perinatal Statistics." Pediatrics 80, no. 2 (August 1, 1987): 301–2. http://dx.doi.org/10.1542/peds.80.2.301.

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To the Editor.— Evaluation of the effect of good medical care of pregnant women and newborn infants and/or the impact of birth weight distribution on crude perinatal mortality rates is based upon the use of birth weight-specific mortality rates and standardized perinatal mortality rates.1-4 We agree with the suggestion made by Hermansen and Hasan5 that all future reports on perinatal statistics should comply with the recommendations made by WHO. Moreover, meaningful comparisons of standardized perinatal mortality rates over time and place require the use of a standard birth weight distribution.
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Shelton, Penny S., Joseph T. Hanlon, Pamela B. Landsman, Mollie A. Scott, Ingrid K. Lewis, Kenneth E. Schmader, Gregory P. Samsa, and Morris Weinberger. "Reliability of Drug Utilization Evaluation as an Assessment of Medication Appropriateness." Annals of Pharmacotherapy 31, no. 5 (May 1997): 533–42. http://dx.doi.org/10.1177/106002809703100502.

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OBJECTIVE: To test the reliability of drug utilization evaluation (DUE) applied to medications commonly used by the ambulatory elderly. METHODS: A DUE model was developed for four domains: (1) justification for use, (2) critical process indicators, (3) complications, and (4) clinical outcomes. DUE criteria specific to use in the elderly were developed for angiotensin-converting enzyme (ACE) inhibitors and histamine2 (H2)-antagonists, and consensus was reached by an external expert panel. After pilot testing, two clinical pharmacists independently evaluated these medications, applying the DUE criteria and rating each item as appropriate or inappropriate. Interrater and intrarater reliability was assessed by using κ statistics. RESULTS: In a sample of 208 ambulatory elderly veterans, 42 (20.2%) were taking an ACE inhibitor and 56 (26.9%) an H2-antagonist. The interrater agreement for individual domains, represented by κ statistics, were 0.10–0.58 and 0–0.83 for ACE inhibitors and H2-antagonists, respectively. The κ statistic for overall agreement, which considered ratings from all criteria across all domains, was 0.24 for ACE inhibitors and 0.18 for H2-antagonists. Intrarater reliability was assessed 3 months later, and κ statistics were 0.61–0.65 (0.49 overall) and 0–0.96 (0.81 overall) for ACE inhibitors and H2-antagonists, respectively. CONCLUSIONS: Intrarater reliability for DUE was good to excellent. However, interrater reliability exhibited only marginal reproducibility, particularly where evaluators were required to use subjective judgment (i.e., complications, clinical outcomes). DUE may not be a suitable standard for assessing medication appropriateness in ambulatory elderly patients.
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Qiu, Peihua. "The Statistical Evaluation of Medical Tests for Classification and Prediction." Journal of the American Statistical Association 100, no. 470 (June 2005): 705. http://dx.doi.org/10.1198/jasa.2005.s19.

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Farewell, Vernon T., and Agnes M. Herzberg. "Plaid designs for the evaluation of training for medical practitioners." Journal of Applied Statistics 30, no. 9 (November 2003): 957–65. http://dx.doi.org/10.1080/0266476032000076092.

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Abbas, Manzar, Hareem Rauf, Javeria Bilal Qamar, Syeda Ramlah Tul Sania, Russell Seth Martins, and Zahra Hoodbhoy. "Evaluation of data analytics workshop using RStudio amongst medical students in Pakistan." Journal of the Pakistan Medical Association 73, no. 1 (December 15, 2022): 222–24. http://dx.doi.org/10.47391/jpma.6450.

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A quasi-experimental study was conducted at the Aga Khan University, Karachi, Pakistan, to evaluate the outcomes of a series of workshops on 25 medical students’ statistical knowledge and acceptance of RStudio. The knowledge in each of the five sessions was assessed using pre- and post- knowledge-based quizzes. In addition, the Student's Attitude Towards Statistics (SATS-36) and the Technology Acceptance Model were used. Data analysis on RStudio revealed a statistically significant improvement in knowledge in all five sessions (p<0.05). SATS-36 showed statistically significant improvement in Cognitive Competence (p<0.001). RStudio had commendable acceptance with relatively high scores of Attitudes (behavioural intention, median = 6.00 [5.20-7.00]) and Utility (perceived usefulness, median = 5.20 [4.10-6.20]). In conclusion, medical students had improved statistical knowledge and acceptance towards the novel statistical tool. Hence, further studies must evaluate the effectiveness of RStudio when integrated as part of the medical curriculum. Keywords: RStudio; Technology acceptance; Peer learning; Statistics.
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Mioduchowska-Jaroszewicz, Edyta. "The Evaluation of Financial Standing of Medical Institutions in Poland." Engineering Management in Production and Services 9, no. 2 (June 27, 2017): 44–56. http://dx.doi.org/10.1515/emj-2017-0013.

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AbstractThe aim of the article is to identify the criteria and methods for the evaluation of medical institutions. The article uses economic analysis, comparative analysis, and methods of descriptive statistics. The analysis of existing regulations, source materials, and the specific business character of health care entities indicates the need to evaluate these units with particular regard to the criteria such as costs, quality of assets (level of consumption, i.e., wear and tear and modernness), employment, financial liquidity or the level of debt. The results of the study are the basis for the evaluation of the healthcare sector. The value of the article is in showing the direction taken by the evaluation of the financial standing of entities. The ability to use specific criteria and methods of evaluation for health care entities in business practice.
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Shu, Y., A. Liu, and Z. Li. "Sequential evaluation of a medical diagnostic test with binary outcomes." Statistics in Medicine 26, no. 24 (2007): 4416–27. http://dx.doi.org/10.1002/sim.2881.

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Dissertations / Theses on the topic "Medical statistics Evaluation"

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Helmersson, Teresa. "Evaluation of Synthetic MRI for Clinical Use." Thesis, Linköpings universitet, Institutionen för medicin och hälsa, 2010. http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-64359.

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Conventional Magnetic Resonance Imaging (MRI) is a qualitative method for obtaining images of softtissues in patients. Conventional MRI is the standard method used today and it results in gray-scaleimages in which the different magnetic properties of biological tissues determine the image contrast. However, the magnitude of the measured signal is only relative and therefore not directlycomparable between images. Synthetic MRI is a relatively new technique which can be used to postsynthesizedifferent images based on absolute measurement of several magnetic properties oftissues. Synthetic MRI can therefore provide quantitative information together with the contrastimages. In order to use synthetic MRI clinically an evaluation of the image quality and diagnostic ability isrequired. The purpose of this thesis is to evaluate if synthetic MRI and conventional MRI produceimages with equal contrast. A study was designed and conducted for statistical evaluation of contrast and Contrast-to-Noise Ratio(CNR) generated with different imaging methods. A total of 22 patients were examined using bothconventional MRI and synthetic MRI and the results were pairwise analyzed. The contrast and CNR could not be stated as equal for the imaging methods. Typically the contrastwas higher in the synthetic images for the T1 and T2 weighted images. This was not observed withCNR which suggests that the noise is higher in the synthetic images. The higher contrast obtained insynthetic images resulted in a better separation of different tissues using synthetic MRI. Thesynthetic T2 FLAIR images contained artifacts that are not good for clinical use. However the fact thatthe different imaging methods produce different image quality is not proven to be clinically decisive.
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Dakin, Helen A. "Economic evaluation of factorial randomised controlled trials." Thesis, University of Oxford, 2015. http://ora.ox.ac.uk/objects/uuid:77eda1f6-dd8c-439a-8871-75fd57a4c7f5.

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Factorial randomised controlled trials (RCTs) evaluate two or more interventions simultaneously, enabling assessment of interactions between treatments. This thesis presents literature reviews, methodological reviews, simulation studies and applied case studies that explore methods for assessing cost-effectiveness based on factorial RCTs. My systematic review suggests that factorial RCTs account for around 3% of trial-based economic evaluations, although there is currently no guidance or methodological work indicating the most appropriate methods. Around 40% of published studies assumed no interaction between treatments and many were poorly-reported. Various mechanisms are likely to produce large interactions within economic endpoints such as costs, quality-adjusted life-years (QALYs) and net benefits. Failing to take account of interactions can introduce bias and prevent efficient allocation of healthcare resources. I developed the opportunity cost of ignoring interactions as a measure of the implications of this bias. However, allowing for small, chance interactions is inefficient, potentially leading to over-investment in research if trial-based evaluations are used to inform decisions about subsequent research. Nonetheless, analyses on simulated trial data suggest that the opportunity cost of adopting a treatment that will not maximise health gains from the healthcare budget is minimised by including all interactions regardless of magnitude or statistical significance. Different approaches for conducting economic evaluations of factorial RCTs (including regression techniques, extrapolation using patient-level simulation, and considering different components of net benefit separately) are evaluated within three applied studies, including both full and partial factorials with 2x2 and 2x2x2 designs. I demonstrate that within both trial-based and model-based economic evaluation, efficient allocation of healthcare resources requires consideration of interactions between treatments, and joint decisions about interacting treatments based on incremental cost-effectiveness evaluated “inside-the-table” on a natural scale. I make recommendations for the design, analysis and reporting of factorial trial-based economic evaluations based on the results of this thesis.
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Majeke, Lunga. "Preliminary investigation into estimating eye disease incidence rate from age specific prevalence data." Thesis, University of Fort Hare, 2011. http://hdl.handle.net/10353/464.

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This study presents the methodology for estimating the incidence rate from the age specific prevalence data of three different eye diseases. We consider both situations where the mortality may differ from one person to another, with and without the disease. The method used was developed by Marvin J. Podgor for estimating incidence rate from prevalence data. It delves into the application of logistic regression to obtain the smoothed prevalence rates that helps in obtaining incidence rate. The study concluded that the use of logistic regression can produce a meaningful model, and the incidence rates of these diseases were not affected by the assumption of differential mortality.
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Zullig, Keith J., Laura Lander, Rebecca J. White, Carl Sullivan, Clara Shockley, Lili Dong, Robert P. Pack, and Tara Surber Fedis. "Preliminary Evaluation of the WV Prescription Drug Abuse Quitline." Digital Commons @ East Tennessee State University, 2010. https://dc.etsu.edu/etsu-works/6335.

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Purpose: To evaluate the effectiveness of the West Virginia Prescription Drug Abuse Quitline (WVPDAQ). Methods: Descriptive data and inferential analyses are provided for the period of operations from 9/11/2008 to 3/1/2010. Chi-square tests for Independence compared differences between callers completing at least one follow-up survey against callers completing only the baseline intake survey were observed. A Wilcoxon signed rank sum test tested differences between the scores of intake callers and follow-up callers at the one-week (n=177) and one-month (n=89) intervals. Results: A total of 1,056 calls were received, including 670 intakes, 177 1st follow-ups, 89 2nd follow-ups, and 36 3rd follow ups, and 84 caller satisfaction surveys. Chi-square analyses determined that callers who only completed the intake survey tended to have initiated drug use at a younger age ([less than or equal to] 39 years of age, [chi square]=7.63, p=.02). Longitudinal findings indicated significant self-reported declines in daily drug use (p<.0001), increased intentions to quit in the next 30 days (p<.0001), and declines in requesting a referral for treatment (p<.0001) at the one-month follow-up. Finally, approximately 19% (n=17) of callers reported obtaining a counseling/ treatment appointment as a result of calling the WVPDAQ at the one-month follow up. Conclusions: Preliminary results suggest the WVPDAQ has established itself as a meaningful resource to combat prescription drug abuse in West Virginia. Sustainable funding and greater integration of the WVPDAQ into existing and developing treatment infrastructure could provide more affordable options for the state of West Virginia and its citizens.
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Reddy, Hari Mallam. "Case study on costs and efficiency of Urgent Care Center Desert Valley Medical Group, Victorville." CSUSB ScholarWorks, 2001. https://scholarworks.lib.csusb.edu/etd-project/1733.

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Rodriguez, M. "Knowledge Discovery in a Review of Monograph Acquisitions at an Academic Health Sciences Library." Thesis, School of Information and Library Science, 2008. http://hdl.handle.net/1901/528.

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This study evaluates monograph acquisition decisions at an academic health sciences library using circulation and acquisitions data. The goal was to provide insight regarding how to allocate library funds to support research and education in disciplines of interest to the library user base. Data analysis revealed that allocations in 13 subject areas should be reviewed as the cost of circulation was greater than the average cost of circulation of the sample and the average cost of monographs was higher in these subject areas than the average cost of monographs in the sample. In contrast, 13 subjects returned cost of circulation rates lower than the average cost of circulation of the sample. These subjects merit stable budget allocation or increased allocation depending upon collection needs. Overall, this study found that this library is allocating a majority of resources to subjects with above average rates of use.
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Mayaud, Louis. "Prediction of mortality in septic patients with hypotension." Thesis, University of Oxford, 2014. http://ora.ox.ac.uk/objects/uuid:55a57418-de16-4932-8a42-af56bd380056.

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Sepsis remains the second largest killer in the Intensive Care Unit (ICU), giving rise to a significant economic burden ($17b per annum in the US, 0.3% of the gross domestic product). The aim of the work described in this thesis is to improve the estimation of severity in this population, with a view to improving the allocation of resources. A cohort of 2,143 adult patients with sepsis and hypotension was identified from the MIMIC-II database (v2.26). The implementation of state-of-the-art models confirms the superiority of the APACHE-IV model (AUC=73.3%) for mortality prediction using ICU admission data. Using the same subset of features, state-of-the art machine learning techniques (Support Vector Machines and Random Forests) give equivalent results. More recent mortality prediction models are also implemented and offer an improvement in discriminatory power (AUC=76.16%). A shift from expert-driven selection of variables to objective feature selection techniques using all available covariates leads to a major gain in performance (AUC=80.4%). A framework allowing simultaneous feature selection and parameter pruning is developed, using a genetic algorithm, and this offers similar performance. The model derived from the first 24 hours in the ICU is then compared with a “dynamic” model derived over the same time period, and this leads to a significant improvement in performance (AUC=82.7%). The study is then repeated using data surrounding the hypotensive episode in an attempt to capture the physiological response to hypotension and the effects of treatment. A significant increase in performance (AUC=85.3%) is obtained with the static model incorporating data both before and after the hypotensive episode. The equivalent dynamic model does not demonstrate a statistically significant improvement (AUC=85.6%). Testing on other ICU populations with sepsis is needed to validate the findings of this thesis, but the results presented in it highlight the role that data mining will increasingly play in clinical knowledge generation.
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Ramaboa, Kutlwano K. K. M. "A comparative evaluation of data mining classification techniques on medical trauma data." Master's thesis, University of Cape Town, 2004. http://hdl.handle.net/11427/5973.

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Includes bibliographical references (leaves 109-113).
The purpose of this research was to determine the extent to which a selection of data mining classification techniques (specifically, Discriminant Analysis, Decision Trees, and three artifical neural network models - Backpropogation, Probablilistic Neural Networks, and the Radial Basis Function) are able to correctly classify cases into the different categories of an outcome measure from a given set of input variables (i.e. estimate their classification accuracy) on a common database.
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Chai, Shan, and shan chai@optusnet com au. "Performance Evaluation of Perceptually Lossless Medical Image Coder." RMIT University. Electrical and Computer Engineering, 2007. http://adt.lib.rmit.edu.au/adt/public/adt-VIT20080205.120648.

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Medical imaging technologies offer the benefits of faster and accurate diagnosis. When the medical imaging combined with the digitization, they offer the advantage of permanent storage and fast transmission to any geographical location. However, there is a need for efficient compression algorithms that alleviate the taxing burden of both large storage space and transmission bandwidth requirements. The Perceptually Lossless Medical Image Coder is a new image compression technique. It provides a solution to challenge of delivering clinically critical information in the shortest time possible. It embeds the visual pruning into the JPEG 2000 coding framework to achieve the optimal compression without losing the visual integrity of medical images. However, the performance of the PLMIC under certain medical image operation is still unknown. In this thesis, we investigate the performance of the PLMIC by applying linear, quadratic and cubic standard and centered B-spline interpolation filters. In order to evaluate the visual performance, a subjective assessment consisting of 30 medical images and 6 image processing experts was conducted. The perceptually lossless medical image coder was compared to the state-of-the-art JPEG-LS compliant LOCO and NLOCO image coders. The results have shown overall, there were no perceivable differences of statistical significance when the medical images were enlarged by a factor of 2. The findings of the thesis may help the researchers to further improve the coder. Additionally, it may also notify the radiologists the performance of the PLMIC coder to help them with correct diagnosis.
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Sithole, Jabulani S. "Longitudinal data models for evaluating change in prescribing patterns." Thesis, Keele University, 2000. http://ethos.bl.uk/OrderDetails.do?uin=uk.bl.ethos.327702.

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Books on the topic "Medical statistics Evaluation"

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Statistics for evidence-based practice and evaluation. Belmont, CA: Thomson, Brooks/Cole, 2007.

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The statistical evaluation of medical tests for classification and prediction. Oxford: Oxford University Press, 2003.

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Statistics for evidence-based practice and evaluation. 3rd ed. Belmont, CA: Brooks/Cole, Cengage Learning, 2013.

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Statistics for evidence-based practice and evaluation. 2nd ed. Belmont, Calif: Brooks/Cole, 2010.

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Clinical pharmacist's guide to biostatistics and literature evaluation. Lenexa, Kan: American College of Clinical Pharmacy, 2011.

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Djaha, Kouassi, and Jean Marc Djoman. Evaluation de l'impact de la guerre sur le système de santé ivoirien. Abidjan: Organisation mondiale de la santé (OMS), Bureau de la représentation de l'OMS pour la Côte d'Ivoire, 2003.

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Klimont, Jeannette. Sozio-demographische und sozio-ökonomische Determinanten von Gesundheit: Auswertungen der Daten aus der österreichischen Gesundheitsbefragung 2006/2007. Wien: Statistik Austria, 2008.

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Topical antimicrobial testing and evaluation. New York: Marcel Dekker, 1999.

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Evaluating clinical and public health interventions: A practical guide to study design and statistics. Cambridge: New York, 2010.

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Western Australia. Workers' Compensation and Rehabilitation Commission. Management Practices, Medical Interventions and Return to Work: Research report. Western Australia: Workcover Western Australia, 1998.

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Book chapters on the topic "Medical statistics Evaluation"

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Houston, A. S., and A. Craig. "Computer Evaluation of Cardiac Phase Images using Circular Statistics and Analysis of Variance." In Medical Images: Formation, Handling and Evaluation, 551–61. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 1992. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-77888-9_28.

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Di Ruberto, Cecilia, and Giuseppe Fodde. "Evaluation of Statistical Features for Medical Image Retrieval." In Image Analysis and Processing – ICIAP 2013, 552–61. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2013. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-41181-6_56.

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Emons, Wilco H. M., and Paulette C. Flore. "Evaluating Scales for Ordinal Assessment in Clinical and Medical Psychology." In Springer Proceedings in Mathematics & Statistics, 449–61. New York, NY: Springer New York, 2013. http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4614-9348-8_29.

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Chen, Jie. "Sequential testing for safety evaluation." In Statistical Methods for Evaluating Safety in Medical Product Development, 319–31. Chichester, UK: John Wiley & Sons, Ltd, 2014. http://dx.doi.org/10.1002/9781118763070.ch12.

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Diao, Liqun, Richard J. Cook, and Ker-Ai Lee. "Statistical analysis of recurrent adverse events." In Statistical Methods for Evaluating Safety in Medical Product Development, 180–92. Chichester, UK: John Wiley & Sons, Ltd, 2014. http://dx.doi.org/10.1002/9781118763070.ch7.

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Yang, Xue, Hakmook Kang, Allen Newton, and Bennett A. Landman. "Quantitative Evaluation of Statistical Inference in Resting State Functional MRI." In Medical Image Computing and Computer-Assisted Intervention – MICCAI 2012, 246–53. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2012. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-33418-4_31.

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Goparaju, Anupama, Ibolya Csecs, Alan Morris, Evgueni Kholmovski, Nassir Marrouche, Ross Whitaker, and Shireen Elhabian. "On the Evaluation and Validation of Off-the-Shelf Statistical Shape Modeling Tools: A Clinical Application." In Shape in Medical Imaging, 14–27. Cham: Springer International Publishing, 2018. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-04747-4_2.

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Ahmed, Ismaïl, Bernard Bégaud, and Pascale Tubert-Bitter. "Evaluation of post-marketing safety using spontaneous reporting databases." In Statistical Methods for Evaluating Safety in Medical Product Development, 332–44. Chichester, UK: John Wiley & Sons, Ltd, 2014. http://dx.doi.org/10.1002/9781118763070.ch13.

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Grova, Christophe, Pierre Jannin, Irène Buvat, Habib Benali, and Bernard Gibaud. "Evaluation of Registration of Ictal SPECT/MRI Data Using Statistical Similarity Methods." In Medical Image Computing and Computer-Assisted Intervention – MICCAI 2004, 687–95. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2004. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-540-30135-6_84.

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Gould, A. Lawrence. "Introduction." In Statistical Methods for Evaluating Safety in Medical Product Development, 1–21. Chichester, UK: John Wiley & Sons, Ltd, 2014. http://dx.doi.org/10.1002/9781118763070.ch1.

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Conference papers on the topic "Medical statistics Evaluation"

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Dura, E., J. Domingo, G. Ayala, and L. Marti-Bonmati. "Functional statistics based method for the evaluation of the registration of sequences of 3D perfusion MR images." In 2011 IEEE Nuclear Science Symposium and Medical Imaging Conference (2011 NSS/MIC). IEEE, 2011. http://dx.doi.org/10.1109/nssmic.2011.6152573.

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Ju-Chieh Cheng, N. Agbeko, J. O'Sullivan, and R. Laforest. "Evaluation of an iterative cascade gamma ray correction algorithm for non-standard PET nuclides at various counting statistics in high resolution small animal PET imaging." In 2009 IEEE Nuclear Science Symposium and Medical Imaging Conference (NSS/MIC 2009). IEEE, 2009. http://dx.doi.org/10.1109/nssmic.2009.5401641.

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Brickman, Dennis B. "Snap-Lock Beads Danger Analysis." In ASME 1999 International Mechanical Engineering Congress and Exposition. American Society of Mechanical Engineers, 1999. http://dx.doi.org/10.1115/imece1999-1145.

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Abstract A tragic accident occurred when a 16 month old child fell face down and an oblong plastic toy snap-lock bead lodged in his throat obstructing his airway. Approaches utilized in the danger analysis include safety and medical literature review, codes and standards research, accident statistics survey, and evaluation of alternative snap-lock beads designs. Results of the danger analysis indicate that there are technically and economically feasible design alternatives which prevent the snap-lock beads from blocking the user’s airway.
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Sancha, Pilar, Ana Gessa, and Amor Jiménez. "Evaluating accredited mHealth applications. An exploratory study." In CARMA 2020 - 3rd International Conference on Advanced Research Methods and Analytics. Valencia: Universitat Politècnica de València, 2020. http://dx.doi.org/10.4995/carma2020.2020.11609.

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There are over 150.000 mHealth apps currently available, but few haveundergone an external quality review. Standards and validation practicesregarding mobile health apps need to be established to ensure their properuse and integration into medical practice.This study aimed to explore the attributes of mobile health apps that havebeen awarded by a Quality Seal, and how these attributes relate to the apps’user, developer, category and consumer ratings.For the analysis of the 30 acredited apps, we collected data from multipleopen data sources. Descriptive statistics were used to summarize h-apps’ keycharacteristics, and a chi-squared test was used to determine whether therewere significant relationships between the apps and their quality attributes.Although the applications analysed are characterised by their heterogeneity,this research found that seven out of 50 remarkable attributes had significantinfluence on the application evaluation process, according to therecommendations on design, use and assessment of health fromAppSaludable. Only some attributes (adaptation of contents, pilot testing,and accessibility and usability) were correlated with some apps’ features.This study can contribute to improving both the processes of validation andquality of medical care of the citizens and in general, the medical practice.
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Erigüç, Gülsün. "Density and Number of Physicians in Turkey for the Period of 2002-2012: An Evaluation of Macro Health Manpower Planning." In International Conference on Eurasian Economies. Eurasian Economists Association, 2014. http://dx.doi.org/10.36880/c05.01002.

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Health care delivery requires a sufficient number of manpower. It is recognized that the shortage of health workforce is the most important issue for the health sector. Health manpower distribution should be in a balanced across the country. National human resources for health policies require evidence-based planning. Health manpower planning involves issues such as planning, employment and management of workforce. The main objectives of this study are determine physician numbers, compare the data to OECD and other countries, distribution of physicians, proportion of health employees to each other. The main criteria used in health manpower planning are that the numerical situation of manpower, while the other is distinguishes of manpower according to the regions, provinces and institutions. The Ministry of Health of Turkey Health Statistics Year Books (last one published in 2013 for 2012 data) and the other statistics were used for obtaining data. In Turkey, physicians total has increased by 41,1%, in this period. Specialist physician increased by 54, 2%, general practitioner 25, 8%, medical residents 33, 4%. In 2002, 62, 4% of physicians total were working in the Ministry of Health while 21.9% universities, 15.7% private sector. In 2012, 56.8% of physicians total were working in the Ministry of Health, 20.8% universities, 22.4% private sector. In 2002, Turkey had 139 physicians per 100.000 populations while the number is 172, in 2012. According to the tenth five-year development plan, the number of physicians per 100.000 people are estimated to be 176 for 2013, while 193 for 2018.
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Forbs, Sharleen. "Creation and evaluation of a workplace based certificate in official statistics for government policy makers." In Next Steps in Statistics Education. International Association for Statistical Education, 2009. http://dx.doi.org/10.52041/srap.09902.

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Statistics New Zealand recently developed a pre-university Certificate of Official Statistics aimed at increasing the statistical literacy of government policy advisors. It has four compulsory statistics units taught by academics from several New Zealand universities together with Statistics New Zealand staff, and one optional unit. Student cohorts are kept small and both the learning and assessment is based on real statistical, research, policy and media publications. The assessment is competency based and students can re-sit questions until a satisfactory standard is achieved. The first cohort of students (enrolled in 2007) was used as a pilot and evaluated for the appropriateness of the learning, possible enhancements to assessment questions and the impact of their prior level of statistical knowledge, motivation and management support on the time taken to complete units. The results of this evaluation are given together with the resulting changes made to the Certificate.
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Klein, Thilo, Anaïs Galdin, and El Iza Mohamedou. "An indicator for statistical literacy based on national newspaper archives." In Promoting Understanding of Statistics about Society. International Association for Statistical Education, 2016. http://dx.doi.org/10.52041/srap.16205.

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This paper develops and reports on a composite indicator for statistical literacy as part of the Busan Action Plan for Statistics (BAPS) logical framework as agreed in the 4th High Level Forum on Aid Effectiveness. The Plan’s first objective is to “fully integrate statistics into decision-making”. Statistical literacy is a prerequisite to effectively use statistics to inform decisions for planning, analysis, monitoring, and evaluation, thus increasing transparency and accountability. The statistical literacy indicator measures the use of and critical engagement with statistics in national newspapers. The target population are journalists and newspaper readers. This excludes the illiterate population and those without access to print or online media. Articles are from RSS feeds of national newspapers, primarily based on -- but not limited to -- the global news aggregator Google News.
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Rajagopal, Jayasai, Gregory M. Sturgeon, Xinyuan C. Chen, Thomas J. Sauer, William P. Segars, Joseph Y. Lo, and Yinhao Ren. "Evaluation of statistical breast phantoms with higher resolution." In Physics of Medical Imaging, edited by Guang-Hong Chen, Joseph Y. Lo, and Taly Gilat Schmidt. SPIE, 2018. http://dx.doi.org/10.1117/12.2294049.

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Riehemann, Stefan, Christian Gaser, Hans-Peter Volz, and Heinrich Sauer. "Evaluation of cerebral 31-P chemical shift images utilizing statistical parametric mapping." In Medical Imaging '99, edited by Kenneth M. Hanson. SPIE, 1999. http://dx.doi.org/10.1117/12.348516.

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10

Van de Casteele, Elke, Paul Parizel, and Jan Sijbers. "Quantitative evaluation of ASiR image quality: an adaptive statistical iterative reconstruction technique." In SPIE Medical Imaging, edited by Norbert J. Pelc, Robert M. Nishikawa, and Bruce R. Whiting. SPIE, 2012. http://dx.doi.org/10.1117/12.911283.

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Reports on the topic "Medical statistics Evaluation"

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Gindi, Renee. Health, United States, 2019. Centers for Disease Control and Prevention (U.S.), 2021. http://dx.doi.org/10.15620/cdc:100685.

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Health, United States, 2019 is the 43rd report on the health status of the nation and is submitted by the Secretary of the Department of Health and Human Services to the President and the Congress of the United States in compliance with Section 308 of the Public Health Service Act. This report was compiled by the National Center for Health Statistics (NCHS) of the Centers for Disease Control and Prevention (CDC). The Health, United States series presents an annual overview of national trends in key health indicators. The 2019 report presents trends and current information on selected measures of morbidity, mortality, health care utilization and access, health risk factors, prevention, health insurance, and personal health care expenditures in a 20-figure chartbook. The Health, United States, 2019 Chartbook is supplemented by several other products including Trend Tables, an At-a-Glance table, and Appendixes available for download on the Health, United States website at: https://www.cdc.gov/nchs/hus/ index.htm. The Health, United States, 2019 Chartbook contains 20 figures and 20 tables on health and health care in the United States. Examining trends in health informs the development, implementation, and evaluation of health policies and programs. The first section (Figures 1–13) focuses on health status and determinants: life expectancy, infant mortality, selected causes of death, overdose deaths, suicide, maternal mortality, teen births, preterm births, use of tobacco products, asthma, hypertension, heart disease and cancer, and functional limitations. The second section (Figures 14–15) presents trends in health care utilization: use of mammography and colorectal tests and unmet medical needs. The third section (Figures 16–17) focuses on health care resources: availability of physicians and dentists. The fourth section (Figures 18–20) describes trends in personal health care expenditures, health insurance coverage, and supplemental insurance coverage among Medicare beneficiaries. The Highlights section summarizes major findings from the Chartbook. Suggested citation: National Center for Health Statistics. Health, United States, 2019. Hyattsville, MD. 2021.
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Gilbert, R. O., and J. C. Simpson. Statistical methods for evaluating the attainment of cleanup standards. Volume 3, Reference-based standards for soils and solid media, Revision 1. Office of Scientific and Technical Information (OSTI), December 1992. http://dx.doi.org/10.2172/10122249.

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Kim, Joseph, and Patricia McCarthy. Evaluation of Sustainability Determinants to Develop a Sustainability Rating System for California Infrastructure Construction Projects. Mineta Transportation Institute, June 2022. http://dx.doi.org/10.31979/mti.2022.2142.

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This study evaluates the important sustainability determinants that affect factors’ success in meeting their sustainability goals when conducting infrastructure construction projects in California. The study implemented the online survey method to evaluate the sustainability characteristics that infrastructure industry professionals currently are aware of under the current situation in California. A data set of 25 validated survey responses is used for statistical data analysis using analysis of variables, Kruskal-Wallis tests, and two sample t-tests. The analysis results showed that the median response values for the six major sustainability categories do not show any significant difference. The results also showed that no statistically significant difference in the mean response values can be found from the six major sustainability categories considered. Based on the pairwise comparison results, only the other category showed a difference with water- and energy-related categories. However, mean ranks among the factors under each category are useful in prioritizing the importance of the factors considered, which will be useful for the successful implementation of sustainability in infrastructure construction projects in California. These results are meaningful for legislators and transportation agencies because they provide insights about the sustainability criteria relevant to infrastructure construction projects for better informed decisions about how to meet the projects’ sustainability goals.
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4

Kuhnt, Matthias, Tilman Reitz, and Patrick Wöhrle. Arbeiten unter dem Wissenschaftszeitvertragsgesetz : Eine Evaluation von Befristungsrecht und -realität an deutschen Universitäten. Technische Universität Dresden, 2022. http://dx.doi.org/10.25368/2022.132.

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Wissenschaftlich Beschäftigte ohne Professur sind vielerorts nicht gut gestellt. In Deutschland kommen zwei Besonderheiten hinzu: Der Anteil befristet beschäftigter Wissenschaftler*innen liegt hier deutlich höher als in anderen Hochschulsystemen, und ihre Stellung wird seit dem Jahr 2007 durch ein eigenes Sonderbefristungsrecht festgeschrieben – das Wissenschaftszeitvertragsgesetz. Das Gesetz wurde nach seiner Einführung evaluiert und u. a. angesichts der Ergebnisse 2016 novelliert; eine weitere Evaluierung ist gesetzlich vorgesehen und für dieses Jahr angekündigt. Die Debatte zur Lage befristet beschäftigten wissenschaftlichen Personals, besonders im sogenannten Nachwuchs, geht jedoch so weit über die amtlich beauftragten Evaluationen hinaus, dass es nötig scheint, das Gesetz unabhängig von den Fragestellungen des zuständigen Ministeriums zu evaluieren. Diese Arbeit legen wir hier vor. In unserer Studie werden Kernargumente zum WissZeitVG und zur in ihm kodifizierten Praxis mit einer detaillierten Befragung der Betroffenen genauer nachvollzogen und überprüfbar gemacht. In einer breit angelegten Online-Befragung haben wir wissenschaftliche Beschäftigte an 23 Universitäten erreicht; 4620 von ihnen haben den Fragebogen auswertbar ausgefüllt. Unsere Analyse zielt auf vier grundlegende Aspekte, die das Sonderbefristungsrecht in der Wissenschaft insgesamt zu beurteilen ermöglichen: 1. Welche Beschäftigungslagen, Qualifikations- und Karriereverläufe werden durch das WissZeitVG typischerweise hergestellt oder unterstützt? 2. Wie wirken sich diese Bedingungen auf Arbeits- und Lebensqualität der Beschäftigten aus? 3. Welche wissenschaftlichen (und nichtwissenschaftlichen) Tätigkeiten und Haltungen werden durch das WissZeitVG befördert? 4. Wie beurteilen die Betroffenen den gesetzlichen Rahmen ihrer Tätigkeit? Mit dieser relativ umfassenden Perspektive heben wir uns von Studien ab, die spezifischer untersucht haben, inwiefern das WissZeitVG Befristungen in der Wissenschaft praktikabel macht und inwieweit seine Novellierung die üblichen Vertragslaufzeiten verlängert hat. Stattdessen ermöglicht unsere Analyse die Grundsatzfrage zu stellen, ob ein Sonderbefristungsrecht in der Wissenschaft überhaupt zu rechtfertigen ist. Folgende Ergebnisse sind besonders hervorzuheben: 1. Unsere Studie bestätigt und vertieft den bekannten Befund, dass das WissZeitVG für das nichtprofessorale wissenschaftliche Personal atypische Beschäftigung zur Norm macht. Sie lässt sich bei weitem nicht nur in den verbreiteten, bei uns zumindest umrisshaft erfassten außertariflichen Arbeitsverhältnissen feststellen. Unter den Befragten herrschen befristete Arbeitsverträge vor (mit 82 %, ähnlich wie in der amtlichen Statistik), und die mittleren Vertragslaufzeiten sind relativ kurz – 23 Monate, mit einem Median von 17 Monaten. Laufzeiten von zwölf Monaten und weniger bilden weiterhin keine Seltenheit. Kettenverträge müssen sogar als Normalfall gelten; im Lauf der vom WissZeitVG gewährten Zwölfjahresfrist sammeln die Befragten durchschnittlich acht Verträge an, bereits nach drei bis sechs Jahren sind es durchschnittlich vier Verträge, oft an derselben Hochschule. Hinzu kommt ein hoher Anteil von Teilzeit-Arbeitsverhältnissen (37 %), die in mindestens der Hälfte der Fälle nicht auf einem Teilzeitwunsch der Beschäftigten beruhen. Beschäftigte auf diesen Stellen arbeiten auch besonders viel mehr als vertraglich vereinbart (im Durchschnitt 13 Stunden pro Woche); bei allen befragten Gruppen stellt Mehrarbeit die Regel dar. 2. Trotz der vielen Arbeit ist festzustellen, dass die Befristung den Qualifikationserwerb oft nicht befördert, sondern erschwert. Ein wichtiger Faktor sind die Vertragsdauern. Sie liegen bei Promovierenden zumeist weit unter der durchschnittlichen Gesamtdauer einer Promotion, bei 39 % dieser Gruppe sogar bei zwei Jahren und weniger. Fast die Hälfte der Befragten, deren Qualifikationsziel ein formaler Abschluss ist, berichtet, dass die Vertragslaufzeit für ihn nicht ausreichen wird. Unter den offiziell zur Habilitation Eingestellten ist dies sogar bei mehr als der Hälfte der Fall, und 23 % von ihnen berichten, faktisch keine Habilitation anzustreben. Der Befund, dass die steil gestiegene Anzahl von Qualifizierungsbeschäftigungen fast keinen Zuwachs wirklicher Qualifikationen hervorbringt (vgl. Gassmann 2020, 44 – ​46), lässt sich damit deutlich besser erklären. 3. Sachlich hängen die Defizite faktischer Qualifikationstätigkeit auch damit zusammen, dass andere, teilweise wissenschaftsfremde Tätigkeiten großen Raum einnehmen. Bei den häufig ausgeübten Arbeiten folgt auf Forschung und Lehre unmittelbar die Angabe ›Verwaltung‹ (während die ›akademische Selbstverwaltung‹ eine geringere Rolle spielt), auch Aufbau und Pflege von Netzwerken, Projektanträge und -berichte sind breit vertreten. Ohne Befristung würden die Befragten die meisten dieser Tätigkeiten in geringerem Umfang ausüben, und viele geben an, dass sie für ihre Vorgesetzen Aufgaben erfüllen, für die ihrer Ansicht nach keine vertragliche Grundlage besteht. Für solche Aufgaben (neben Verwaltung und Organisation etwa technische Dienstleistungen oder Zuarbeit zu Lehre und Publikationen) wenden 15 % der Befragten mit Vorgesetzten bis zu drei Stunden, insgesamt 13 % sogar vier bis zwölf Stunden wöchentlich auf. Die Zeit für Qualifizierung schrumpft damit, und 9 % der Promovierenden und Habilitierenden sowie 17 % mit anderem Qualifizierungsziel gaben an, dass ihre faktische Tätigkeit nichts mit dem offiziellen Ziel zu tun hat. 4. Die umrissene Beschäftigungslage beeinträchtigt die Arbeits- und Lebensqualität des wissenschaftlichen Personals. Die kurzen Vertragslaufzeiten, die schlechten Aussichten auf eine Professur und der ›Druck, sich um Anschlussprojekte zu kümmern‹, werden von den befristet Beschäftigten mehrheitlich als ›störend‹ oder ›sehr störend‹ eingeschätzt; ein großer Teil von ihnen (29 %) empfindet so auch die ›Abhängigkeit von Vorgesetzten‹. Auch beim Personal mit unbefristetem Arbeitsvertrag ist in diesen Punkten Unzufriedenheit verbreitet, die Werte sind hier allerdings jeweils merklich geringer. In der Sicht der allermeisten Befragten lassen sich die Befristungen zudem schlecht mit Freundschaften, Partnerschaft und Kinderbetreuung vereinbaren. Für die Zeit nach der Promotion schreiben ihnen über 90 % einen negativen Einfluss auf das Privatleben zu. Das ist auch handlungsrelevant. Mehr als ein Drittel der Befragten hat bereits einmal aufgrund der Beschäftigungslage einen Kinderwunsch zurückgestellt, bei den Beschäftigten mit Kindern hat eine Mehrheit häufig oder sehr häufig Betreuungsschwierigkeiten, und 19 % berichten, dass während ihrer Elternzeit bereits einmal ein Arbeitsverhältnis ausgelaufen ist. 5. Das WissZeitVG beeinträchtigt darüber hinaus die Qualität wissenschaftlicher Praxis. Das lässt sich nicht allein am berichteten Ausmaß wissenschaftsfremder Tätigkeiten ablesen, sondern auch daran, welchen Faktoren die Befragten Bedeutung für ihr berufliches Fortkommen zumessen: Am häufigsten wurden hier Netzwerke und Kontakte genannt, neben Publikationen spielten auch Konferenzteilnahmen und das Einwerben von Projektgeldern eine sehr wichtige Rolle. Zugleich bedroht die fortgesetzte Unsicherheit und Abhängigkeit den Kern wissenschaftlicher Kommunikation. Auf die Frage, ob sie sich fallweise mit wissenschaftlicher Kritik zurückhalten, um ihre Stellung nicht zu gefährden, antworteten die befristet Beschäftigten zu insgesamt 40 % mit ›teilweise‹, ›häufig‹ oder sogar ›immer‹ – während bei den unbefristet Beschäftigten nur 24 % diese Antworten gaben. Persönliches und wissenschaftliches Fehlverhalten wird unter den bestehenden Bedingungen oft nicht gemeldet (35 % der Befragten haben dies schon einmal unterlassen); hier lässt sich allerdings keine starke Korrelation zur Befristung erkennen. 6. Angesichts dieser Erfahrungen verwundert es nicht, dass die Befragten das WissZeitVG und die durch es ermöglichte Praxis mehrheitlich ablehnen. Oft behauptete positive Effekte befristeter Beschäftigungsverhältnisse werden (besonders für die Zeit nach der Promotion) überwiegend bestritten. Anders als die Kanzler der deutschen Hochschulen sind die Befragten mehrheitlich nicht der Ansicht, dass diese Verhältnisse die ›erforderliche personalpolitische Flexibilität‹ schaffen, die ›Produktivität wissenschaftlichen Arbeitens‹ steigern oder die ›Innovationskraft der Wissenschaft‹ erhöhen. Verbesserungen würden für die meisten Befragten daher deutliche Korrekturen erfordern. Für viele wäre es hilfreich, wenn Qualifikationsziele genauer bestimmt oder Befristungsdauern verlängert würden. Mit besonders großer Mehrheit bejahen sie schließlich zwei grundlegende Änderungen: 76 % wären für eine ›Abschaffung des Sonderbefristungsrechts in der Wissenschaft‹ und 86 % dafür, eine unbefristete Beschäftigung ab der Promotion zur Regel zu machen. Für die Novelle bzw. Ersetzung des WissZeitVG liegen damit klare Kriterien vor.
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5

Kuhnt, Mathias, Tilman Reitz, and Patrick Wöhrle. Arbeiten unter dem Wissenschaftszeitvertragsgesetz : Eine Evaluation von Befristungsrecht und -realität an deutschen Universitäten. Technische Universität Dresden, 2022. http://dx.doi.org/10.25368/2022.366.

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Abstract:
Wissenschaftlich Beschäftigte ohne Professur sind vielerorts nicht gut gestellt. In Deutschland kommen zwei Besonderheiten hinzu: Der Anteil befristet beschäftigter Wissenschaftler*innen liegt hier deutlich höher als in anderen Hochschulsystemen, und ihre Stellung wird seit dem Jahr 2007 durch ein eigenes Sonderbefristungsrecht festgeschrieben – das Wissenschaftszeitvertragsgesetz. Das Gesetz wurde nach seiner Einführung evaluiert und u. a. angesichts der Ergebnisse 2016 novelliert; eine weitere Evaluierung ist gesetzlich vorgesehen und für dieses Jahr angekündigt. Die Debatte zur Lage befristet beschäftigten wissenschaftlichen Personals, besonders im sogenannten Nachwuchs, geht jedoch so weit über die amtlich beauftragten Evaluationen hinaus, dass es nötig scheint, das Gesetz unabhängig von den Fragestellungen des zuständigen Ministeriums zu evaluieren. Diese Arbeit legen wir hier vor. In unserer Studie werden Kernargumente zum WissZeitVG und zur in ihm kodifizierten Praxis mit einer detaillierten Befragung der Betroffenen genauer nachvollzogen und überprüfbar gemacht. In einer breit angelegten Online-Befragung haben wir wissenschaftliche Beschäftigte an 23 Universitäten erreicht; 4620 von ihnen haben den Fragebogen auswertbar ausgefüllt. Unsere Analyse zielt auf vier grundlegende Aspekte, die das Sonderbefristungsrecht in der Wissenschaft insgesamt zu beurteilen ermöglichen: 1. Welche Beschäftigungslagen, Qualifikations- und Karriereverläufe werden durch das WissZeitVG typischerweise hergestellt oder unterstützt? 2. Wie wirken sich diese Bedingungen auf Arbeits- und Lebensqualität der Beschäftigten aus? 3. Welche wissenschaftlichen (und nichtwissenschaftlichen) Tätigkeiten und Haltungen werden durch das WissZeitVG befördert? 4. Wie beurteilen die Betroffenen den gesetzlichen Rahmen ihrer Tätigkeit? Mit dieser relativ umfassenden Perspektive heben wir uns von Studien ab, die spezifischer untersucht haben, inwiefern das WissZeitVG Befristungen in der Wissenschaft praktikabel macht und inwieweit seine Novellierung die üblichen Vertragslaufzeiten verlängert hat. Stattdessen ermöglicht unsere Analyse die Grundsatzfrage zu stellen, ob ein Sonderbefristungsrecht in der Wissenschaft überhaupt zu rechtfertigen ist. Folgende Ergebnisse sind besonders hervorzuheben: 1. Unsere Studie bestätigt und vertieft den bekannten Befund, dass das WissZeitVG für das nichtprofessorale wissenschaftliche Personal atypische Beschäftigung zur Norm macht. Sie lässt sich bei weitem nicht nur in den verbreiteten, bei uns zumindest umrisshaft erfassten außertariflichen Arbeitsverhältnissen feststellen. Unter den Befragten herrschen befristete Arbeitsverträge vor (mit 82 %, ähnlich wie in der amtlichen Statistik), und die mittleren Vertragslaufzeiten sind relativ kurz – 23 Monate, mit einem Median von 17 Monaten. Laufzeiten von zwölf Monaten und weniger bilden weiterhin keine Seltenheit. Kettenverträge müssen sogar als Normalfall gelten; im Lauf der vom WissZeitVG gewährten Zwölfjahresfrist sammeln die Befragten durchschnittlich acht Verträge an, bereits nach drei bis sechs Jahren sind es durchschnittlich vier Verträge, oft an derselben Hochschule. Hinzu kommt ein hoher Anteil von Teilzeit-Arbeitsverhältnissen (37 %), die in mindestens der Hälfte der Fälle nicht auf einem Teilzeitwunsch der Beschäftigten beruhen. Beschäftigte auf diesen Stellen arbeiten auch besonders viel mehr als vertraglich vereinbart (im Durchschnitt 13 Stunden pro Woche); bei allen befragten Gruppen stellt Mehrarbeit die Regel dar. 2. Trotz der vielen Arbeit ist festzustellen, dass die Befristung den Qualifikationserwerb oft nicht befördert, sondern erschwert. Ein wichtiger Faktor sind die Vertragsdauern. Sie liegen bei Promovierenden zumeist weit unter der durchschnittlichen Gesamtdauer einer Promotion, bei 39 % dieser Gruppe sogar bei zwei Jahren und weniger. Fast die Hälfte der Befragten, deren Qualifikationsziel ein formaler Abschluss ist, berichtet, dass die Vertragslaufzeit für ihn nicht ausreichen wird. Unter den offiziell zur Habilitation Eingestellten ist dies sogar bei mehr als der Hälfte der Fall, und 23 % von ihnen berichten, faktisch keine Habilitation anzustreben. Der Befund, dass die steil gestiegene Anzahl von Qualifizierungsbeschäftigungen fast keinen Zuwachs wirklicher Qualifikationen hervorbringt (vgl. Gassmann 2020, 44 – ​46), lässt sich damit deutlich besser erklären. 3. Sachlich hängen die Defizite faktischer Qualifikationstätigkeit auch damit zusammen, dass andere, teilweise wissenschaftsfremde Tätigkeiten großen Raum einnehmen. Bei den häufig ausgeübten Arbeiten folgt auf Forschung und Lehre unmittelbar die Angabe ›Verwaltung‹ (während die ›akademische Selbstverwaltung‹ eine geringere Rolle spielt), auch Aufbau und Pflege von Netzwerken, Projektanträge und -berichte sind breit vertreten. Ohne Befristung würden die Befragten die meisten dieser Tätigkeiten in geringerem Umfang ausüben, und viele geben an, dass sie für ihre Vorgesetzen Aufgaben erfüllen, für die ihrer Ansicht nach keine vertragliche Grundlage besteht. Für solche Aufgaben (neben Verwaltung und Organisation etwa technische Dienstleistungen oder Zuarbeit zu Lehre und Publikationen) wenden 15 % der Befragten mit Vorgesetzten bis zu drei Stunden, insgesamt 13 % sogar vier bis zwölf Stunden wöchentlich auf. Die Zeit für Qualifizierung schrumpft damit, und 9 % der Promovierenden und Habilitierenden sowie 17 % mit anderem Qualifizierungsziel gaben an, dass ihre faktische Tätigkeit nichts mit dem offiziellen Ziel zu tun hat. 4. Die umrissene Beschäftigungslage beeinträchtigt die Arbeits- und Lebensqualität des wissenschaftlichen Personals. Die kurzen Vertragslaufzeiten, die schlechten Aussichten auf eine Professur und der ›Druck, sich um Anschlussprojekte zu kümmern‹, werden von den befristet Beschäftigten mehrheitlich als ›störend‹ oder ›sehr störend‹ eingeschätzt; ein großer Teil von ihnen (29 %) empfindet so auch die ›Abhängigkeit von Vorgesetzten‹. Auch beim Personal mit unbefristetem Arbeitsvertrag ist in diesen Punkten Unzufriedenheit verbreitet, die Werte sind hier allerdings jeweils merklich geringer. In der Sicht der allermeisten Befragten lassen sich die Befristungen zudem schlecht mit Freundschaften, Partnerschaft und Kinderbetreuung vereinbaren. Für die Zeit nach der Promotion schreiben ihnen über 90 % einen negativen Einfluss auf das Privatleben zu. Das ist auch handlungsrelevant. Mehr als ein Drittel der Befragten hat bereits einmal aufgrund der Beschäftigungslage einen Kinderwunsch zurückgestellt, bei den Beschäftigten mit Kindern hat eine Mehrheit häufig oder sehr häufig Betreuungsschwierigkeiten, und 19 % berichten, dass während ihrer Elternzeit bereits einmal ein Arbeitsverhältnis ausgelaufen ist. 5. Das WissZeitVG beeinträchtigt darüber hinaus die Qualität wissenschaftlicher Praxis. Das lässt sich nicht allein am berichteten Ausmaß wissenschaftsfremder Tätigkeiten ablesen, sondern auch daran, welchen Faktoren die Befragten Bedeutung für ihr berufliches Fortkommen zumessen: Am häufigsten wurden hier Netzwerke und Kontakte genannt, neben Publikationen spielten auch Konferenzteilnahmen und das Einwerben von Projektgeldern eine sehr wichtige Rolle. Zugleich bedroht die fortgesetzte Unsicherheit und Abhängigkeit den Kern wissenschaftlicher Kommunikation. Auf die Frage, ob sie sich fallweise mit wissenschaftlicher Kritik zurückhalten, um ihre Stellung nicht zu gefährden, antworteten die befristet Beschäftigten zu insgesamt 40 % mit ›teilweise‹, ›häufig‹ oder sogar ›immer‹ – während bei den unbefristet Beschäftigten nur 24 % diese Antworten gaben. Persönliches und wissenschaftliches Fehlverhalten wird unter den bestehenden Bedingungen oft nicht gemeldet (35 % der Befragten haben dies schon einmal unterlassen); hier lässt sich allerdings keine starke Korrelation zur Befristung erkennen. 6. Angesichts dieser Erfahrungen verwundert es nicht, dass die Befragten das WissZeitVG und die durch es ermöglichte Praxis mehrheitlich ablehnen. Oft behauptete positive Effekte befristeter Beschäftigungsverhältnisse werden (besonders für die Zeit nach der Promotion) überwiegend bestritten. Anders als die Kanzler der deutschen Hochschulen sind die Befragten mehrheitlich nicht der Ansicht, dass diese Verhältnisse die ›erforderliche personalpolitische Flexibilität‹ schaffen, die ›Produktivität wissenschaftlichen Arbeitens‹ steigern oder die ›Innovationskraft der Wissenschaft‹ erhöhen. Verbesserungen würden für die meisten Befragten daher deutliche Korrekturen erfordern. Für viele wäre es hilfreich, wenn Qualifikationsziele genauer bestimmt oder Befristungsdauern verlängert würden. Mit besonders großer Mehrheit bejahen sie schließlich zwei grundlegende Änderungen: 76 % wären für eine ›Abschaffung des Sonderbefristungsrechts in der Wissenschaft‹ und 86 % dafür, eine unbefristete Beschäftigung ab der Promotion zur Regel zu machen. Für die Novelle bzw. Ersetzung des WissZeitVG liegen damit klare Kriterien vor.
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6

Evidence Synthesis and Meta-Analysis for Drug Safety. Council for International Organizations of Medical Sciences (CIOMS), 2016. http://dx.doi.org/10.56759/lela7055.

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Abstract:
At any point in the drug development process, systematic reviews and meta-analysis can provide important information to guide the future path of the development programme and any actions that might be needed in the post-marketing setting. This report gives the rationale for why and when a meta-analysis should be considered, all in the context of regulatory decision-making, and the tasks, data collection, and analyses that need to be carried out to inform those decisions. -- There is increasing demand by decision-makers in health care, the biopharmaceutical industry, and society at large to have access to the best available evidence on benefits and risks of medicinal products. The best strategy will take an overview of all the evidence and where it is possible and sensible, combine the evidence and summarize the results. For efficacy, the outcomes generally use the same or very similar predefined events for each of the trials to be included. Most regulatory guidance and many Cochrane Collaboration reviews have usually given more attention to assessment of benefits, while issues around combining evidence on harms have not been as well-covered. However, the (inevitably) unplanned nature of the data on safety makes the process more difficult. -- Combining evidence on adverse events (AEs), where these were not the focus of the original studies, is more challenging than combining evidence on pre-specified benefits. This focus on AEs represents the main contribution of the current CIOMS X report. The goal of the CIOMS X report is to provide principles on appropriate application of meta-analysis in assessing safety of pharmaceutical products to inform regulatory decision-making. This report is about meta-analysis in this narrow area, but the present report should also provide conceptually helpful points to consider for a wider range of applications, such as vaccines, medical devices, veterinary medicines or even products that are combinations of medicinal products and medical devices. -- Although some of the content of this report describes highly technical statistical concepts and methods (in particular Chapter 4), the ambition of the working group has been to make it comprehensible to non-statisticians for its use in clinical epidemiology and regulatory science. To that end, Chapters 3 and 4, which contain the main technical statistical aspects of the appropriate design, analysis and reporting of a meta-analysis of safety data are followed by Chapter 5 with a thought process for evaluating the findings of a meta-analysis and how to communicate these.
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