Academic literature on the topic 'Duktales Adenokarzinom des Pankreas'

Create a spot-on reference in APA, MLA, Chicago, Harvard, and other styles

Select a source type:

Consult the lists of relevant articles, books, theses, conference reports, and other scholarly sources on the topic 'Duktales Adenokarzinom des Pankreas.'

Next to every source in the list of references, there is an 'Add to bibliography' button. Press on it, and we will generate automatically the bibliographic reference to the chosen work in the citation style you need: APA, MLA, Harvard, Chicago, Vancouver, etc.

You can also download the full text of the academic publication as pdf and read online its abstract whenever available in the metadata.

Journal articles on the topic "Duktales Adenokarzinom des Pankreas"

1

Gallmeier, E., and T. M. Gress. "Duktales Adenokarzinom des Pankreas." Der Gastroenterologe 14, no. 2 (March 2019): 131–48. http://dx.doi.org/10.1007/s11377-019-0340-7.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
2

Gallmeier, E., and T. M. Gress. "Duktales Adenokarzinom des Pankreas." Der Internist 59, no. 8 (July 6, 2018): 805–22. http://dx.doi.org/10.1007/s00108-018-0460-z.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
3

Heinemann, V., and H. Schmidberger. "Duktales Adenokarzinom des Pankreas." Der Onkologe 25, no. 8 (July 25, 2019): 642–44. http://dx.doi.org/10.1007/s00761-019-0603-4.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
4

Waggershauser, Constanze H. "Langzeitrisiko für ein duktales Adenokarzinom des Pankreas." Gastro-News 7, no. 2 (April 2020): 24–27. http://dx.doi.org/10.1007/s15036-020-1313-x.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
5

Reißig, Timm, and Jens Siveke. "Duktales Adenokarzinom des Pankreas – Entstehung, Diagnostik, Therapie." Der Onkologe 26, no. 10 (August 5, 2020): 977–85. http://dx.doi.org/10.1007/s00761-020-00813-7.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
6

Becker, Peter, and Dieter Schilling. "Duktales Adenokarzinom des Pankreas bei 18-jährigem Patienten." Gastro-News 5, no. 4 (August 2018): 6–8. http://dx.doi.org/10.1007/s15036-018-0406-2.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
7

Lohöfer, Fabian, Georgios Kaissis, and Rickmer Braren. "Schnittbilddiagnostik beim duktalen Adenokarzinom des Pankreas." InFo Hämatologie + Onkologie 22, no. 11 (November 2019): 16–20. http://dx.doi.org/10.1007/s15004-019-6745-0.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
8

Alakus, Hakan, Michael Korenkov, Fabian Kütting, and Christiane Bruns. "FOLFIRINOX beim duktalen Adenokarzinom des Pankreas." Der Onkologe 25, no. 8 (May 20, 2019): 726–27. http://dx.doi.org/10.1007/s00761-019-0589-y.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
9

Schleicher, C., M. Colombo-Benkmann, and N. Senninger. "Das lokal fortgeschrittene duktale Adenokarzinom des Pankreas." Der Onkologe 7, no. 4 (April 12, 2001): 443–45. http://dx.doi.org/10.1007/s007610170128.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
10

Alakus, Hakan, Michael Korenkov, Fabian Kütting, and Christiane Bruns. "Erratum zu: FOLFIRINOX beim duktalen Adenokarzinom des Pankreas." Der Onkologe 25, no. 8 (June 11, 2019): 728. http://dx.doi.org/10.1007/s00761-019-0615-0.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
More sources

Dissertations / Theses on the topic "Duktales Adenokarzinom des Pankreas"

1

Pätzold, Miriam Christin [Verfasser]. "Dexamethason als adjuvanter Therapieansatz beim duktalen Adenokarzinom des Pankreas / Miriam Christin Pätzold." Kiel : Universitätsbibliothek Kiel, 2010. http://d-nb.info/1020341645/34.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
2

Mierke, Franz. "Auswirkung der portalvenösen Infiltration nach kurativer Resektion duktaler Adenokarzinome des Pankreas auf das Metastasierungsmuster und das progressionsfreie Überleben." Doctoral thesis, Saechsische Landesbibliothek- Staats- und Universitaetsbibliothek Dresden, 2017. http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:14-qucosa-231499.

Full text
Abstract:
Hintergrund: Ziel der Studie war der Vergleich von Patienten mit duktalem Pankreaskarzinom (PDAC) im progressionsfreien und Gesamtüberleben sowie im Rezidivmuster in Abhängigkeit einer Resektion der Vena portae oder der Vena mesenterica superior (PV/SMV). Methoden: Es wurde eine retrospektive Analyse durchgeführt. Hierbei wurden Patienten betrachtet, die zwischen 2005 und 2015 eine pyloruserhaltende partielle Pankreatoduodenektomie (PPPD), eine klassische Pankreatoduodenektomie (kPD) oder eine totale Pankreatektomie (TP) erhielten. Diese wurden in drei Gruppen eingeteilt. Die P+I+- Gruppe bestand aus Patienten mit Venenresektion (P+), bei denen eine pathohistologische Infiltration der PV oder SMV vorlag (I+). Fand sich bei durchgeführter Venenresektion keine portalvenöse Infiltration (I-), wurden die Patienten der P+I--Gruppe zugeordnet. Als Kontrollgruppe galten Patienten ohne Venenresektion (P-I-), welche zu denen der P+I+- Gruppe gematcht wurden. Die statistischen Analysen wurden mit dem R Softwarepaket durchgeführt. Das Signifikanzlevel wurde für alle Berechnungen auf α = 0,05 festgelegt. Ergebnisse: Insgesamt wurden 179 Patienten eingeschlossen. 113 erhielten eine portalvenöse Resektion. Davon hatten 36 (31,9%) eine pathohistologische Lumeninfiltration (P+I+), bei 77 (68,1%) lag dagegen keine Infiltration vor (P+I-). 66 Patienten ohne Venenresektion wurden zu den Patienten der P+I+-Gruppe gematcht (P-I-). Zwischen den drei Gruppen waren die meisten pathohistologischen Parameter vergleichbar. 17 Patienten (9,5%) wurden neoadjuvant therapiert, davon erhielten 16 eine Venenresektion (P+). Für das Gesamtüberleben konnten signifikante Unterschiede nachgewiesen werden (11,9 Monate [P+I+] vs. 16,1 Monate [P+I-] vs. 20,1 Monate [P-I-]; p=0,01). In der univariaten Überlebensanalyse konnte für den erhöhten präoperativen CA19-9 Wert, den Resektionsstatus (R), den Lymphknotenstatus (N), das Lymphknotenverhältnis (LNR), die mikroskopische Veneninvasion (V) sowie die pathohistologisch gesicherte Infiltration der PV/SMV ein negativer Einfluss nachgewiesen werden. In der multivariaten Analyse blieb die wahre Infiltration der PV/SMV als einziger signifikanter negativer Einflussfaktor auf das Gesamtüberleben erhalten (p=0,014). Die Inzidenz an Fernmetastasen war in der P+I+- Gruppe signifikant erhöht (75% [P+I+] vs. 45,8% [P+I-] vs. 54,7% [P-I-], p=0,01). Für ein Lokalrezidiv fanden sich dagegen keine Häufigkeitsunterschiede zwischen den Gruppen (p=0,96). Das mediane progressionsfreie Überleben war für Patienten der P+I+-Gruppe signifikant verkürzt (7,4 Monate [P+I+] vs. 10,9 Monate [P+I-] vs. 11,6 Monate [P-I-]; p=0,02). Die Lumeninfiltration der PV/SMV, die mikroskopische Veneninvasion (V), der präoperative CA19-9 Wert sowie der Differenzierungsgrad (G) waren negative Einflussfaktoren auf das progressionsfreie Überleben. In der multivariaten Analyse blieben die pathohistologisch gesicherte Infiltration sowie das Grading als negative unabhängige Einflussfaktoren nachweisbar. In 25% der Fälle manifestierte sich das Rezidiv initial in der Leber. Schlussfolgerung: Die pathohistologisch gesicherte Infiltration der PV/SMV ist ein unabhängiger Risikofaktor für das progressionsfreie und das Gesamtüberleben. Die Inzidenz an Fernmetastasen ist für die Patienten der P+I+-Gruppe erhöht. Eine potentiell kurative venöse Resektion kann den Einfluss der aggressiven Tumorbiologie und des fortgeschrittenen Krankheitsbildes nicht vollständig kompensieren
Background. The present study aims to evaluate the longterm outcome and metastatatic pattern of patients who underwent an operation for pancreatic ductal adenocarcinoma (PDAC) with portal or superior mesenteric vein (PV/SMV) resection. Methods. Patients who underwent a pylorus preserving pancreaticoduodenectomy (PPPD), Whipple procedure (kPD) or total pancreatoduodenectomy (TP) between 2005 and 2015 were retrospectively analyzed. The patients were categorized in three subgroups. Those whom received a vein resection with pathohistological tumor invasion of the PV/SMV (P+I+) those at whom underwent vein resection but without pathohistological tumor invasion (P+I-) and lastly a third group (P-I-) matched to the P+I+ included patients without vein resection. Statistical analysis was performed using the R software package. The significance level for all calculations was set at α = 0.05. Results. The study cohort included 179 patients, 113 of whom underwent simultaneous PV/SMV resection. 36 patients (31,9%) had pathohistological tumor infiltration (P+I+), 77 (68,1%) did not (P+I-). 66 patients without vein resection (P-I-) were balanced by the P+I+ group. Most of pathohistological tumor characteristics were comparable between groups. 17 patients (9.5%) received neoadjuvant therapy, 16 of them were in vein resection group (P+). The study revealed differences in overall median survival (11.9 months [P+I+] vs. 16.1 months [P+I-] vs. 20.1 months [P-I-]; p=0.01). Univariate survival analysis shown negative consequences for CA19-9, resection margin (R), status of nodal metastasis (N), lymph node ratio (LNR), microvascular vein invasion (V) and true invasion of the PV/SMV. Multivariate survival analysis identified true invasion of the PV/SMV as the only significant, negative prognostic factor (p= 0.01). Whereas the incidence of local tumor recurrence was comparable (p=0.96), the proportion of patients with distant metastasis showed significant differences (75% [P+I+] vs. 45.8% [P+I-] vs 54.7% [P-I-]; p=0.01). The median time to progression were significantly shorter if the PV/SMV was infiltrated (7,4 months [P+I+] vs. 10,9 months [P+I-] vs. 11,6 months [P-I-]; p=0.02). Univariate progression analysis revealed significances for true invasion of the PV/SMV, microvascular vein invasion (V), CA19-9 and histologic classification (G). Multivariate progression analysis detected pathohistological invasion of the PV/SMV and histologic classification (G) as independent factors. Initial liver metastasis occurred in 25% of the patients. Conclusions. Pathohistological invasion of the PV/SMV is an independent risk factor for overall and progression free survival. Patients of P+I+-group had a higher incidence of distant metastasis, local progression is comparable. Even radical and complete resection cannot completely compensate for aggressive tumor biology and advanced disease. Modifiziert nach Mierke et al., 2016
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
3

Siggelkow, Christina [Verfasser]. "Systematische Übersicht zum medizinischen Nutzen der Positronenemissionstomographie beim duktalen Adenokarzinom des Pankreas / Christina Siggelkow." Halle, 2017. http://d-nb.info/1137206586/34.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
4

Rehbein, Marika Miriam [Verfasser], Nikolas [Akademischer Betreuer] Stoecklein, and Dirk [Akademischer Betreuer] Graf. "Mikrosatelliteninstabilität beim duktalen Adenokarzinom des Pankreas / Marika Miriam Rehbein. Gutachter: Nikolas Stoecklein ; Dirk Graf." Düsseldorf : Universitäts- und Landesbibliothek der Heinrich-Heine-Universität Düsseldorf, 2014. http://d-nb.info/1048677087/34.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
5

Fremerey, Karoline Koralie [Verfasser], and Thomas [Akademischer Betreuer] Knösel. "Expression von TNFRS, ARTS und p16 im duktalen Adenokarzinom des Pankreas / Karoline Koralie Fremerey ; Betreuer: Thomas Knösel." München : Universitätsbibliothek der Ludwig-Maximilians-Universität, 2018. http://d-nb.info/1175878189/34.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
6

Zeller, Marc [Verfasser], and Uta-Maria [Akademischer Betreuer] Bauer. "Die Rolle der Überexpression von PRMT1 im duktalen Adenokarzinom des Pankreas / Marc Zeller. Betreuer: Uta-Maria Bauer." Marburg : Philipps-Universität Marburg, 2015. http://d-nb.info/1068315636/34.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
7

Hammes, Joël [Verfasser], Robert [Akademischer Betreuer] Grützmann, and Susanne [Gutachter] Merkel. "Lokalisation und Diagnosezeitpunkt von Tumorrezidiven beim duktalen Adenokarzinom des Pankreas / Joël Hammes ; Gutachter: Susanne Merkel ; Betreuer: Robert Grützmann." Erlangen : Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg (FAU), 2021. http://d-nb.info/1231545720/34.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
8

Jonescheit, Hannah [Verfasser]. "Einfluss von Indolamin-2,3-Dioxygenase auf die gammadelta T-Zell vermittelte Lyse von duktalem Adenokarzinom des Pankreas / Hannah Jonescheit." Kiel : Universitätsbibliothek Kiel, 2019. http://d-nb.info/1177033496/34.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
9

Bolm, Louisa [Verfasser]. "Die Rolle von Tumor-assoziierten Fibroblasten, desmoplastischer Stromareaktion und translationalen Prognosefaktoren bei duktalem Adenokarzinom des Pankreas und Ampullenkarzinomen / Louisa Bolm." Lübeck : Zentrale Hochschulbibliothek Lübeck, 2018. http://d-nb.info/115503306X/34.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
10

Beier, Barbara [Verfasser], Jörg H. [Akademischer Betreuer] Kleeff, and Roland M. [Akademischer Betreuer] Schmid. "Prognosefaktoren beim resektablen duktalen Adenokarzinom des Pankreas / Barbara Beier. Gutachter: Jörg H. Kleeff ; Roland M. Schmid. Betreuer: Jörg H. Kleeff." München : Universitätsbibliothek der TU München, 2015. http://d-nb.info/1076124909/34.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
More sources

Book chapters on the topic "Duktales Adenokarzinom des Pankreas"

1

Vogel, I., U. Grigoleit, H. Kalthoff, and B. Kremer. "Detektion und prognostische Relevanz des Nachweises disseminierter Tumorzellen bei Patienten mit duktalem Adenokarzinom des Pankreas." In Deutsche Gesellschaft für Chirurgie, 161–63. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2004. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-18547-2_50.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
2

Nekarda, H., A. Rossmann, K. Becker, J. H. Roder, and J. R. Siewert. "Prognostische Bedeutung der DNA-Ploidie und S-Phase beim RO-resezierten duktalen Adenokarzinom des Pankreas." In Deutsche Gesellschaft für Chirurgie, 1270. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 1994. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-79242-7_416.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
3

Wenger, F. A., M. Kilian, I. Mautsch, J. I. Gregor, H. Guski, I. Schimke, C. A. Jacobi, and J. M. Müller. "Einfluß von Octreotid auf die Lebermetastasierung und die hepatische Lipidperoxidation beim durch BOP induzierten duktalen Adenokarzinom des Pankreas des Syrischen Hamsters." In Deutsche Gesellschaft für Chirurgie, 155–57. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2001. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-56698-1_40.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
4

Lübke, A. M., A. Erbersdobler, M. Baudis, S. B. Hosch, W. T. Knoefel, C. A. Klein, and N. H. Stoecklein. "Genomisches Profiling mittels SCOMP bei duktalen Adenokarzinomen des Pankreas." In Chirurgisches Forum 2006, 27–28. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2006. http://dx.doi.org/10.1007/3-540-34668-6_10.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
5

Mardin, W. A., C. Haane, S. Irmscher, C. Schleicher, N. Senninger, J. Haier, and S. T. Mees. "Die epithelial-mesenchymale Transition in der Metastasierung des duktalen Adenokarzinoms des Pankreas." In Chirurgisches Forum und DGAV Forum 2010, 61–62. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2010. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-12192-0_23.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
6

Langrehr, J. M., H. Oettle, C. Hempe, M. Koch, A. Winkler, C. Radtke, G. Schaller, H. Riess, and H. Schramm. "Her2/neu Überexpression beim Adenokarzinom des Pankreas." In Deutsche Gesellschaft für Chirurgie, 450. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2002. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-55715-6_310.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
7

Trauzold, Anna, B. Sipos, S. Schmiedel, S. Westphal, C. Röder, and H. Kalthoff. "Humane duktale Pankreas-Adenokarzinome zeigen eine hohe Expression von Proteinkinase Cμ, einem starken Induktor von Apoptose-Resistenz und Zellproliferation." In Deutsche Gesellschaft für Chirurgie, 25–27. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2003. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-19024-7_8.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
8

Trauzold, A., B. Sipos, S. Schmiedet, S. Westphal, C. Röder, and H. Kalthoff. "Humane duktale Pankreas-Adenokarzinome zeigen eine hohe Expression von Proteinkinase Cμ, einem starken Induktor von Apoptose-Resistenz und Zeilproliferation." In Zurück in die Zukunft, 500–501. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2003. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-55611-1_318.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
9

Uzunoglu, G., Y. K. Vashist, F. Gebauer, A. König, L. Deutsch, O. Zehler, V. Kalinin, et al. "Der Heme Oxygenase-1 GTn Promotor Polymorphismus ist ein Prädiktor für das rezidivfreie Überleben und das Gesamtüberleben bei duktalen Adenokarzinomen des Pankreas." In Chirurgisches Forum und DGAV Forum 2010, 95–96. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2010. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-12192-0_38.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
10

Bartsch, Detlef, D. W. Shevlin, M. P. Callery, M. Rothmund, S. A. Wells, and P. J. Goodfellow. "Weitere Untersuchungen zur Bedeutung von Mutationen im Tumorsuppressorgen CDKN2 beim Adenokarzinom des Pankreas." In Chirurgisches Forum ’96 fur experimentelle und klinische Forschung, 185–89. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 1996. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-80138-9_38.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles

Conference papers on the topic "Duktales Adenokarzinom des Pankreas"

1

Remtisch, L., G. Wiltberger, K. Schierle, B. Hentschel, R. Thieme, B. Jansen-Winkeln, C. Wittekind, I. Gockel, and O. Lyros. "Die Bedeutung des WNT5a/ROR2 Signalweges beim duktalen Adenokarzinom des Pankreas." In Viszeralmedizin 2017. Georg Thieme Verlag KG, 2017. http://dx.doi.org/10.1055/s-0037-1604963.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
2

Schmuck, RB, C. Neumann, E. Von Hörschelmann, A. Schirmeier, A. Reutzel-Selke, E. Seidel, IM Sauer, J. Pratschke, and M. Bahra. "Die Tumor-Stroma Interaktion beeinflusst das Therapieansprechen im duktalen Adenokarzinom des Pankreas." In Viszeralmedizin 2017. Georg Thieme Verlag KG, 2017. http://dx.doi.org/10.1055/s-0037-1604958.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
3

Mercanoglu, B., C. Güngör, M. Bockhorn, and G. Wolters-Eisfeld. "Hypoxie induzierte und HIF1A vermittelte differentielle O-Glykosylierung reguliert onkogene Signalwege im duktalen Adenokarzinom des Pankreas." In Viszeralmedizin 2017. Georg Thieme Verlag KG, 2017. http://dx.doi.org/10.1055/s-0037-1604962.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
4

Brock, A., S. Schorn, H. Friess, GO Ceyhan, and IE Demir. "Der Einfluss des Schweregrads der neuralen Invasion auf das Überleben und das tumorfreie Überleben im duktalen Adenokarzinom des Pankreas." In Viszeralmedizin 2017. Georg Thieme Verlag KG, 2017. http://dx.doi.org/10.1055/s-0037-1604946.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
5

Wirges, N., S. Ballke, H. Y. Yen, T. Groll, R. Rad, M. Reichert, K. Peschke, J. Hirschberger, W. Weichert, and K. Steiger. "Subtypisierung des duktalen Adenokarzinoms des murinen Pankreas (mPDAC)." In 63. Jahrestagung der Fachgruppe Pathologie der Deutschen Veterinärmedizinischen Gesellschaft. © Georg Thieme Verlag KG, 2020. http://dx.doi.org/10.1055/s-0040-1712594.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
6

Payr, S., J. Bergelin, J. Beck, K. Bornemann-Kolatzki, T. Dragovich, B. Naraev, V. Ellenrieder, et al. "Zellfreie Tumor-DNA (cfDNA) als Prädiktor für therapeutisches Ansprechen beim duktalen Adenokarzinomen des Pankreas (PDAC)." In Viszeralmedizin 2019. Georg Thieme Verlag KG, 2019. http://dx.doi.org/10.1055/s-0039-1695444.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
7

König, C., L. Kaltheuner, R. Ritzel, C. Moritz, J. Blaudszun, and H. Hauspurg. "Das hepatoide Adenokarzinom des Pankreas – Morphologie in der MRT mit leberspezifischem Kontrastmittel." In 101. Deutscher Röntgenkongress und 9. Gemeinsamer Kongress der DRG und ÖRG. © Georg Thieme Verlag KG, 2020. http://dx.doi.org/10.1055/s-0040-1703474.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
8

Chikhladze, S., O. Sick, F. Makowiec, S. Fichtner-Feigl, UT Hopt, and UA Wittel. "Klinische und histopathologische Risikofaktoren für das Überleben nach Pankreaskopfresektion bei ductalem Adenokarzinom des Pankreas." In Viszeralmedizin 2017. Georg Thieme Verlag KG, 2017. http://dx.doi.org/10.1055/s-0037-1604938.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
9

Schulte, N., T. Gutting, J. Betge, T. Zhan, R. Jesenofsky, S. Belle, E. Burgermeister, et al. "Präliminäre Ergebnisse einer multizentrischen Phase 4 Studie zur Geriatric Assessment-basierten Therapie mit Gemcitabine ± Nab-Paclitaxel bei Patienten mit metastasiertem Adenokarzinom des Pankreas ≥70 Jahre (Grantpax)." In Viszeralmedizin 2019. Georg Thieme Verlag KG, 2019. http://dx.doi.org/10.1055/s-0039-1695455.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
10

Ettrich, TJ, W. Uhl, AC Reinacher-Schick, H. Algül, H. Friess, M. Kornmann, A. König, et al. "NEONAX: perioperative oder adjuvante Systemtherapie mit Gemcitabin/nab-Paclitaxel bei resektablem Adenokarzinom des Pankreas – eine randomisierte Phase-II-Studie der AIO (AIO-PAK-0313) – Zwischenauswertung der Sicherheitsdaten." In Viszeralmedizin 2019. Georg Thieme Verlag KG, 2019. http://dx.doi.org/10.1055/s-0039-1695450.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
We offer discounts on all premium plans for authors whose works are included in thematic literature selections. Contact us to get a unique promo code!

To the bibliography