Dissertations / Theses on the topic 'Dent – transplantation'

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1

Viennet, Daniel. "Contribution à l’étude des rhizalyses des dents greffées : expérimentation sur le chien." Université de Nancy I. UFR de chirurgie dentaire, 1985. http://www.theses.fr/1985NAN10446.

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2

Fontaine, Alain. "Étude du comportement du parenchyme pulpaire lors des transplantations d'organe dentaire." Nancy 1, 1992. http://www.theses.fr/1992NAN10438.

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3

Axelsson, Jonatan, and Julia Frandsen. "Att hoppas på det bästa, men vara förberedd på det värsta : Patientens upplevelse på väntan på en organtransplantation." Thesis, Högskolan i Halmstad, Akademin för hälsa och välfärd, 2020. http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hh:diva-43744.

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Bakgrund: Organtransplantation är en rutinmässig behandling i vården. Ett underskott på organ gör väntetiden lång, vilket leder till långa väntetider och medför oro och rädsla. När en människa placeras på väntelistan är en organtransplantation den sista utvägen eftersom organet är så pass skadat. Syfte: Syftet var att belysa patientens upplevelse av väntan på en organtransplantation. Metod: Studien är en litteraturstudie med induktiv ansats där åtta artiklar ligger till grund för resultatet. Datan analyserades och delades in i kategorier och subkategorier med utgångspunkt från syftet. Resultat: Tre huvudkategorier med tillhörande subkategorier framkom; Känslor till följd av väntandet på en organtransplantation, Behovet av stöd och information och Ett begränsat liv. Patienter som väntar på en organtransplantation upplevde osäkerhet och oro för döden blandat med hopp inför framtiden. Denna osäkerhet kunde kännas större vid upplevd brist på information från vården. Begränsningen i vardagen upplevdes svår och då blev stödet från sjuksköterskor och anhöriga viktigare, tillsammans med att skapa strategier för att hålla hoppet uppe. Konklusion: Litteraturstudien visar att upplevelsen av väntan på en transplantation är liknande runt om i världen. Det finns ett behov av information och stöd från sjuksköterskan då detta skapar mer trygghet. Det är av vikt för sjuksköterskan att ha en förståelse för denna patientgrupp.
Background: Organ transplantation is a routine treatment in modern healthcare. Due to lack of organs in relation to the need, waiting is increased which causes anxiety and fear for patients. When a person is placed on the waiting list, an organ transplant is the last resort since the organ is highly damaged. Aim: The aim was to illustrate the patient’s experience of waiting for an organ transplant. Method: This study is a literature study and have an inductive approach and is based on eight articles. The data was analyzed and categorized in regard to the aim. Results: The result reports three categories and associated subcategories; Feelings about waiting for an organ transplant, The need for support and information and A limited life. Patients experience uncertainty and anxiety during the waiting time and a fear of death alongside hope. The uncertainty grew with lack of information from care givers. Limitations of daily life perceived tough hence the nursing and family support became paramount, all together creating strategies to inspire hope. Conclusion: The literature study shows that the waiting experience for a transplant is similar around the world. There is a need for information and support from nurses, therefore, the nursing sympathy, information and knowledge is essential in creating a safe environment.
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Karlsson, Sophie, and Johanna Stenberg. "Den ständiga väntan på en livsförändring : Patienters erfarenheter av att vänta på en organtransplantation - en litteraturstudie." Thesis, Högskolan i Gävle, Medicin- och vårdvetenskap, 2016. http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hig:diva-22972.

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Bakgrund: Antalet patienter som väntar på en organ transplantation har ökat stadigt under de senaste årtiondena. En förutsättning till att väntetiderna skall förkortas är att efterfrågan av organ blir mättat. Efterfrågan av organ är större än tillgången, detta medför förlängda väntetider inför en organ transplantation. Patienter som väntar på en organ transplantation blir lidande och detta bidrar till erfarenheter av fysiskt och psykiskt ohälsa. Syfte: Syftet var att beskriva erfarenheterna hos patienter som väntar på en organ transplantation samt att göra en metodologisk granskning av de valda artiklarnas datainsamlingsmetod. Metod: En beskrivande litteraturstudie som har undersökt 13 artiklar, majoriteten av artiklar var av kvalitativ design. Resultat: Patienters erfarenheter av att vänta på en organ transplantation förknippas ofta med känslor som ångest och depression. Patienter upplever att väntetiderna på att få en organ transplantation är långa och erfarenheter är att livet står på paus. Erfarenheter som patienterna upplever är att stöd från närstående och sjukvården har stor betydelse. Även att träffa andra patienter som väntar på en organ transplantation ansågs som ett stöd för patienterna. Patienterna beskrev att erfarenheterna av att få information från sjukvårdspersonalen om sin hälsosituation var av stor betydelse. De valda artiklarnas datainsamlingsmetod bestod av 11 kvalitativa intervjustudier. Två av artiklarna hade kvantitativ ansats där enkäter använts. Slutsats: Patienter som väntar på att genomgå en organ transplantation har ofta erfarenheter av att väntetiderna är långa och med tiden blir patienterna oroliga och rädda. Patienternas erfarenheter av stöd från sjukvårdpersonalen är viktiga för vårdprocessen och att sjuksköterskor därför har ett stort ansvar att anpassa vården efter patientens individuella behov.
Background: The number of patients waiting for an organ transplant has increased steadily for the past decades. A prerequisite for a successful transplantation program is of course that the demand for organs gets saturated by a steady supply of the same. This is unfortunately not the case as the gap between supply and demand is increasing, hence prolonging waiting times and negatively effecting the patients’ health and overall prognosis. Aim: Portrait the experiences of patients waiting for an organ transplant as well as conducting a methodological examination of the data collection method used in a selection of articles. Method: A descriptive literature that has examined 13 articles, the majority of articles were qualitative design. Results: Patients' experiences when waiting for an organ transplant is often associated with feelings such as anxiety and depression. Patients experiencing the waiting time to get an organ transplant as long and the experience is that the patient’s life is paused. Experiences which patients describes is that support from family and healthcare professionals are of great importance. Even to meet with other patients waiting for an organ transplant was considered as a support for patients. Patients described that experience of getting information from medical staff about his health situation was important for the patients. The articles selected data collection method consisted of 11 qualitative interview study. Two of the articles had quantitative design where surveys have been used. Conclusion: Patients waiting to undergo an organ transplant often have experience of waiting times are long and with time these patients are anxious and fearful. The patients experienced the support from medical staff is important to the care process and that nurses therefore have an important responsibility to adapt care to individual patient needs.
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5

Larsson, Emma, and Therese Ryfjord. "Den andre i kärlekens gemenskap : Anhörigas upplevelser i samband med hjärt- eller lungtransplantation." Thesis, Högskolan i Halmstad, Akademin för hälsa och välfärd, 2016. http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hh:diva-32712.

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Nära patienten i samband med hjärt- eller lungtransplantation finns ofta anhöriga. Anhöriga upplever påfrestningar och har ett kunskapsbehov i samband med transplantationen. Liksom patienten är anhöriga sårbara och det är av betydelse att undersöka anhörigas upplevelser, det kan medföra att anhöriga bättre förbereds för den påfrestning transplantationen innebär. Litteraturstudiens syfte var att undersöka upplevelsen av att vara anhörig i samband med hjärt- eller lungtransplantation. Studien genomfördes som en allmän litteraturstudie och analysen gjordes med stöd av hermeneutisk metod. Resultatet visar att anhörigas stöd till patienten var en akt av kärlek som medförde att anhöriga bland annat försakade vänner och förändrade det dagliga livet. Transplantationen innebar en väntan och mycket känslor för anhöriga, allt från glädje när samtalet om att det var dags för transplantation kom, till oro för att patientens tillstånd efter transplantationen kunde försämras igen. Anhöriga upplevde brist i tillgängligheten från vården gällande information, uppmärksamhet och stöd i sin roll. I litteraturen är omvårdnadsprocessen relaterat till anhörigas upplevelser i samband med hjärt- eller lungtransplantation bristande, därför är framtida forskning betydelsefull för att skapa ytterligare evidensbaserad kunskap till omvårdnadsprocessen om anhörigas upplevelser.
Next of kins are often close to patients in heart- or lung transplantation. In connection with transplantation next of kins experience strain and has a need for knowledge. Like patients next of kins are vulnerable and it is important to explore next of kins’ experiences, this to better prepare for the burden of transplantation. The aim of the study was to explore the experience of being a next of kin in connection with heart- or lung transplantation. The study was conducted as a general literature study and the analysis was guided by a hermeneutic method. The results show that next of kin’s support for the patient is an act of love resulting in sacrificed relationships with friends and changes in their daily lives. The transplantation generated waiting and a lot of feelings for next of kins, such as joy when the call came about transplant, and later on after the transplantation worries that the patient’s condition would worsen again. Furthermore, next of kins experienced lack of availability from the health care services regarding information, attention and support in their role. In the literature the nursing process regarding next of kins’ experiences in heart- or lung transplantation is inadequately described, therefore it is of importance that future research creates new evidence based knowledge.
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Eriksson, Joakim. "Partiellt allmängiltiga kollektivavtals raison d’être i den svenska modellen : Allogen transplantation eller naturlig progression?" Thesis, Linnéuniversitetet, Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO), 2018. http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:lnu:diva-74825.

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We live in a global world characterized of economic internationalization. It imposes new demands on our way of managing our world. The Swedish labour market is not an exception. Critics believe that the Swedish model is in need of change. In the context of posting of workers the interplay between social rights and the freedom of providing services gives birth to problematic fields of social dumping. Both Norway and Sweden face similar challenges on the internal market. Nevertheless, both countries have applied different strategies in their work to counteract social dumping.    This paper aims to compare the Swedish- with the Norwegian model and display how both systems works to prevent social dumping. Further the paper will examine if the Norwegian system with universal collective agreements could be implemented in the Swedish system without creating friction in view of the Swedish model. By using a comparative method with sociology of law the paper brings understanding to the reader for the complex interaction between society and legal systems. This is key to fully grasp why Sweden and Norway has chosen different legal paths.
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Stöblen, Frank. "Nach den Kriterien der evidenzbasierten Medizin gesicherte Erkenntnisse zur Transplantation abdomineller Organe unter besonderer Berücksichtigung der Immunsuppression eine Metaanalyse /." [S.l.] : [s.n.], 2002. http://deposit.ddb.de/cgi-bin/dokserv?idn=965970388.

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Imsirovic, Ajdin, and Karin Elgmark. "När är det min tur? : Patienters erfarenheter av att vänta på organtransplantation." Thesis, Högskolan i Skövde, Institutionen för hälsovetenskaper, 2020. http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:his:diva-19269.

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Bakgrund: När ett organs förmåga att tillgodose kroppens behov avtar medför detta en påverkan på patientens dagliga liv vilket kräver kontakt med hälso- och sjukvården. Sjukdomsbilden är komplex och organsviktens behandling blir i slutändan en organtransplantation. Transplantationsprocessen är lång och utgörs av behandlingar och undersökningar som påverkar kroppen både fysiskt och psykiskt. Dock är efterfrågan på organ större än tillgången vilket medför väntan på obestämd tid för patienten. Syfte: Att beskriva patienters erfarenheter av att vänta på organtransplantation. Metod: Litteraturöversikt baserad på elva vetenskapliga artiklar med kvalitativ ansats och en artikel med kvantitativ ansats och en med mixad metod. Resultat: Ur analysen framkom tre kategorier; Livet känns ständigt osäkert, uthållig kamp, support av nära nätverk med nio underkategorier. Diskussion: Livet i väntan på organtransplantation innebär ett stort lidande och begräsningar i vardagen. Begränsningarna i vardagen skapar ett behov av stöd från patientens omgivning däribland sjuksköterskan. För att sjuksköterskan ska kunna stötta patienten under transplantation processen är det av stor vikt att förstå hur patienter upplever vardagen i väntan på organtransplantation.
Background: When an organ's ability to meet the body's needs decreases, this has an impact on the patient's daily life, which requires contact with the health service. The disease picture is complex and the treatment of organ failure eventually becomes an organ transplant. The transplant process is long and consists of treatments and screening that affect the body both physically and mentally. However, the demand of organs is bigger than the supply, which means waiting indefinitely for the patient. Aim: To describe patients' experiences of waiting for an organ transplant. Method: Literature-based study based on eleven scientific articles with a qualitative approach and one article with a quantitative approach and one with a mixed method. Results: The analysis revealed three categories; Life feels constantly insecure, enduring struggle, support from close networks with nine sub-categories. Discussion: Life while waiting for an organ transplant involves massive suffering and limitations in everyday life. The limitations of everyday life create a need of support from the patient's environment, including the nurse. In order for the nurse to be able to support the patient during the transplant process, it’s of big importance to understand how patients experience everyday life while waiting for an organ transplant.
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Jansen, Dorothea. "Untersuchung der Regeneration osteochondraler Defekte im Kniegelenk unter histologischen und histomorphometrischen Gesichtspunkten zu ausgewählten Zeitpunkten ein Vergleich zwischen verschiedenen Steifigkeiten der Poly-D,L-Lactid-Scaffolds und den unversorgten Defekten ; eine Studie im Schafmodell." Berlin mbv, Mensch-und-Buch-Verl, 2009. http://d-nb.info/1000289656/04.

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Pufpaff, Julia [Verfasser], and Peter A. [Akademischer Betreuer] Horn. "Einfluss von minor Histokompatibilitäts-Antigenen auf den Verlauf allogener Blutstammzell-Transplantationen / Julia Pufpaff ; Betreuer: Peter A. Horn." Duisburg, 2019. http://d-nb.info/1177735997/34.

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11

Komuraiah, Myakala. "Proliferation Signal Inhibitor associated proteinuria in a renal transplant recipient: Dysfunction of proximal tubular epithelial cells is a result of decreased cubilinand/or megalin expression? : Proliferation Signal Inhibitor associated Proteinuria." Thesis, University of Skövde, School of Life Sciences, 2010. http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:his:diva-3885.

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Background The proliferation signal inhibitors (PSIs) sirolimus (SRL) and everolimus (ERL) are the potent immunosuppressive drugs using in organ transplantation and has been used successfully in renal transplant recipients (RTX) as well. PSIs are the key factors to overcome the allograft rejections after successful organ transplantation since the immune system starts to react against the graft. SRL and ERL prevents the action of immune system b inhibits the proliferation of T- and B-cells by inhibiting the intracellular signaling of interleukin-2. The presence of excess amount of serum proteins including albumin in the urine is considered as proteinuria, which reflects the loss of kidney function. The occurrence of proteinuria can be the result of abnormal glomerular filtration and/or impaired tubular endocytic function of renal proximal tubular epithelial cells (PTECs). Megalin and cubulin are two scavenger receptors present on epical surface of PTECs and involved in reabsorption of proteins after glomerular ultrafiltration process in the kidney. Proteinuria appears too high in renal transplanted patients during ongoing   treatment with PSIs.

Aim Our study aimed to investigate and correlate the expression level of megalin and cubilin and albumin uptake in PTEC of renal transplanted patients before and after conversion to PSI.

Methods To retrieve the maximal expression of our interest molecules in renal PTECs, we optimized antigen retrieval (AR) method and primary antibody dilution for each molecule separately. An optimization experiment was performed on 3 different normal patients renal biopsies were used. Later, human renal biopsy specimens originated from 4 different renal transplanted patients were used in this study. From all the 4 patients biopsy specimens were taken before and ongoing administration of PSIs (SRL, ERL). The expression of megalin, cubilin and albumin uptake in PTEC of renal transplant patients was determined by immunohistochemical staining.

Results Based on the optimization experiments, we selected the AR method and primary antibody dilution for the expression of megalin, cubilin and albumin uptake. In 4 renal transplanted patients following administration of PSIs results in patients 1, 2, 3 expression of megalin, cubilin and albumin uptake during ongoing PSI treatment was not comparable or even more intense than before PSIs introduction. The expression of megalin, cubilin and albumin uptake was reduced in patient 4 during ongoing PSI treatment.

Conclusion Our findings suggest that the renal transplant patient 4 developed proteinuria during PSI medication. The expression of megalin, cubilin and albumin uptake was markedly decreased during ongoing PSI treatment in patient 4. We concluded that there is a direct link between PSI medication and tubular dysfunction, which might cause proteinuria

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Voll, Doris. "Die Einwilligung im Arztrecht : eine Untersuchung zu den straf-, zivil- und verfassungsrechtlichen Grundlagen, insbesondere bei Sterilisation und Transplantation unter Berücksichtigung des Betreuungsgesetzes /." Frankfurt am Main ;Berlin [u.a.] : Lang, 1996. http://www.gbv.de/dms/spk/sbb/recht/toc/27273036X.pdf.

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Frank, Uswatta Liyanage Dilini Chrischon Madhurangi [Verfasser]. "Kollagenfolie als Träger zur Transplantation von Zellen im subretinalen Raum für den Ersatz des RPE in AMD / Uswatta Liyanage Dilini Chrischon Madhurangi Frank." Aachen : Hochschulbibliothek der Rheinisch-Westfälischen Technischen Hochschule Aachen, 2011. http://d-nb.info/1018203753/34.

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Claeson, Josefine, and Emelie Arvidsson. "I väntan på att det nya livet ska börja : En kvalitativ studie om patienters upplevelser av att vänta på ett nytt hjärta." Thesis, Högskolan i Skövde, Institutionen för hälsa och lärande, 2016. http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:his:diva-13094.

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Mapara, Markus Y. "Untersuchungen im Mausmodell zu den Effekten von Spenderlymphozyteninfusionen nach allogener Knochenmaktransplantation." Doctoral thesis, [S.l.] : [s.n.], 2003. http://deposit.ddb.de/cgi-bin/dokserv?idn=969434375.

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Schindewolffs, Lia [Verfasser]. "Die Transplantation autologer Lymphknotenfragmente als Therapiemöglichkeit des sekundären Lymphödems: Einfluss der VEGF-C-Applikationsparameter auf die Regeneration und den Wiederanschluss der Transplantate / Lia Schindewolffs." Hannover : Bibliothek der Tierärztlichen Hochschule Hannover, 2012. http://d-nb.info/1030351430/34.

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Gérard, Eric. "Contribution de la régénération tissulaire guidée dans les autotransplantations de dents immatures : expérimentation chez le porc : présentation des résultats cliniques et histologiques." Nancy 1, 2002. http://docnum.univ-lorraine.fr/public/SCD_T_2002_0325_GERARD.pdf.

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Le pronostic des autotransplantations dentaires peut être amélioré par l'utilisation conjointe de membrane de régénération tissulaire guidée. En appliquant ces principes, nous souhaitons créer un "espace parodontal" dans lequel pourront migrer les cellules progénitrices issues du ligament desmodontal et créer un environnement biologique favorable. La membrane assure la contention et la stabilisation du transplant tout en autorisant la stimulation fonctionnelle. Elle permet une protection du coagulum, du sac folliculaire et des cellules desmodontales. Elle maintient à distance l'épithélium pour permettre l'expression sélective des cellules du ligament alvéolodentaire qui facilitera la réfection du procès alvéolaire et l'édification radiculaire physiologique du transplant. Le but de ce travail est d'expérimenter cette nouvelle approche thérapeutique. Six autotraansplantations de prémolaires avec membranes Résolut* et six autotransplantations de prémolaires sans membrane sont réalisées chez le porc "Large White". Les résultats histologiques obtenus ont été influencés par le choix de l'espèce animale. Avec ce modèle, la cicatrisation des transplants a été compliquée et altérée. Le potentiel de réponse thérapeutique des membranes a été insuffisant sans remettre toutefois en cause le principe thérapeutique de cette nouvelle technique
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Woods, Marie. "Med fokus på slutet av tunneln : anhörigas upplevelser av sin livssituation i den akuta fasen av allogen stamcellstransplantation." Thesis, Uppsala universitet, Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap, 2011. http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:uu:diva-147175.

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Syftet med den här undersökningen var att beskriva hur anhöriga upplever och hanterar sin livssituation, med fokus på familjen och deras egen hälsa, under den akuta fasen vid allogen stamcellstransplantation. Undersökningen ägde rum på Centrum för Allogen Stamcellstransplantation vid Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge. Sju anhöriga till patienter som genomgick en allogen stamcellstransplantation deltog. Metoden som användes var att genom semistrukturerade intervjuer låta anhöriga själva berätta om sin livssituation. Dessa intervjuer analyserades sedan med hjälp av kvalitativ innehållsanalys vilket resulterade i att temat den nuvarande situationen formulerades. Temat bestod av tre kategorier livspussel, familj och hälsa och hade tio underkategorier totalt. Resultatet blev att när anhöriga får berätta om hur de upplever sin livssituation berättar de om hur de mobiliserar och fokuserar all sin kraft och alla sina resurser till den nuvarande situationen som de befinner sig i. Slutsatsen blev att vidare forskning för att utveckla interventioner för dessa anhöriga behövs, där sårbarhet upptäcks och inre och yttre resurser uppmärksammas och stärks. Att fokusera på anhöriga och den sjuka familjemedlemmen samtidigt, som en enhet, främjar hela familjens hälsa och medför därför en vinst, inte bara för de anhöriga utan även för patienten och dess tillfrisknande.
The aim of this study was to describe family members’ experience of life during the acute phase of allogenic stem cell transplantation. Seven family members of patients at, “Centrum for Allogenic Stem cell transplantation” Karolinska University Hospital in Huddinge participated. The method used was semistruktured interviews that allowed the respondents to tell about their living situation. These interviews were then analyzed through qualitative content analysis. The findings were a theme named; this present time consisting of three categories: living-pieces, family and health. There were also ten subcategories all together. The result was that when family members gives the opportunity to, with their own words, describe and tell about their living situation they tell about the present time and how they focus and mobilise all their strength and energy on their sick family member to get well. The conclusion of this study was that further research and development of interventions, for family members, are necessary and to focus on the family as a unite is an absolute condition in order to maintain health and prevent physical- and mental illness for the whole family. This ought to be beneficial not only for the family but also for the patients’ recovery.
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Milkov, Veselin [Verfasser], and Tobias [Akademischer Betreuer] Reuther. "Die mikrochirurgische Transplantation des Radialislappens auf orofaziale Weichgewebsdefekte : eine Untersuchung zu den funktionellen und ästhetischen Ergebnissen in der Spender- und Empfängerregion / Veselin Milkov. Betreuer: Tobias Reuther." Würzburg : Universitätsbibliothek der Universität Würzburg, 2012. http://d-nb.info/1022790951/34.

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Schmid, Anja [Verfasser], Stefan [Akademischer Betreuer] Farkas, and Carsten [Akademischer Betreuer] Böger. "Einfluss der Pankreas- und kombinierten Niere-Pankreas-Transplantation auf die systemischen Adipokine sowie den Lipid- und Kohlenhydratstoffwechsel bei Typ1-Diabetikern / Anja Schmid. Betreuer: Stefan Farkas ; Carsten Böger." Regensburg : Universitätsbibliothek Regensburg, 2015. http://d-nb.info/1070996300/34.

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Hubel, Silvia [Verfasser]. "Untersuchung der Biomarker Interferon-gamma induziertes Protein 10 (IP-10) und CXC-Motiv-Chemokinrezeptor 3 (CXCR3) im Plasma nierentransplantierter Patienten in den ersten fünfzehn Monaten nach Transplantation / Silvia Hubel." Tübingen : Universitätsbibliothek Tübingen, 2020. http://d-nb.info/1218073640/34.

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Schneider, Valentin [Verfasser], and Harald Heinrich [Akademischer Betreuer] Schrem. "Der Einfluss von prä-transplant Faktoren auf die Entstehung von Krebs nach Nierentransplantation und der Nutzen von G-Charts für den Nachsorgeprozess / Valentin Schneider ; Akademischer Betreuer: Harald Heinrich Schrem ; Core Facility Qualitätsmanagement und Health Technology Assessment in der Transplantation." Hannover : Bibliothek der Medizinischen Hochschule Hannover, 2020. http://d-nb.info/1225408156/34.

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Marcinkowski, Anna. "Deficits in Oral Health Behavior and Oral Health Status in Patients after Lung Transplantation: Dissertation zur Erlangung des akademischen Drades Dr. med. dent. an der medizinischen Fakultät der Universität Leipzig." 2017. https://ul.qucosa.de/id/qucosa%3A31513.

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BACKGROUND: Dental status has been implicated in several systemic inflammatory diseases and is a potential focus for systemic infections. Therefore, most lung-transplant centers have recommendations regarding pre-transplant dental care and follow-up, but there are no official clinical guidelines. To date there is little information on oral health status in lung transplant (LTx) recipients. The aim of this study was to systematically assess oral health status in LTx recipients. OBJECTIVES: The aim of this study was to assess oral health status, including periodontal disease, oral health behavior, and awareness of the need for good oral health after LTx. METHODS: LTx recipients were recruited during follow-up outpatient visits at a university clinic transplant unit. Oral health status was quantified using the count of Decayed, Missing, and Filled Teeth (DMF-T) and the grade of periodontal disease was measured by probing depth. Patients' oral health behavior was assessed using a questionnaire. RESULTS: Seventy-three patients were included at 5.8 ± 3.4 years after lung transplantation. The mean DMF-T was 21.9 ± 5.5. Patients with cystic fibrosis as the indication for transplantation had a significantly lower DMF-T than patients with chronic obstructive pulmonary disease as the transplant indication. Of the 66 patients with teeth, 97% had moderate or severe periodontal disease. The prevalence of moderate or severe periodontal disease was significantly higher in LTx recipients (mean age 55.9 years) compared with older individuals (age 65-74 years) from the German general population (P < .005). CONCLUSIONS: This single center study shows deficits in oral health and oral health behavior in patients after LTx. There is a strong need for interdisciplinary collaboration and clinical guidelines to foster better oral health education of the transplant recipient and better oral health.
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24

Winterberg, Torsten. "Klinische Parameter und deren Einfluss auf den Verlauf der primären Hochdosischemotherapie mit autologer Stammzelltransplantation beim Multiplen Myelom." Doctoral thesis, 2011. https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:bvb:20-opus-71203.

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In dieser Arbeit wurden die Daten von 90 konsekutiven Patienten mit Multiplem Myelom, welche im Zeitraum vom 11.04.2005 bis zum 08.11.2010 mit einer Hochdosischemotherapie und autologer Stammzelltransplantation in den Kliniken Essen Süd behandelt wurden, retrospektiv untersucht und statistisch ausgewertet. Es konnte gezeigt werden, dass ein gutes Ansprechen nach den Induktionstherapien mit einem guten Ansprechen sechzig Tage nach der Transplantation korreliert. Einen Zusammenhang zwischen dem initialen Ausmaß der Endorganschäden und dem Verlauf oder dem Ansprechen der Hochdosischemotherapie mit autologer Stammzelltransplantation konnte nicht gefunden werden. Das kalendarische Alter spielt im Gegensatz zum Allgemeinzustand und den Vorerkrankungen bei der Einschätzung der zu erwartenden Toxizität eine untergeordnete Rolle. Die beiden Hauptfaktoren, die den Verlauf einer Hochdosischemotherapie mit anschließender peripherer Stammzelltransplantation beeinflussten, waren die Dauer der G-CSF Therapie und die Anzahl der übertragenen Stammzellen. Während die unterschiedlich lange G-CSF Gabe (ab Tag „+3“ vs. Tag „+7“) nur zu einer schnelleren Regeneration der Leukozyten führt und keinen relevanten Effekt auf die untersuchten klinischen Parameter Fieber, Dauer der intravenösen Antibiotikatage, Ausmaß der Mukositis und die Aufenthaltsdauer der Patienten hatte, führte die Steigerung der Anzahl der übertragenen Stammzellen zu einer signifikant schnelleren Regeneration von Thrombozyten und Leukozyten, einem Rückgang der Transfusionshäufigkeit an Erythrozyten und einem geringeren Verbrauch an intravenösen Antibiotika. Zusammenfassend ist die G-CSF Gabe ab Tag „+7“ nach Hochdosistherapie ausreichend, eine längere Gabe erbringt keinen relevanten klinischen Vorteil. Zudem sollte auf eine ausreichende Menge an übertragenen Stammzellen geachtet werden. Zur Beurteilung der zu erwartenden Toxizität ist die Anwendung des HCT-CI-Score einfach und praktikabel
In this study the data of 90 consecutive patients with multiple myeloma were analyzed retrospectively. There is a correlation between a good response after the induction therapy and sixty days after high-dose chemotherapy with autologous stem cell transplantation. There is no correlation between organ damages (CRAB) and the progression or the response of the high-dose chemotherapy with autologous stem cell transplantation. The chronological age is not as important as the general condition and medical history of the patient to expect the toxicity of the high-dose chemotherapy. The two main factors that influenced the process of high dose chemotherapy followed by peripheral stem cell transplantation were the duration of G-CSF therapy and the number of transplanted stem cells. The different duration of G-CSF leads only to a faster recovery of leukocytes with no relevant effect on the investigated clinical parameters temperature, duration of intravenous antibiotic days and the extent of mucositis. The increase of transplanted stem cells results in a significant faster recovery of platelets and leukocytes, a decrease in frequency of transfusion of red blood cells and a reduced use of intravenous antibiotics. In summary, the G-CSF administration from the 7th day after transplantation is sufficient for high-dose therapy, a longer administration provides no relevant clinical advantage. One should take care for having got sufficient quantity of transplanted stem cells
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25

Ipsen, Susanne [Verfasser]. "Zu den psychosozialen Auswirkungen einer Lebertransplantation im Säuglingsalter : Auswertungen von Elterninterviews vor Transplantation ihrer Babys / vorgelegt von Susanne Ipsen." 2005. http://d-nb.info/975965417/34.

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26

Urbach, Rian. "Einfluss der medikamentösen Präkonditionierung auf den Ischämie-/Reperfusionsschaden nach orthotoper Lebertransplantation im Rattenmodell." Doctoral thesis, 2018. http://hdl.handle.net/11858/00-1735-0000-002E-E509-9.

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27

Bengel, Dominik. "Auswirkung von Ischämie und Reperfusion auf die Aktivität antioxidativer Enzyme, den Glutathiongehalt und die Lipidperoxidation im Rattenherz nach heterotoper Transplantation." Doctoral thesis, 2005. https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:bvb:20-opus-16421.

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Bei Transplantationen ist das Organ Ischämie und Reperfusion ausgesetzt. Dabei entstehen Sauerstoffradikale, die schädigenden Einfluss in Form von Lipidperoxidation auf das Organ haben können und so den Transplantationserfolg mindern können. Dem Ischämie-Reperfusions-Schaden sagt man nach, unter anderem ein Trigger für die Ausbildung einer Transplantatvaskulopathie zu sein. Um dies weiter zu untersuchen wurden anhand von heterotopen Herztranplantationen an Ratten die Bildung von Radikalen anhand der Reaktion der antioxidativ wirksamen endogenen Enzymsysteme untersucht. Ferner wurde das Verhalten des antioxidativ wirksamen Glutathions sowie die Bildung von Lipidhydroperoxiden untersucht. Die Ergebnisse zeigen, dass der Einfluss von langer kalter Ischämie auf das Myokard eine signifikante Aktivitätserhöhung der Enzyme Superoxiddismutase, Katalase, Glutathion-Peroxidase und Glutathion-Reduktase, einhergehend mit einer signifikanten Reduktion der Glutathion-Redoxratio (d.h. das Gleichgewicht verschiebt sich von reduziertem zu oxidiertem Glutathion) mit sich bringt. Die gemessenen Aktivitätserhöhungen sowie die Veränderung des Glutathion-Gleichgewichtes zugunsten von oxidiertem Glutathion weisen auf eine erhebliche oxidative Stressbelastung im ischämischen Myokard hin. Mit dem Einsetzen der Reperfusion kam es neben ischämie- und reperfusionszeitabhängigen Aktivitätsveränderungen der antioxidativen Enzyme vor allem zu einem dramatischen Verlust von reduziertem und oxidiertem Glutathion bei gleichzeitigem Aktivitätsverlust der Glutathion-Reduktase. Diese Veränderungen deuten auf eine erhebliche myokardiale Belastung hin, die in der Bildung von Lipidhydroperoxidationsprodukten und damit unmittelbarer Zellschädigung nach langen Ischämiezeiten deutlich wird. Insgesamt konnte durch verlängerte Ischämiezeit mit nachfolgender Reperfusion oxidativer Stress induziert werden. Diese myokardiale Stressbelastung wurde durch Schutzmechanismen wie die Regulierung der antioxidativen Enzyme und das Ausschleusen von oxidiertem Glutathion aus dem Myokard im Kurzzeitversuch kompensiert. Auch wenn ein Transplantatversagen ausblieb, ist durch die vermehrte Bildung von Lipidhydroperoxiden von einer initialen Schädigung z. B. des Endothels auszugehen, die möglicherweise im Langzeitverlauf zu einer frühzeitig auftretenden Transplantatvaskulopathie führt
Ischemia and reperfusion leads to damage at transplantation of organs due to formation of oxygen radical species. This ischemia reperfusion damage seems to be involved in the generation of chronic rejection. To evaluate the correlation between different ischemic and reperfusion periods and the behaviour of the antioxidative enzyms and the glutathion content and the lipidperoxidation status this study was done with heterotopic transplantation of rat hearts. The results show long cold ischemia leading to a significant raise of activity of the antioxidative enzymes superoxid dismutase, catalase, glutathion peroxidase and glutathion reductase together with reduction of the glutathion redox ratio (meaning a shift from reduced to oxidized glutathion) all together supporting the thesis of extensive oxidative stress in the ischemic myocard. With beginning of reperfusion the enzyme activities alternate with variing times of ischemia and reperfusion. A dramatic loss of reduced and oxidized glutathion together with a loss of the acitvity of the glutathion reductase was seen. This alterations point out a massive myocardial stress revealed in the formation of lipid peroxidation products and so direct cell damage after long ischemic periods. In conclusion long ischemic time with following reperfusion induces oxidative stress, which is compensated in short term examinations by protection mechanisms of the myocard as the regulation of antioxidative enzymes and the exclucion of oxidized glutathion. There was no graft failure but increased levels of lipid hydroperoxides suggest that perhaps initial damage of the heart leads earlier to apperent transplant vasculopathy
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28

Milkov, Veselin. "Die mikrochirurgische Transplantation des Radialislappens auf orofaziale Weichgewebsdefekte - eine Untersuchung zu den funktionellen und ästhetischen Ergebnissen in der Spender- und Empfängerregion." Doctoral thesis, 2011. https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:bvb:20-opus-71079.

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Die mikrochirurgische Transplantation des Radialislappens auf orofaziale Weichgewebsdefekte hat in der rekonstruktiven Chirurgie von heute einen hohen Stellenwert. Der aus der Hebung dieses Lappens resultierende Entnahmedefekt im Bereich des ventralen Unterarms wird häufig mit frei transplantierter Vollhaut verschlossen. Sowohl der ventrale Unterarm, als auch die orofaziale Region, gehören zu den ästhetisch am stärksten exponierten und funktionell besonders beanspruchten Körperpartien des Menschen. Das funktionelle und ästhetische Ergebnis eines hier lokalisierten Eingriffs hat deshalb nicht zu unterschätzende Auswirkungen auf die postoperative Lebensqualität und Zufriedenheit der Patienten. Insofern sind die objektive Nachuntersuchung der Spender- und Empfängerregion des Radialislappens, sowie die Befragung der Patienten nach ihren subjektiven Beschwerden, wichtig für die Bewertung dieser rekonstruktiv-chirurgischen Methode. Zur Überprüfung der Ergebnisse dieses Operationsverfahrens erfolgte im Zeitraum 2007 – 2009 an der Universitätsklinik zu Würzburg eine retrospektive klinische Studie. Anhand der Krankenakten von 50 Patienten wurden die postoperativen Heilungsergebnisse in der Spender- und Empfängerregion des Radialislappens dokumentiert. 30 der 50 Patienten wurden nach einem standardisierten Vorgehen unter funktionellen und ästhetischen Gesichtspunkten, in der Spender- und Empfängerregion des Radialislappens sowie in der Leistengegend als Entnahmeregion der Vollhaut, nachuntersucht und zu ihren Beschwerden und der Einschätzung der Operationsergebnisse befragt. Die Auswertung der postoperativen Heilungsergebnisse anhand der Krankenakten ergab für die Transplantation des Radialislappens eine Erfolgsquote von 96 %, und für den Verschluss des Entnahmedefekts mit einem freien Vollhauttransplantat eine Erfolgsquote von 100 %. Die Nachuntersuchung der Spender- sowie der Empfängerregion des Radialislappens zeigte eine schnell fortschreitende, funktionelle und ästhetische Rehabilitation der operierten Gewebe im postoperativen Heilungsverlauf. Von den Patienten, welche ein Jahr nach der Operation, oder später, untersucht wurden, war die Gefühlsempfindung bereits bei allen Vollhauttransplantaten, und in 91 % der Fälle auch im Bereich des Radialislappens, wieder vorhanden. In der Entnahmeregion des Radialislappens lagen, 12 Monate postoperativ oder später, lediglich noch bei 8 % der Patienten minimale Defizite in der Gelenkbeweglichkeit, und bei 15 % eine geringgradige Minderung der Muskelkraft vor. Auch die Bewertung der Operationsnarben am Unterarm sowie in der Leistengegend fiel tendenziell besser aus, wenn die Operation zum Zeitpunkt der Untersuchung länger zurücklag. Die Patientenzufriedenheit mit dem Operationsergebnis zeigte ebenfalls eine deutliche Besserung über die Zeit. Bezüglich der Ästhetik wurden bereits 1 Jahr nach der Operation keine Beschwerden mehr geäußert, und in funktioneller Hinsicht klagten, 12 Monate postoperativ oder später, in der Spender- wie in der Empfängerregion des Radialislappens lediglich noch ein Sechstel der befragten Patienten. Der Vergleich der Ergebnisse dieser Studie mit denen ähnlicher, in der Fachliteratur veröffentlichter Untersuchungen bestätigte die hohe Zuverlässigkeit des untersuchten Operationsverfahrens hinsichtlich der Wiederherstellung von Funktion und Ästhetik in der Spender-, wie auch in der Empfängerregion des Transplantats. Als Fazit kann die mikrochirurgische Transplantation des Radialislappens zur Rekonstruktion orofazialer Weichgewebsdefekte als ein bewährtes und sehr geeignetes Verfahren weiterhin ebenso empfohlen werden wie die Transplantation freier Vollhaut als eine sichere und standardmäßig angewandte Methode zum Verschluss des Entnahmedefekts im Bereich des ventralen Unterarms
Free microsurgical transfer of a radial forearm flap is a valuable surgical option for repairing orofacial soft-tissue defects. Harvesting this flap in the ventral forearm region leaves a donor-site defect, which is often being surgically treated via full-thickness skin grafting. Both the ventral forearm and the orofacial region are counted among the most highly exposed and heavily stressed human body parts. Functional and aesthetic outcomes after surgical intervention in these two areas have therefore a not insignificant influence on patients’ postoperative quality of life. Hence, objective follow-up examination of both the donor and recipient site of the radial forearm flap, as well as questioning patients on their subjective complaints, is important for evaluating this reconstructive surgery technique. In order to appraise this treatment procedure, a retrospective cross-sectional clinical study took place between 2007 and 2009 in the Oral and Maxillofacial Surgery Clinic at the University of Würzburg, Germany. Surgical outcomes at both the donor and recipient site of the radial forearm flap were evaluated by reference to the medical records of 50 patients. Donor and recipient site of the radial forearm flap, plus groin area as the full-thickness skin graft donor site, were examined in 30 of the 50 cases from both a functional and aesthetic viewpoint, using a standardised procedure, and additionally questioning the patients on complaints and on assessment of the treatment results. The appraisal of surgical outcomes by means of the patients’ medical records revealed a success rate of 96 % for transferring the radial forearm flap, as well as a success rate of 100 % for closing the radial forearm flap donor-site defect with a full-thickness skin graft. The follow-up examination at each the donor and recipient site of the radial forearm flap showed a rapidly progressing recovery of function and aesthetics during postoperative healing process. In the patients examined a year after surgery or later, all full-thickness skin grafts, as well as 91 % of the radial forearm flaps, had already regained sensation. Concerning the radial forearm flap donor-site morbidity in the patients examined 12 months after surgery or later, there were minimal joint mobility deficits in only 8 % of the cases, while 15 % showed a low-grade muscle strength decrease. Scar assessment score in each the forearm and groin region also tended to be higher, if surgery was performed longer ago. Patients’ contentment with treatment results showed a distinct improvement over the course of time, too. Regarding aesthetics, as early as one year after surgery there were no more complaints, and with respect to function, only a sixth of the patients questioned 12 months after surgery or later, voiced complaints as to each the donor and recipient site of the radial forearm flap. A comparison of these trial outcomes to results already published, confirmed the high reliability of this surgical procedure as to functional and aesthetic recovery at both the donor and recipient site of the radial forearm flap. In conclusion, free microsurgical transfer of a radial forearm flap, as a well-proven and highly suitable procedure of repairing orofacial soft-tissue defects, is further on just as recommended as full-thickness skin grafting, which is a safe and standard surgical option for closing the radial forearm flap donor-site defect in the ventral forearm region
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29

Stöblen, Frank [Verfasser]. "Nach den Kriterien der evidenzbasierten Medizin gesicherte Erkenntnisse zur Transplantation abdomineller Organe unter besonderer Berücksichtigung der Immunsuppression : eine Metaanalyse / vorgelegt von Frank Stöblen." 2002. http://d-nb.info/965970388/34.

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30

Bengel, Dominik [Verfasser]. "Auswirkung von Ischämie und Reperfusion auf die Aktivität antioxidativer Enzyme, den Glutathiongehalt und die Lipidperoxidation im Rattenherz nach heterotoper Transplantation / vorgelegt von Dominik Bengel." 2006. http://d-nb.info/978448820/34.

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31

Vogel, Curd Christian [Verfasser]. "Tissue engineering von Leberersatzgewebe : Optimierung der In-vitro-Kulturbedingungen für hepatozelluläre Spheroide auf dreidimensionalen Polymermatrizes vor der heterotopen Transplantation in einem dynamischen Kulturmodell durch den Vergleich verschiedener Flussgeschwindigkeiten des Zellkulturmediums / vorgelegt von Curd Christian Vogel." 2007. http://d-nb.info/983442142/34.

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32

Müssig, Oliver. "Bedeutung des löslichen CD14-Rezeptors in Plasma und Urin als immunologischer Parameter nach Nierentransplantation und sein Verhältnis zu den löslichen Rezeptoren IL2R, CD4 und CD8." Doctoral thesis, 2011. http://hdl.handle.net/11858/00-1735-0000-0006-B1DF-C.

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