Academic literature on the topic 'Attrice'

Create a spot-on reference in APA, MLA, Chicago, Harvard, and other styles

Select a source type:

Consult the lists of relevant articles, books, theses, conference reports, and other scholarly sources on the topic 'Attrice.'

Next to every source in the list of references, there is an 'Add to bibliography' button. Press on it, and we will generate automatically the bibliographic reference to the chosen work in the citation style you need: APA, MLA, Harvard, Chicago, Vancouver, etc.

You can also download the full text of the academic publication as pdf and read online its abstract whenever available in the metadata.

Journal articles on the topic "Attrice"

1

Cioni, Laura. "Fra analisi e teatro." EDUCAZIONE SENTIMENTALE, no. 35 (September 2021): 110–14. http://dx.doi.org/10.3280/eds2021-035009.

Full text
Abstract:
Un'indagine che attraversa e suggerisce alcuni legami fra teatro e psicoanalisi a partire dall'esperienza personale dell'autrice che, oltre ad essere psicoterapeuta, è anche attrice. La scena è il perimetro rituale all'interno del quale analisi e tea-tro giocano la loro scommessa teorica: riuscire attraverso un'articolata struttura finzionale ad agganciare un sentimento di verità
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
2

Re, Lucia. "D'Annunzio, Duse, Wilde, Bernhardt: il rapporto autore/attrice fra decadentismo e modernita." MLN 117, no. 1 (2002): 115–52. http://dx.doi.org/10.1353/mln.2002.0013.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
3

Schlegel, Katy. "Donna divina o furia infernale? Comica, Donna-Attrice, Innamorata. Konstruktion und Dekonstruktion." Maske und Kothurn 51, no. 4 (December 2005): 121–30. http://dx.doi.org/10.7767/muk.2005.51.4.121.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
4

Klopp, Charles, and Pietro Frassica. "A Marta Abba per non morire: Sull'epistolario inedito tra Pirandello e la sua attrice." Italica 70, no. 1 (1993): 107. http://dx.doi.org/10.2307/479997.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
5

Baldassin, Linda, and Saba Burali. "Marianna Zannoni, Il teatro in fotografia. L’immagine della prima attrice italiana fra Otto e Novecento." Nineteenth Century Theatre and Film 46, no. 1 (March 14, 2019): 106–9. http://dx.doi.org/10.1177/1748372719835374.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
6

Cecchini, Fabiana. "Il romanzo d'amore di Sibilla Aleramo e Dino Campana in Un Viaggio Chiamato Amore. Lettere 1916-1918." Quaderni d'italianistica 30, no. 1 (January 1, 2009): 109–29. http://dx.doi.org/10.33137/q.i..v30i1.8428.

Full text
Abstract:
Nello scambio epistolare tra Sibilla Aleramo e Dino Campana realmente avvenuto tra il 1916-1918 e edito nella raccolta Un viaggio chiamato amore dalla studiosa Bruna Conti, si riscontrano ricercate pose da innamorati che danno origine ad una storia d'amore al confine tra realtà e creazione letteraria, di cui Sibilla si rivela essere abile artefice e regista. L'intento dell'Aleramo di fare della propria esistenza un'opera d'arte unito alla colta e raffinata complicità intellettuale di Dino Campana, rendono la lettera un luogo in cui proiettare non solo il sentimento di due amanti lontani, ma anche lo spazio in cui Sibilla plasma la sua identità di amante-attrice di un dramma amoroso. La corrispondenza, quindi, come unica testimone del loro idillio realizza la fusione tra vita e arte, trasformando il carteggio Aleramo-Campana nel romanzo del loro amore.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
7

Napolitano, Elena. "Osservazioni su alcune azioni revocatorie respinte (Trib. Civitavecchia 10 giugno 2022, App. Venezia, 14 giugno 2022 e Trib. Prato, 24 marzo 2022)." Trusts, no. 6 (December 1, 2022): 1057–66. http://dx.doi.org/10.35948/1590-5586/2022.213.

Full text
Abstract:
Massima Trib. Civitavecchia, 10 giugno 2022, n. 695 Il trustee è legittimato passivo nel giudizio per la revocatoria del conferimento in trust. In siffatto giudizio i beneficiari sono litisconsorti necessari solo laddove il trust configuri un atto a titolo oneroso, così che il litisconsorzio necessario non coinvolge i beneficiari - figli della disponente - di un trust familiare istituito per far fronte alle esigenze di vita di costoro. Non è revocabile ex art. 2901 cod. civ. il conferimento in un trust familiare posto in essere dalla disponente, fideiussore di una S.r.l. nei confronti della banca creditrice agente in revocatoria, successivamente al rilascio della fideiussione: è insussistente la scientia damni in capo alla disponente, requisito soggettivo richiesto in considerazione della natura gratuita del trust, in quanto all’epoca del conferimento in trust la S.r.l. debitrice principale utilizzava il credito concessole dalla banca attrice sul conto corrente senza mai scostarsi dal saldo negativo massimo consentitole e soltanto più di un anno dopo essa maturava un’esposizione debitoria relativa a un mutuo chirografario, né all’epoca del conferimento in trust risultava l’invio da parte della banca attrice di atti di costituzione in mora o la revoca dell’affidamento concesso sul conto corrente. App. Venezia, 14 giugno 2022, n. 1388 Nel giudizio per la revocatoria del conferimento in trust la finalità del trust è irrilevante ai fini della sussistenza o meno dell’eventus damni. L’istituzione di un trust familiare a beneficio della madre della disponente non integra adempimento di un dovere giuridico e configura un atto a titolo gratuito. La scientia damni in capo alla disponente si desume dalla circostanza che, pochi mesi prima del conferimento in trust, ella era stata sollecitata dall’istituto di credito agente in revocatoria a prendere immediati contatti per la definizione dell’esposizione debitoria (derivante da saldo passivo di conto corrente). Trib. Prato, 24 marzo 2022, n. 170 È revocabile ex art. 2901 cod. civ. il vincolo ex art. 2645-ter cod. civ. costituito dai nonni, fideiussori di una S.r.l. nei confronti della banca creditrice agente in revocatoria, per far fronte ai bisogni delle loro nipoti minori: la scientia damni in capo ai costituenti, requisito soggettivo richiesto in considerazione della natura gratuita del vincolo, si desume dalla qualità di costoro (entrambi soci della debitrice principale, nonché l’uno presidente del Consiglio di Amministrazione e l’altro liquidatore), mentre l’eventus damni sussiste in re ipsa. La vendita di uno degli immobili gravati dal vincolo, conclusa dai costituenti con il loro genero, è assolutamente simulata considerato che nessuna prova è stata offerta in merito all’avvenuto pagamento del prezzo concordato, considerati il vincolo di affinità fra le parti e la circostanza che il genero è rimasto residente presso la casa coniugale, nonostante si sia separato dalla moglie (figlia dei costituenti).
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
8

Suchecki, Zbigniew. "Wydalanie duchownych na podstawie kanonicznego procesu karnego." Prawo Kanoniczne 54, no. 3-4 (December 10, 2011): 77–115. http://dx.doi.org/10.21697/pk.2011.54.3-4.03.

Full text
Abstract:
Il processo penale canonico ha sempre costituito l’extrema ratio cui ricorrere solo quando fossero esaurite tutte le altre vie per ottenere la riparazione dello scandalo, il ristabilimento della giustizia, l’emendamento del reo (cfr. c. 1341). Le cause penali necessitano della presenza del promotore di giustizia in quanto con esse si vuole perseguire le finalità della giustizia e della tutela del bene pubblico. Per irrogare o dichiarare la pena il Codice di Diritto Canonico del 1983 prevede una doppia procedura penale: giudiziaria (che si concluderà con una sentenza) o amministrativa (stragiudiziale – che si concluderà con un decreto). Nel processo penale giudiziario il Promotore di giustizia svolge il compito di parte attrice o titolare dell’azione criminale contro l’imputato. Giovanni Paolo II nel discorso alla Rota Romana ha sottolineato che «l’istituzionalizzazione di quello strumento di giustizia che è il processo rappresenta una progressiva conquista di civiltà e di rispetto della dignità dell’uomo» (Cfr. Giovanni Paolo II, Discorso alla Rota Romana, (18 gennaio 1990), in L’Osservatore Romano, 19 gennaio 1990, p. 5). Si evince molto chiaramente dal can. 1342, § 1 la preferenza del legislatore per la via giudiziale. Infatti, il processo penale giudiziario offre maggiori garanzie di giustizia, in quanto assicura e garantisce in modo conforme il diritto alla difesa, permette al giudice di consolidare una maggiore certezza morale sull’esistenza dei fatti mediante l’acquisizione giudiziale delle prove, delle circostanze e dell’imputabilità, valutando tutte le circostanze del delitto, determina la condizione dell’imputato, precisa il grado del danno causato dal delitto, applica con equità la pena giusta alla luce degli elementi emersi durante il giudizio. Rimangono tuttavia casi in cui il legislatore indica la via giudiziale come la più adatta, che certamente offre maggiori certezze e garanzie ai fini dell’accertamento della verità, della giustizia e soprattutto della salvaguardia dei diritti dei fedeli. Innanzitutto essa è obbligatoria per irrogare o dichiarare le pene più gravi, come quelle espiatorie perpetue (can. 1336). «Per decreto non si possono infliggere o dichiarare pene perpetue; né quelle pene che la legge o il precetto che le costituisce vieta di applicare per decreto» (can. 1342, § 2). Il promotore di giustizia assume le vesti di parte attrice o titolare dell’azione criminale (actio criminalis) contro l’imputato. Egli è la persona pubblica costituita per tutelare il bene pubblico, che deriva dall’osservanza della legge, al di là delle considerazioni soggettive can. 1362, § 1; 1720, 3°; 1726. Nel processo penale, a protezione dei diritti del fedele il legislatore vieta espressamente di imporre all’imputato il giuramento e l’accusato non è tenuto a confessare il delitto (can. 1728, § 2). In questo modo si garantisce al reo la scelta della linea difensiva più opportuna senza costrizione a riconoscere i fatti che siano a sé sfavorevoli. Il processo penale giudiziario prevede e garantisce al reo un diritto fondamentale di appello dopo l’emanazione della sentenza di condanna (can. 1727, § 1). Inoltre garantisce il diritto di appello al promotore di giustizia nelle cause in cui la loro presenza è richiesta (cfr. cann. 1727, § 2, 1628). Il termine per proporre l’appello è di 15 giorni e va proposto avanti al giudice a quo, che ha emesso la sentenza. Può essere fatto a voce, ed in tal caso il notaio lo deve mettere per scritto avanti allo stesso appellante (can. 1630, § 2). Il can. 1353 disciplina che «l’appello o il ricorso contro le sentenze giudiziali o i decreti che infliggono o dichiarano una pena qualsiasi hanno effetto sospensivo». Il legislatore prevede nel Capitolo III: «de actione ad damna reparanda» un’azione contenziosa per la riparazione dei danni ingiustamente inferti dal delitto (cann. 1729–1731). Pur consentendo nell’ambito del processo penale giudiziario l’esercizio dell’azione per il risarcimento dei danni, il legislatore tiene sempre distinte le due azioni, quella criminale, tendente all’irrogazione o alla dichiarazione della pena, e quella contenziosa per la riparazione dei danni inferti dal delitto. La sentenza può essere eseguita dopo che sia passata in giudicato, ossia dopo una duplice sentenza conforme che non sempre si ha con la decisione di secondo grado.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
9

Mariani, Laura. "Dopo l’Ottocento delle attrici, qualche punto fermo sulle attrici italiane del Novecento." Italica Wratislaviensia 10, no. 2 (December 31, 2019): 195–222. http://dx.doi.org/10.15804/iw.2019.10.1.25.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
10

Mariani, Laura. "Dopo l’Ottocento delle attrici, qualche punto fermo sulle attrici italiane del Novecento." Italica Wratislaviensia 10, no. 2 (December 31, 2019): 1–9. http://dx.doi.org/10.15804/iw.2019.10.2.12.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles

Dissertations / Theses on the topic "Attrice"

1

Zannoni, Marianna <1982&gt. "Il teatro in fotografia : l'immagine della prima attrice italiana fra Otto e Novecento." Doctoral thesis, Università Ca' Foscari Venezia, 2014. http://hdl.handle.net/10579/5649.

Full text
Abstract:
Con questa ricerca si è inteso raccogliere e studiare i documenti iconografici relativi all'immagine della prima attrice nel teatro italiano tra la fine del XIX e l'inizio del XX secolo. L'obiettivo è quello di comprendere l'evoluzione nel modo di ritrarre l'attrice, nel sistema di diffusione della sua immagine e nella creazione del "mito" che influenza i costumi della società contemporanea. - NOTA 2018: Le ricerche confluite nella tesi di dottorato sono state pubblicate nel volume "Il teatro in fotografia: l''immagine della prima attrice italiana tra Otto e Novecento", Corazzano, Titivillus 2018.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
2

Urban, Sara. ""Fino a che farò l'artista, sarò anche attrice". Uno studio sulla prassi teatrale di Adelaide Ristori." Doctoral thesis, Università degli studi di Padova, 2013. http://hdl.handle.net/11577/3423447.

Full text
Abstract:
«As long as I am an artist, I will also be an actress». A study of Adelaide Ristori’s stage practice This dissertation investigates the stage practice of nineteenth-century star actress Adelaide Ristori: it aims at reconstructing both her working method and her acting style and at identifying, as a final and “open” conclusion, those features of her practice as a stock company stage manager that can be considered as signs of a progress towards modern stage direction. Several sources have been employed; the archival research took place mainly at Museo Biblioteca dell’Attore in Genova, holding a precious and considerable collection devoted to Adelaide Ristori (Fondo Ristori). Starting from some considerations about the little documented beginnings of Adelaide Ristori’s career in her artistic family, the first part of this dissertation reconstructs the working method the actress accurately practised in the years of her artistic maturity. Adelaide Ristori was an innovative actress. Every performance of hers was founded on the study of many sources – dramatic, literary, figurative – and on a double approach to the character, i.e. a rational and cognitive and an empathic approach. The artist then built her part upon two scores she worked out from such premises, that is to say a vocal and a physical score. These were the basis of the precise reconstruction of the emotional journey of the character she was to interpret, and of the connection between the actress’ body and the psychological motivation of the character. The actress worked out this complex construction of the part thanks to her constant concentration and the power of her stage presence. Every detail in the performance was carefully selected and built in an actorial work whose cornerstones were verisimilitude, formal restraint, a refined explication of the dialectic relation between the inner and outer self, the respect for the playwright’s intents and the individuation of the core motifs in the play allowing for the communication of ethical and poetical values. The ethical and educative value of the theatre was of primary importance in Adelaide Ristori’s theatrical history: through her artistic work she meant to embody a model enhancing the cultural and social re-evaluation of the theatre. She also wanted to represent and advertise a new image of the actor and above all of the actress as a virtuous being, an emblem of a profession worthy of being appreciated both on a human and on an artistic level. To promote these values on the stage, Adelaide Ristori included metatheatrical pieces in her repertoire; the leading characters of these plays are actresses whose parts – true manifestos of her poetics – voice her very idea of the theatre and art. The French plays we analyse in the second part of this dissertation are emblematic examples: Adriana Lecouvreur by Eugène Scribe and Ernest Legouvé and Béatrix ou La Madone de l’Art by Ernest Legouvé. In both cases we delineate the history of the play and we try to reconstruct – as far as possible – Ristori’s performance, mainly referring to the relevant promptbooks and the plentiful articles held in the Ristori Fund. As a conclusion, we offer some considerations on Ristori’s ensemble work with her company, the Compagnia Drammatica Italiana. An actress who fixed both her individual interpretation and the whole performance that she directed in a definite form, Adelaide Ristori appears as the emblem of an innovative conception of theatrical performance as a consistent and composite artistic event; in such work she played the role of an actress-manager who could guarantee aesthetic and poetical consistency, foreshadowing in some aspects the art of modern stage direction in Italy.
«Fino a che farò l’artista, sarò anche attrice». Uno studio sulla prassi teatrale di Adelaide Ristori La ricerca è incentrata sullo studio della prassi scenica della Grande Attrice ottocentesca Adelaide Ristori e si propone di definire concretamente il metodo di lavoro e lo stile attorale dell’interprete e di enucleare, quale ipotesi conclusiva e “aperta”, gli aspetti della sua pratica capocomicale come presagi di un approccio preregistico allo spettacolo teatrale. Le fonti utilizzate sono state molteplici e le ricerche d’archivio si sono svolte principalmente al Museo Biblioteca dell’Attore di Genova dove è conservato il ricchissimo Fondo Adelaide Ristori. Nella prima parte del lavoro, partendo da alcune riflessioni sulle origini assai poco documentate della carriera di Adelaide Ristori figlia d’arte, si è giunti alla delineazione del metodo di lavoro praticato, con precisione e minuzia, negli anni della maturità artistica. Attrice innovativa rispetto al passato, Adelaide Ristori basa ogni sua interpretazione sullo studio del testo e di svariate fonti (teatrali, letterarie, figurative) e su un doppio percorso di avvicinamento al personaggio, razionale-conoscitivo ed empatico. L’artista giunge poi ad un’elaborazione scenica dell’interpretazione fondata sulla definizione di una duplice partitura vocale e fisica, sulla quale si innesta una ricostruzione precisa del percorso emotivo del personaggio basato sull’organicità fra corpo e motivazioni psicologiche e sorretto – al momento dell’esecuzione – dalla costanza della concentrazione e dalla forza della presenza scenica. Tutto è scelto e costruito entro un lavoro attorico che deve rispondere ai criteri di verosimiglianza, misura formale, raffinata esplicazione della dialettica interno-esterno, adesione alla voce del drammaturgo, individuazione dei motivi d’interesse del testo per la comunicazione di valori etici e poetici personali. La valenza etica ed educativa del teatro è parte integrante della storia di Adelaide Ristori, tesa ad incarnare con il proprio operato artistico un esempio di rivalutazione culturale e sociale del teatro stesso. A ciò si accompagna il desiderio di proporre una nuova immagine dell’attore, e soprattutto dell’attrice, quale figura portatrice di valori morali, emblema di un mestiere degno di riconoscimento umano e artistico. Per affermare tali istanze ideali, Adelaide Ristori inserisce nel suo repertorio testi metateatrali con al centro parti di attrici che possono essere considerate “manifesti” della sua visione del teatro e dell’arte. Tra i casi più emblematici, vi sono due opere francesi, analizzate nella seconda parte di questo lavoro: Adriana Lecouvreur di Eugène Scribe ed Ernest Legouvé e Béatrix ou La Madone de l’Art di Ernest Legouvé. Per entrambi, si è delineata la storia dello spettacolo e si è tentato di ricostruire l’interpretazione del personaggio, in particolare mediante l’analisi dei copioni e dei ritagli stampa del Fondo Ristori. In conclusione, si sono proposte alcune riflessioni sul lavoro della Grande Attrice all’interno dell’ensemble della sua Compagnia Drammatica Italiana. Attrice che formalizza la propria performance individuale e analogamente l’intero spettacolo di cui è responsabile e “direttrice artistica”, Adelaide Ristori sembra infatti essere l’emblema di una innovativa concezione dello spettacolo come evento artistico coerente e composito, per la creazione del quale emerge la necessità di una guida capace di garantire uniformità estetica e poetica alla rappresentazione teatrale e tale da essere l’espressione di una interessante tensione preregistica.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
3

Mastroleo, Alessandra <1986&gt. "Nora, Magda, Salomè, Katiuscia: i volti di Matsui Sumako, attrice e “donna nuova” nel teatro giapponese moderno." Master's Degree Thesis, Università Ca' Foscari Venezia, 2014. http://hdl.handle.net/10579/4528.

Full text
Abstract:
Matsui Sumako, nome d'arte di Kobayashi Masako, è considerata la prima attrice giapponese moderna. Verso la fine del periodo Meiji, dopo due secoli e mezzo di interdizione dai teatri, la donna si riappropria del palcoscenico anche grazie all'influsso del teatro occidentale e della figura dell'attrice che domina le scene europee e americane. Kawakami Sadayakko, ex geisha e moglie dell'impresario e attore Kawakami Otojirō, riapre il percorso dell'attrice nel teatro giapponese, ma sarà Matsui Sumako che, impersonificando l'ideale di "atarashii onna" (nuova donna), sarà considerata a tutti gli effetti la prima attrice moderna giapponese. Con la rappresentazione di "Casa di Bambola" di Henrik Ibsen inaugura il dibattito sul ruolo della donna nel teatro e nella società, coinvolgendo il gruppo femminista giapponese Seitō, e le sue interpretazioni prenderanno parte al più vasto progetto di riforma del teatro giapponese. Molto chiacchierata all'epoca per la sua relazione con il maestro e regista Shimamura Hōgetsu e ricordata ancora oggi per il successo di "La canzone di Katiuscia", quella che viene considerata la prima canzone popolare giapponese, Matsui Sumako, con le debite luci e ombre, è stata una figura coraggiosa e rivoluzionaria che a più livelli ha lasciato il segno nella storia sociale e culturale del Giappone moderno.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
4

Lynn, Christopher Croft. "Attract, divert." The Ohio State University, 2002. http://rave.ohiolink.edu/etdc/view?acc_num=osu1327952115.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
5

Gentile, Vito Giuseppe. "Analisi sperimentale di saldature per attrito." Bachelor's thesis, Alma Mater Studiorum - Università di Bologna, 2022. http://amslaurea.unibo.it/25535/.

Full text
Abstract:
La tesi "Analisi sperimentale di saldature per attrito" descrive due tipologie di saldature per attrito, la Friction Stir Welding e in modo approfondito la Rotary Friction Welding. Dopo l'assemblaggio del macchinario, sono stati fatti dei test sperimentali su dei provini in lega di alluminio 6082-T6. I parametri utilizzati nel processo della RFW sono: velocità di rotazione variabile, pressione di attrito, tempo di attrito variabile, pressione di forgiatura, tempo di forgiatura, variazione di lunghezza. Dopo le saldature dei provini sono state effettuate le prove a trazione per verificare il carico di rottura dei provini saldati rispetto a quello ottenuto nel materiale base. I risultati sono stati più che soddisfacenti. Risultati analoghi si sono riscontrati nella FSW.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
6

Odorico, Silvia <1982&gt. "Stile sul palcoscenico: percorso iconografico delle grandi attrici italiane della seconda metà dell'Ottocento." Master's Degree Thesis, Università Ca' Foscari Venezia, 2013. http://hdl.handle.net/10579/3147.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
7

Mitchell, A'Shawn Lora. "Corporate Image Branding Strategies to Attract Engineering Talent." ScholarWorks, 2019. https://scholarworks.waldenu.edu/dissertations/7561.

Full text
Abstract:
Aerospace and defense leaders need corporate image branding strategies to improve their attraction of engineering talent to the industry. The purpose of this single case study was to explore corporate image branding strategies leaders use at an aerospace and defense company to attract talent and increase competitive advantage. The framework for this study was the recruitment equity model. The sample population consisted of 5 marketing leaders and 5 talent acquisition leaders of an aerospace and defense company in the eastern region of the United States. The study participants had a minimum of 5 years of experience attracting engineering talent using branding strategies. Data were collected from semistructured interviews and a review of the company's talent attraction plan. The data analysis process included methodological triangulation, coding, and identifying themes. Four themes emerged: having an attractive place to work, using social media to attract talent, ensuring the mission is the basis for attracting talent, and attracting untapped talent. Findings from this study might assist aerospace and defense leaders in implementing corporate image branding strategies that close the gap of talent attraction to the aerospace and defense industry. The implications for positive social change include the potential to increase innovation and reduce national security vulnerabilities by attracting talent to the aerospace and defense industry. The business leaders of aerospace and defense will keep the industry viable by attracting top engineering talent to a workforce that is responsible for eliminating the advanced threats to the nation and its allies.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
8

Жолудєва, Анастасія Миколаївна, Анастасия Николаевна Жолудева, and Anastasiia Mykolaiivna Zholudeva. "Просування вищих навчальних закладів через інтернет." Thesis, Видавництво СумДУ, 2011. http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/12363.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
9

Faltoni, Enrico Maria. "Analisi dei discorsi di ringraziamento di attori e attrici alle cerimonie dei premi oscar." Bachelor's thesis, Alma Mater Studiorum - Università di Bologna, 2015. http://amslaurea.unibo.it/9141/.

Full text
Abstract:
Il presente elaborato ha come obiettivo l’analisi dei discorsi di ringraziamento pronunciati nelle cerimonie dei premi Oscar dal 1990 al 2015 da attori e attrici, protagonisti e non protagonisti, premiati con la statuetta dorata per le loro performance recitative. L’elaborato si articola in tre capitoli: nel primo, si delinea la storia dei premi Oscar, considerati la cerimonia di premiazione cinematografica per antonomasia, con particolare attenzione ai metodi di selezione di premiati e vincitori da parte dell’Academy of Motion Pictures Arts and Sciences. Ci si concentra anche sul significato, letterale e simbolico, dei discorsi di ringraziamento, e sulla rilevanza che essi hanno all’interno della cerimonia. Nel secondo capitolo, si analizzano i discorsi di ringraziamento dei vincitori da un punto di vista linguistico, con particolare attenzione a prosodia, prossemica, retorica e deissi. Nel terzo e ultimo capitolo, infine, l’analisi assume toni più prettamente culturali, focalizzando l’attenzione sugli aspetti pragmatici e contenutistici dei discorsi, nonché nel tentativo di confrontare gli atteggiamenti delle due categorie nazionali più premiate agli Oscar: gli americani e i britannici.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
10

Zhou, Lichen. "Destination attributes that attract international tourists to Cape Town." Thesis, University of the Western Cape, 2005. http://etd.uwc.ac.za/index.php?module=etd&amp.

Full text
Abstract:
This thesis identified Cape Town's important destination attributes. It also examined how and to what extent Cape Town's important destination attributes impact on international tourists decision on choosing Cape Town as their destination.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles

Books on the topic "Attrice"

1

Bruck, Edith. L' attrice: [romanzo]. Venezia: Marsilio, 1995.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
2

Bernardini, Aldo. Leda Gys, attrice. Milano: Coliseum, 1987.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
3

Cesare, Garboli, ed. La Famosa attrice. Milano: Adelphi, 1997.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
4

Teatro dei Dioscuri (Rome, Italy), ed. Giulietta Masina: Attrice e sposa di Federico Fellini. Cantalupo in Sabinae (RI): Edizioni Sabinæ, 2014.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
5

Angela, Felice, ed. L' attrice marchesa: Verso nuove visioni di Adelaide Ristori. Venezia: Marsilio, 2006.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
6

Lena, Alessandra Schiavo. Anna Fiorilli Pellandi: Una grande attrice veneziana tra Sette e Ottocento. Venezia: Il cardo, 1996.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
7

Adrien, Sina, ed. Enif Angiolini Robert: Futurista=amica di Marinetti, attrice=fedelissima della Duse. Milano: Selene, 2010.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
8

Molinari, Cesare. L' attrice divina: Eleonara Duse nel teatro italiano fra i due secoli. 2nd ed. Roma: Bulzoni, 1987.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
9

L' attrice divina: Eleonara Duse nel teatro italiano fra i due secoli. Roma: Bulzoni, 1985.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
10

Molinari, Cesare. L' attrice divina: Eleonora Duse nel teatro italiano fra i due secoli. Roma: Bulzoni Editore, 1985.

Find full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles

Book chapters on the topic "Attrice"

1

Boeckx, Cedric. "Agree or attract?" In Linguistik Aktuell/Linguistics Today, 41–64. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company, 2002. http://dx.doi.org/10.1075/la.49.04boe.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
2

Nanjiani, Payal. "Attract What You Want." In Success Is Within, 167–72. 1 Edition. | New York: Taylor & Francis, [2019]: Routledge, 2019. http://dx.doi.org/10.4324/9780429279041-21.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
3

Morgan, Llewelyn. "Elegiac Meter: Opposites Attract." In A Companion to Roman Love Elegy, 204–18. Oxford, UK: Wiley-Blackwell, 2012. http://dx.doi.org/10.1002/9781118241165.ch13.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
4

Nash, Lea. "Cliticization as Unselective Attract *." In Aspects of Grammatical Architecture, 150–90. New York : Routledge, [2017] | Series: Routledge leading linguists: Routledge, 2018. http://dx.doi.org/10.4324/9781315112497-6.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
5

Mitchell, Sarah-Louise. "Marketing charities to attract volunteers." In Charity Marketing, 59–76. London: Routledge, 2021. http://dx.doi.org/10.4324/9781003134169-3.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
6

Wilson, Elizabeth Westman. "Prelims - Building Fundraising Programs to Attract Community Support." In Building Fundraising Programs to Attract Community Support, a—vi. Rugby, Warwickshire, United Kingdom: Practical Action Publishing, 2001. http://dx.doi.org/10.3362/9781780444888.000.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
7

Wilson, Elizabeth Westman. "1. The environment of giving; Setting out the reasons." In Building Fundraising Programs to Attract Community Support, 1–17. Rugby, Warwickshire, United Kingdom: Practical Action Publishing, 2001. http://dx.doi.org/10.3362/9781780444888.001.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
8

Wilson, Elizabeth Westman. "2. Presenting the message; Planning a fundraising project." In Building Fundraising Programs to Attract Community Support, 18–37. Rugby, Warwickshire, United Kingdom: Practical Action Publishing, 2001. http://dx.doi.org/10.3362/9781780444888.002.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
9

Wilson, Elizabeth Westman. "3. Asking for support face-to-face: introduction; Asking people for major support." In Building Fundraising Programs to Attract Community Support, 38–60. Rugby, Warwickshire, United Kingdom: Practical Action Publishing, 2001. http://dx.doi.org/10.3362/9781780444888.003.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
10

Wilson, Elizabeth Westman. "4. Telephone campaigns; Advertising for donations; Approaching individual donors." In Building Fundraising Programs to Attract Community Support, 61–76. Rugby, Warwickshire, United Kingdom: Practical Action Publishing, 2001. http://dx.doi.org/10.3362/9781780444888.004.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles

Conference papers on the topic "Attrice"

1

Nair, Harideep, Cathy Tan, Ming Zeng, Ole J. Mengshoel, and John Paul Shen. "AttriNet." In UbiComp '19: The 2019 ACM International Joint Conference on Pervasive and Ubiquitous Computing. New York, NY, USA: ACM, 2019. http://dx.doi.org/10.1145/3341162.3345600.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
2

Szczepański, Amy F., Christal Yost, Norman Magden, Evan Meaney, and Carolyn I. Staples. "Opposites attract." In XSEDE '13: Extreme Science and Engineering Discovery Environment: Gateway to Discovery. New York, NY, USA: ACM, 2013. http://dx.doi.org/10.1145/2484762.2484772.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
3

Voigt, Martin, Vincent Tietz, Nikolaus Piccolotto, and Klaus Meißner. "Attract me!" In the 3rd International Conference. New York, New York, USA: ACM Press, 2013. http://dx.doi.org/10.1145/2479787.2479823.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
4

Persada, Andhika Giri, and Hilman Lutfi. "Attract Students Attention using Gamification." In 2020 6th International Conference on Computing Engineering and Design (ICCED). IEEE, 2020. http://dx.doi.org/10.1109/icced51276.2020.9415860.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
5

Lhotska, Lenka. "Engineering Education: How to Attract Youth?" In 2017 27th EAEEIE Annual Conference (EAEEIE). IEEE, 2017. http://dx.doi.org/10.1109/eaeeie.2017.8768695.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
6

Pramanik, Rocky, Xia Sheng, and Steven D. Mittelman. "Abstract 5173: Adipocytes attract leukemia cells." In Proceedings: AACR 101st Annual Meeting 2010‐‐ Apr 17‐21, 2010; Washington, DC. American Association for Cancer Research, 2010. http://dx.doi.org/10.1158/1538-7445.am10-5173.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
7

Nekoo, AliReza Hashemi, Mohammad Hasan Mobaraki, Ali Rezaeian, and Narges Imanipour. "What mobile game projects attract business angels?" In 2018 2nd National and 1st International Digital Games Research Conference: Trends, Technologies, and Applications (DGRC). IEEE, 2018. http://dx.doi.org/10.1109/dgrc.2018.8712057.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
8

Krupinski, Elizabeth A., William Berger, William Dallas, and Hans Roehrig. "Pulmonary nodule detection: what features attract attention?" In Medical Imaging 2004, edited by Dev P. Chakraborty and Miguel P. Eckstein. SPIE, 2004. http://dx.doi.org/10.1117/12.533328.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
9

Gibson, Dan. "Native perennial plants to attract natural enemies." In 2016 International Congress of Entomology. Entomological Society of America, 2016. http://dx.doi.org/10.1603/ice.2016.114440.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
10

Cassel, Lillian N., Andrew McGettrick, Gordon Davies, Heikki Topi, and Bob Sloan. "An initiative to attract students to computing." In Proceedinds of the 38th SIGCSE technical symposium. New York, New York, USA: ACM Press, 2007. http://dx.doi.org/10.1145/1227310.1227360.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles

Reports on the topic "Attrice"

1

Podolsky, Anne, Tara Kini, Joseph Bishop, and Linda Darling-Hammond. Solving the Teacher Shortage: How to Attract and Retain Excellent Educators. Learning Policy Institute, September 2016. http://dx.doi.org/10.54300/262.960.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
2

Bray, Robert M., and Anne C. Theisen. The 1988 Troop Program Unit Attritee Research Project: Tabular Descriptions of the U.S. Army Reserve. Fort Belvoir, VA: Defense Technical Information Center, May 1990. http://dx.doi.org/10.21236/ada225116.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
3

Bray, Robert M., and Anne C. Theisen. The 1988 Troop Program Unit Attritee Research Project: Tabular Descriptions of the Army National Guard. Fort Belvoir, VA: Defense Technical Information Center, April 1990. http://dx.doi.org/10.21236/ada225117.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
4

Steele, Jennifer, Richard Murnane, and John Willett. Do Financial Incentives Help Low-Performing Schools Attract and Keep Academically Talented Teachers? Evidence from California. Cambridge, MA: National Bureau of Economic Research, March 2009. http://dx.doi.org/10.3386/w14780.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
5

Elacqua, Gregory, Diana Hincapié, Isabel Hincapié, and Veronica Montalva. Can Financial Incentives Help-Disadvantaged Schools to Attract and Retain High Performing Teachers?: Evidence from Chile. Inter-American Development Bank, August 2019. http://dx.doi.org/10.18235/0001820.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
6

Schroeder, James E., Marvin E. Grunzke, Jr Slimowicz, Kemery Charles J., Williams Edward, and Beverly. The Perception of Need for Counseling among Successful Infantry OSUT (one Station Unit Training) Trainees and TDP (Training Discharge Program) Attrites. Fort Belvoir, VA: Defense Technical Information Center, January 1986. http://dx.doi.org/10.21236/ada168178.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
7

Willis, Craig. ECMI Minorities Blog. Could a new level of digitalisation offer minority language media outlets a strategy to attract a wider audience? European Centre for Minority Issues, October 2022. http://dx.doi.org/10.53779/smpx1996.

Full text
Abstract:
Minority language media (MLM) faced significant disruption resulting from the digitalisation processes which brought in increased competition and challenged traditional business models. With a new wave of technological advancements in auto-translation, however, there may be opportunities to grow audience within different speaker groups. This blogpost considers the model of Scottish Gaelic broadcaster BBC Alba, which is sustained by a two-pronged strategy of content for speakers and non-speakers, concluding that other outlets, including newspapers, could utilise auto-translation tools to grow their audience as readership habits evolve. Caution is also expressed towards the possibility of majority-language first practices creeping in out of convenience, serving as a reminder that regulation and public funding must ensure that minority language content is continuously produced, and that the current wave of digitalisation is advantageous for MLM.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
8

Skjelland, Ingvild. IEA-SHC Task 39 INFO Sheet A6 - Architecturally appealing solar thermal systems - A marketing tool in order to attract new market segments. IEA Solar Heating and Cooling Programme, May 2015. http://dx.doi.org/10.18777/ieashc-task39-2015-0004.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
9

Kruidhof, Marjolein, Joop Woelke, Ruben Vijverberg, Laura Català-Senent, and Roland Vijverberg. Nieuwe methoden voor bestrijding van bodemplagen in de glastuinbouw : Deel 3: Ontwikkeling ‘attract- en kill’ strategie voor rouwmuggen (Sciaridae) en oevervliegen (Ephydridae). Bleiswijk: Wageningen University & Research, BU Glastuinbouw, 2018. http://dx.doi.org/10.18174/454223.

Full text
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
10

Zwetsloot, Remco, Jacob Feldgoise, and James Dunham. Trends in U.S. Intention-to-Stay Rates of International Ph.D. Graduates Across Nationality and STEM Fields. Center for Security and Emerging Technology, April 2020. http://dx.doi.org/10.51593/20200001.

Full text
Abstract:
Policymakers continue to debate the ability of the United States to attract and retain top international talent. This Issue Brief assesses how many international Ph.D. graduates across various STEM fields and nationalities intend to stay in the United States after completing their degrees.
APA, Harvard, Vancouver, ISO, and other styles
We offer discounts on all premium plans for authors whose works are included in thematic literature selections. Contact us to get a unique promo code!

To the bibliography