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Auswahl der wissenschaftlichen Literatur zum Thema „Akute myeloid leukemia“
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Zeitschriftenartikel zum Thema "Akute myeloid leukemia"
Suci Widyastiti, Nyoman, Ima Arum Lestarini, Yetty Movieta Nancy, Umi S Intansari und R. Lindeman. „LEUKEMIA MEGAKARIOBLASTIK AKUT PADA SEORANG ANAK“. INDONESIAN JOURNAL OF CLINICAL PATHOLOGY AND MEDICAL LABORATORY 14, Nr. 2 (15.03.2018): 77. http://dx.doi.org/10.24293/ijcpml.v14i2.906.
Der volle Inhalt der QuelleNugraha, Ida Bagus Aditya, und Wayan Losen Adnyana. „Seorang Penderita Acute Myeloid Leukemia (AML) M4 yang Mengalami Tumor Lysis Syndrome“. Jurnal Penyakit Dalam Udayana 1, Nr. 1 (30.06.2017): 8–16. http://dx.doi.org/10.36216/jpd.v1i1.8.
Der volle Inhalt der QuelleSaid, Burhanuddin, Maimun ZA und Budiman Budiman. „LINEAGE SWITCH LEUKEMIA LIMFOBLASTIK AKUT MENJADI LEUKEMIA MIELOMONOSITIK AKUT PADA PEREMPUAN USIA 26 TAHUN (Lineage Switch From Acute Lymphoblastic Leukemia To Acute Myelomonocytic Leukemia at A 26 Years Old Woman)“. INDONESIAN JOURNAL OF CLINICAL PATHOLOGY AND MEDICAL LABORATORY 21, Nr. 1 (15.04.2018): 96. http://dx.doi.org/10.24293/ijcpml.v21i1.1266.
Der volle Inhalt der QuelleIndrasari, Yulia Nadar, und Ana Murtasyidah. „ACUTE MEGAKARYOBLASTIC LEUKEMIA“. INDONESIAN JOURNAL OF CLINICAL PATHOLOGY AND MEDICAL LABORATORY 25, Nr. 3 (25.04.2019): 364. http://dx.doi.org/10.24293/ijcpml.v25i3.1503.
Der volle Inhalt der QuelleKirály, Péter Attila, Krisztián Kállay, Dóra Marosvári, Gábor Benyó, Anita Szőke, Judit Csomor und Csaba Bödör. „Familiáris myelodysplasiás szindróma és akut myeloid leukaemia klinikai és genetikai háttere“. Orvosi Hetilap 157, Nr. 8 (Februar 2016): 283–89. http://dx.doi.org/10.1556/650.2016.30375.
Der volle Inhalt der QuelleULAŞ, Beliz Bahar, und Pervin TOPÇUOĞLU. „New Agents in the Treatment of Acute Myeloid Leukemia“. LLM Dergi 3, Nr. 4 (31.01.2020): 67–75. http://dx.doi.org/10.5578/llm.68329.
Der volle Inhalt der QuelleTelek, Béla, László Rejtő, Péter Batár, Zsófia Miltényi, Gyula Reményi, Zsófia Simon, Zsófia Ujj et al. „Az akut myeloid leukaemia gyógyszeres kezelése. Jelenlegi lehetőségek, jövőbeli kilátások“. Orvosi Hetilap 157, Nr. 22 (Mai 2016): 843–48. http://dx.doi.org/10.1556/650.2016.30433.
Der volle Inhalt der QuelleSetiawan, Agus, Indarini Indarini, Lyana Setiawan, Siti Boedina Kresno, Nugroho Prayogo und Arini Setiawati. „CASPASE-3 AKTIF DI LEUKEMIA MIELOSITIK AKUT (LMA) DAN LEUKEMIA LIMFOBLASTIK AKUT (LLA)“. INDONESIAN JOURNAL OF CLINICAL PATHOLOGY AND MEDICAL LABORATORY 19, Nr. 3 (14.10.2016): 141. http://dx.doi.org/10.24293/ijcpml.v19i3.411.
Der volle Inhalt der QuelleDEMİRCİOĞLU, Sinan, Ayvaz YELER und Ali DOĞAN. „Evaluation of Serum B12 Level in Patients with Acute Myeloid Leukemia“. LLM Dergi 2, Nr. 4 (30.10.2018): 89–92. http://dx.doi.org/10.5578/llm.67773.
Der volle Inhalt der QuelleÖCAL, Ramazan, Zübeyde Nur ÖZKURT, Mehmet Sezgin PEPELER, Gizem TOKER und Münci YAĞCI. „Acute Myeloid Leukemia Presented with Severe Erythrodermia and Dermatopathic Lymphadenitis“. LLM Dergi 1, Nr. 1 (15.01.2017): 18–21. http://dx.doi.org/10.5578/llm.45471.
Der volle Inhalt der QuelleDissertationen zum Thema "Akute myeloid leukemia"
Gleissner, Beate, Richard Schlenk, Martin Bornhäuser und Wolfgang E. Berdel. „Gemtuzumab Ozogamicin (Mylotarg) for the Treatment of Acute Myeloid Leukemia – Ongoing Trials“. Saechsische Landesbibliothek- Staats- und Universitaetsbibliothek Dresden, 2014. http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:14-qucosa-134989.
Der volle Inhalt der QuelleDer Stellenwert von Gemtuzumab Ozogamicin (GO) in der Kombination mit Chemotherapie für die Behandlung der akuten myeloischen Leukämie (AML) wird derzeit auch in Europa untersucht. Der Einsatz von GO (6 mg/m2) in Kombination mit Cytarabin (100 mg/m2) bei der Primärbehandlung älterer Patienten mit AML wird in der SAL-Phase-II-Studie geprüft. Das in der MRC-AML15-Studie nachgewiesene verbesserte krankheitsfreie Überleben belegt den Stellenwert von GO (3 mg/m2) in Kombination mit Standard- und hoch dosiertem Cytarabin und einem Anthrazyklin für die Induktion und Konsolidierung bei neu diagnostizierter AML. Insbesondere Patienten mit einem günstigen und intermediären zytogenetischen Risikoprofil scheinen von der Gabe von GO zu profitieren. In der Behandlung von AML-Rezidiven oder refraktärer Erkrankung erwies sich GO (3 mg/m2) als sicher mit hoch dosiertem Cytarabin (3 g/m2) kombinierbar und war in der Wirksamkeit historischen Vergleichskollektiven der AMLSG-Studiengruppe überlegen. Erste Ergebnisse dokumentieren die Möglichkeit einer allogenen Stammzelltransplantation nach GO-Therapie. Erste Daten einer laufenden Studie belegen auch die Einsatzmöglichkeit und das Sicherheitsprofil von GO als Bestandteil einer Konditionierungstherapie von reduzierter Intensität mit Fludarabin und Ganzkörperbestrahlung
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Gleissner, Beate, Richard Schlenk, Martin Bornhäuser und Wolfgang E. Berdel. „Gemtuzumab Ozogamicin (Mylotarg) for the Treatment of Acute Myeloid Leukemia – Ongoing Trials“. Karger, 2007. https://tud.qucosa.de/id/qucosa%3A27610.
Der volle Inhalt der QuelleDer Stellenwert von Gemtuzumab Ozogamicin (GO) in der Kombination mit Chemotherapie für die Behandlung der akuten myeloischen Leukämie (AML) wird derzeit auch in Europa untersucht. Der Einsatz von GO (6 mg/m2) in Kombination mit Cytarabin (100 mg/m2) bei der Primärbehandlung älterer Patienten mit AML wird in der SAL-Phase-II-Studie geprüft. Das in der MRC-AML15-Studie nachgewiesene verbesserte krankheitsfreie Überleben belegt den Stellenwert von GO (3 mg/m2) in Kombination mit Standard- und hoch dosiertem Cytarabin und einem Anthrazyklin für die Induktion und Konsolidierung bei neu diagnostizierter AML. Insbesondere Patienten mit einem günstigen und intermediären zytogenetischen Risikoprofil scheinen von der Gabe von GO zu profitieren. In der Behandlung von AML-Rezidiven oder refraktärer Erkrankung erwies sich GO (3 mg/m2) als sicher mit hoch dosiertem Cytarabin (3 g/m2) kombinierbar und war in der Wirksamkeit historischen Vergleichskollektiven der AMLSG-Studiengruppe überlegen. Erste Ergebnisse dokumentieren die Möglichkeit einer allogenen Stammzelltransplantation nach GO-Therapie. Erste Daten einer laufenden Studie belegen auch die Einsatzmöglichkeit und das Sicherheitsprofil von GO als Bestandteil einer Konditionierungstherapie von reduzierter Intensität mit Fludarabin und Ganzkörperbestrahlung.
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Du, Juan. „RAS, KIT, FLT3 and JAK2 gene mutations in Acute Myeloid Leukemia (AML) with inv(16) and t(8;21): Incidence and relevance on clinical outcome“. [S.l. : s.n.], 2007. http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:289-vts-60221.
Der volle Inhalt der QuelleKoch, Sina, Angela Jacobi, Martin Ryser, Gerhard Ehninger und Christian Thiede. „Abnormal Localization and Accumulation of FLT3-ITD, a Mutant Receptor Tyrosine Kinase Involved in Leukemogenesis“. Saechsische Landesbibliothek- Staats- und Universitaetsbibliothek Dresden, 2014. http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:14-qucosa-136167.
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Petersson, Fanny, und Nadine Evers. „Patienters upplevelse av att leva med akut myeloisk leukemi“. Thesis, Högskolan i Halmstad, Akademin för hälsa och välfärd, 2017. http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hh:diva-35934.
Der volle Inhalt der QuelleAcute myeloid leukemia (AML) is an invasive disease that requires a major transformation for the patient. The nurse therefore has an important role in contributing to professional nursing. The purpose of the study was to describe the patients experience of living with the disease AML. The study was a literature study where ten result articles were included, five qualitative and five quantitative. Content analysis was used as an analytical method, which resulted in three categories: experience of life limitations, the need for support and the experience of well-being. It appears that patients with AML feel limited in everyday life, usually the symptoms are the cause of the restrictions. Support, both professionally and socially, is of great importance to patients with AML. The quality of life of patients can be affected both positively and negatively during the disease. In order to improve nursing and treatment of the patients, more research is needed on the subject of nursing and how the patients experience the disease.
Hubmann, Max. „Das Monitoring Minimaler Resterkrankung bei Patienten mit akuter myeloischer Leukämie und Myelodysplastischem Syndrom nach allogener Blutstammzelltransplantation mit reduzierter Konditionierung“. Doctoral thesis, Universitätsbibliothek Leipzig, 2012. http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:15-qucosa-93731.
Der volle Inhalt der QuelleKoch, Sina, Angela Jacobi, Martin Ryser, Gerhard Ehninger und Christian Thiede. „Abnormal Localization and Accumulation of FLT3-ITD, a Mutant Receptor Tyrosine Kinase Involved in Leukemogenesis“. Karger, 2008. https://tud.qucosa.de/id/qucosa%3A27700.
Der volle Inhalt der QuelleDieser Beitrag ist mit Zustimmung des Rechteinhabers aufgrund einer (DFG-geförderten) Allianz- bzw. Nationallizenz frei zugänglich.
Liu, Kaishan. „Etablierung der Echtzeit-Fluoreszenz-PCR zur Bestimmung des BCL-2-Transkriptes bei akuten myeloischen Leukämien“. Doctoral thesis, Humboldt-Universität zu Berlin, Medizinische Fakultät - Universitätsklinikum Charité, 2003. http://dx.doi.org/10.18452/14843.
Der volle Inhalt der QuelleThe bcl-2 oncogene was discovered by virtue of its association with the translocation, t(14;18) (q32;q21), observed in most follicular lymphomas. The bcl-2 protein is a 26 kDa integral membrane protein which functions by enhancing cell viability through the inhibition of apoptotic death. Acute myeloid leukemia is a lethal malignant disease characterized by an abnormal proliferation and differentiation of myeloid progenitor cells. The bcl-2 oncogene contributes to leukemogenesis by prolonging the life span of defected progenitor cells. Although the expression of bcl-2 in blast cells of acute myeloid leukemia is heterogeneous, a significant proportion of blast cells are shown to have high bcl-2 levels. The highest bcl-2 levels are found in cells that grow autonomously in vitro and also in blast cells expressing the CD34 surface antigen. These groups of AML patients are tranditionally the ones in which the prognosis is poor, because most of the chemotherapeutic agents like cytosine-arabinoside (Ara-C) exert their effect by triggering apoptosis. The high level of the bcl-2 gene that inhibits apoptosis is implicated in the resistance of AML blast cells to chemotherapy and leads to unfavorable prognosis. In this study, a real time fluorescence PCR assay was used to monitor the expression of the bcl-2 transcript in the therapeutic course of AML patients. By applying this rapid new developed quantitative method, the changes of the bcl-2 transcript with chemotherapy can help to evaluate the efficacy of therapeutic interventions in AML. The real time fluorescence PCR has many advantages over traditional measures. First, the assay is extremely rapid because post-PCR processing steps are unnecessary. All relevant data are collected real time during the course of a 2h PCR cycle program; data analysis can be completed in less than 10 min. Second, the assay from reaction set-up to data collection and analysis is a closed-tube system, which reduces the risk of false positive resulting from PCR product carry- over contamination and eliminates variation from additional pipetting steps. Finally, the real time fluorescence PCR is highly specific for the gene target of interest. Here the expression levels of the bcl-2 gene were measured in 53 patients with acute myeloid leukemia and normalized by ?-actin, a house-keeping gene expression as endogenous reference. The bcl-2/?-actin ratio from the 53 patients with AML was various, but not related to FAB subtypes. And also, this transcript ratio was not affected by mononucleated cell types. The samples from seven patients were measured to evaluate the association between the bcl-2 expression and the responsiveness of AML patients to the chemotherapy. The high or gradual elevation of the bcl-2 expression demonstrated the loss of effect in update-therapy protocol and the relapse in AML patients. Although the amount of samples are not large enough to reach the final conclusion, it is of significance that a number of patients will be analyzed in the future.
Malmström, Nina, und Evelina Aspegren. „Att behandlas mot akut myeloisk leukemi“. Thesis, Linnéuniversitetet, Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV), 2021. http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:lnu:diva-100779.
Der volle Inhalt der QuelleKarlsson, Josefine, und Emma Lundberg. „Patienters upplevelser av att leva med akut myeloisk leukemi : En litteraturöversikt“. Thesis, Ersta Sköndal Bräcke högskola, Institutionen för vårdvetenskap, 2020. http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:esh:diva-8159.
Der volle Inhalt der QuelleBuchteile zum Thema "Akute myeloid leukemia"
Haferlach, T., C. Schoch und W. Hiddemann. „The New WHO Classification for Akute Myeloid Leukemias and Myelodysplastic Syndromes“. In Haematology and Blood Transfusion Hämatologie und Bluttransfusion, 3–6. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2003. http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-59358-1_1.
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